هدیه 681 میلیون دلاری آل سعود به نخست وزیر مالزی

به گزارش مجله عکسفا، درپی برملا شدن هدیه 681 میلیون دلاری خاندان سعودی به نبیل عبدالرزاق نخست وزیر مالزی، مخالفان و بخشی از حامیانش خواستار استعفای وی شده اند.

هدیه 681 میلیون دلاری آل سعود به نخست وزیر مالزی

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، محمد اباندی دادستان کل مالزی امروز سه شنبه بیان کرد: خاندان سعودی هدیه ای به ارزش 681 میلیون دلار اعطا نموده که باعث شده تا نجیب عبدالرزاق نخست وزیر مالزی در رسوایی اقتصادی گرفتار گردد.

وی در عین حال هرگونه شک و شبه درباره فساد در این زمینه را بعید دانست.

محمد اباندی گفت: آنالیز شواهد جمع آوری شده از سوی سازمان مبارزه با تروریسم مالزی نشان می دهد که این مبلغ هدیه شخصی خاندان سعودی بوده است.

وی هیچ گونه جزئیاتی را درباره علت ارایه این مبلغ به نخست وزیر مالزی ارایه نکرد.

به نوشته رسانه ها، اباندی ابراز عقیده کرد: هیچ گونه تخلف کیفری یا فسادی در این زمینه صورت نگرفته است.

دادستان کل مالزی با بیان اینکه دریافت این مبلغ به مثابه دریافت رشوه نبوده است، از افشای نام شخصیت سعودی که این مبلغ را به نخست وزیر مالزی واریز نموده است، خودداری کرد.

دادستان کل مالزی گفت که هیچ گونه تدابیر دیگری علیه نجیب رزاق اتخاذ نخواهد شد.

این درحالی است که جناح مخالفان و حتی گروهی در داخل اردوگاه خود عبدالرزاق از زمان برملا شدن حوله شدن این مبلغ بزرگ به حساب های شخصی نخست وزیر مالزی در سال 2013 خواستار استعفای او شده اند.

این پرونده با رسوایی اقتصادی شرکت دولتی 1MDB در ارتباط است. این شرکت را عبدالرزاق هنگام به قدرت رسیدن در سال 2009 میلادی برای متحول کردن و مدرن کردن کشور مالزی تاسیس کرد. این شرکت امروز با مشکل بدهی 10 میلیارد یورویی روبرو است.

بر اساس اسناد موجود، نهادهای وابسته به شرکت یاد شده، به صورت الکترونیک، 700 میلیون دلار به حساب نخست وزیر مالزی واریز نموده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 382

به "هدیه 681 میلیون دلاری آل سعود به نخست وزیر مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدیه 681 میلیون دلاری آل سعود به نخست وزیر مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید