واکنش اردوغان به بیانیه مشترک سران گروه مینسک درباره تحولات قره باغ

به گزارش مجله عکسفا، رئیس جمهور ترکیه در واکنش به بیانیه مشترک سران گروه مینسک (فرانسه، روسیه، آمریکا) درباره درگیری های اخیر ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه قره باغ گفت که اساساً با دخالت این سه کشور در بحران قره باغ مخالف است.

واکنش اردوغان به بیانیه مشترک سران گروه مینسک درباره تحولات قره باغ

جهت دریافت خدمات هزینه ساخت ویلا دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه خبری یورونیوز، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز پنج شنبه در واکنش به بیانیه مشترک سران گروه مینسک (فرانسه، روسیه و آمریکا) درباره تحولات قره باغ، صراحتاً مخالفت خود را با دخالت کشورهای مذکور در بحران قره باغ ابراز داشت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

رجب طیب اردوغان ساعاتی پس از انتشار بیانیه گروه مینسک درباره تحولات اخیر منطقه قره باغ، طی سخنرانی خود در مجلس ترکیه توضیح داد: فرانسه، روسیه و آمریکا به مدت 30 سال چشمشان را به روی این مشکل بستند و اکنون دیگر پذیرفتنی نیست که آنها از آتش بس حرف بزنند.

وی اضافه کرد: از نظر ما برقراری هرگونه آتش بسی در منطقه منوط به عقب نشینی اشغالگران [نیروهای ارمنی که ترکیه آنها را اشغالگر می خواند] از قره باغ است.

ساعاتی پیش ولادیمیر پوتین، دونالد ترامپ و امانوئل ماکرون رؤسای جمهور روسیه، آمریکا و فرانسه با انتشار بیانیه مشترکی خواهان توقف فوری درگیری ها در قره باغ شدند .

در این بیانیه مشترک تأکید شده: رؤسای جمهور روسیه، آمریکا و فرانسه به عنوان رؤسای مشترک گروه مینسک، سازمان امنیت و همکاری اروپا تشدید خشونت ها در خط تماس منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی را قاطعانه محکوم می نمایند .

در ادامه این بیانیه سران سه کشور روسیه، آمریکا و فرانسه، تشدید تنش ها در منطقه قره باغ را به شدت محکوم نموده و از رهبران ارمنستان و آذربایجان خواستند که بلافاصله و بدون هیچ گونه شرطی مذاکرات را از سر بگیرند .

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1140

به "واکنش اردوغان به بیانیه مشترک سران گروه مینسک درباره تحولات قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش اردوغان به بیانیه مشترک سران گروه مینسک درباره تحولات قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید