واکسن های کرونا علیه اُمیکرون به روزرسانی می شوند

به گزارش مجله عکسفا، سازندگان دنیای واکسن در کوشش برای ارتقای واکسن های کووید 19 خود علیه اُمیکرون، نوع جهش یافته ویروس کرونا هستند که در حال حاضر به تعداد زیادی از کشورهای دنیا سرایت نموده است.

واکسن های کرونا علیه اُمیکرون به روزرسانی می شوند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، سازندگان دنیای واکسن در کوشش برای ارتقای واکسن های کووید 19 خود علیه اومیکرون، نوع جهش یافته ویروس کرونا که در حال حاضر به تعداد زیادی از کشورهای دنیا سرایت نموده، هستند.

شرکت چینی کان سینو بیولوژیک که واکسن تک دز کووید19 را فراوری نموده ، در 28 نوامبر گفت که توجه زیادی به سویه تازه دارد و در فرایند جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل نوع آن غوطه ور شده است. یکی از نمایندگان این شرکت گفته، شرکت فراوریات بیولوژیک کان سینو مطمئن است که با استفاده از پلت فرم فناوری واکسن، واکسن تازهی را برای این نوع در کوتاه ترین زمان فراوری خواهد نمود.

علاوه بر این، شرکت داروسازی سینواک بایوتک، یک فراوریکننده بزرگ واکسن در چین، در 27 نوامبر گفت که برای جمع آوری و به دست آوردن اطلاعات و نمونه های خاص ویروس جهش یافته با شریک دنیای خود نیز کار می نماید. شرکت بیودارویی چینی اعلام نمود که در حال آنالیز تأثیر این نوع بر واکسن غیرفعال خود و ارزیابی ضرورت فراوری واکسن ضد میکرون در اسرع وقت است. این سازمان گفت که فناوری و ظرفیت فراوری انبوه آن به آن امکان می دهد در صورت احتیاج، ساخت واکسن تازه را سریع دنبال کند.

اگرچه اطلاعات کمی در خصوص نوع تازه و مسری تر در دسترس است، اما ژونگ نانشان، کارشناس ارشد تنفسی چین، هشدار داد سویه تازه ممکن است چالش های بیشتری برای پیشگیری و کنترل همه گیری ایجاد کند.

وی اعلام نمود، واکسیناسیون مطمئناً راهی کارآمد برای جلوگیری از توسعه سویه تازه ویروس کرونا است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 دی 1400 بروزرسانی: 23 دی 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1898

به "واکسن های کرونا علیه اُمیکرون به روزرسانی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن های کرونا علیه اُمیکرون به روزرسانی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید