واکسنی که می تواند انقلاب ایجاد کند ، آیا می توان از زوال عقل پیشگیری کرد؟

به گزارش مجله عکسفا، واکسنی که به منظور پیشگیری از زوال عقل ساخته شده پس از نتایج مثبتی که روی موش ها داشته است روی انسان نیز آزمایش خواهد شد.

واکسنی که می تواند انقلاب ایجاد کند ، آیا می توان از زوال عقل پیشگیری کرد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایندیپندنت، براساس مقاله جدیدی که در مجله تخصصی Alzheimers Research & Therapy به چاپ رسیده، واکسن فراوریشده برای پیشگیری از زوال عقل به زودی روی نمونه های انسانی آزمایش می گردد.

به گفته پژوهشگران چنانچه اثربخشی واکسن پیشگیری از زوال عقل روی نمونه های انسانی تایید گردد، در مدت یک دهه دسترسی به این واکسن ممکن خواهد شد. این آزمایش ها نتیجه 20 سال مطالعه با حمایت محققان آمریکایی است و بخش عمده ای از آن نیز در استرالیا اجرا شده است.

گفته می گردد این واکسن ترکیبی از دو داروی مختلف است که پلاک های مغز را که عامل افت شناختی و ضعف حافظه اند، مورد هدف قرار می دهد و سپس آن ها را از بین می برد.

همچنین به گفته محققان، این دارو از بروز آلزایمر در افرادی که در معرض ابتلا به این بیماری هستند، پیشگیری می نماید.

به گفته پزشکان، این واکسن در نوع خود بی نظیر است، چراکه اغلب داروهایی که تا به حال فراوری شده اند فقط باعث کاهش علائم بیماری می شوند و عوامل مشکل ساز برای مغز را هدف قرار نداده اند.

بخش عمده این پژوهش در دانشگاه فلیندرز واقع در آدیلاید استرالیا اجرا شده است. پروفسور نیکلای پتروفسکی، یکی از استادان این دانشگاه، گفت: این واکسن می تواند یک انقلاب ایجاد کند. اگرچه به زودی در دسترس نخواهد بود اما گامی شگفت انگیز در زمینه درمان زوال عقل است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 633

به "واکسنی که می تواند انقلاب ایجاد کند ، آیا می توان از زوال عقل پیشگیری کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسنی که می تواند انقلاب ایجاد کند ، آیا می توان از زوال عقل پیشگیری کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید