واکنش رهبران اروپایی به نتایج همه پرسی یونان

به گزارش مجله عکسفا، خبرنگاران: صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه تاکید کردند که نتایج همه پرسی اخیر یونان باید مورد احترام واقع گردد.

واکنش رهبران اروپایی به نتایج همه پرسی یونان

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سخنگوی دولت آلمان در مصاحبه با ریانوستی توضیح داد که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در مورد این مساله اتفاق نظر دارند که باید به نتایج همه پرسی یونان احترام گذاشته گردد.

رهبران آلمان و فرانسه شب گذشته به صورت تلفنی با یکدیگر تبادل نظر کردند. قرار است مقام های اروپایی فردا سه شنبه در نشست فوق العاده ای شرایط یونان را مورد آنالیز قرار دهند.

وزارت کشور یونان امروز دوشنبه خاطرنشان کرد که پس از شمارش کلیه آرای ماخوذه در همه پرسی روز یکشنبه، 61.3 درصد مردم یونان با اجرای طرح ریاضت اقتصادی مخالفت و 38.6 درصد نیز از این طرح حمایت نموده اند.

فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان نیز در واکنش به نتایج همه پرسی یونان تاکید نمود: توپ اکنون در زمین یونان است. نتایج همه پرسی یونان باید مورد قبول واقع گردد.

وی گفت: اول از همه باید نتایج همه پرسی را قبول کنیم. با روشن نتایج همه پرسی، توپ اکنون در زمین یونان است.

سخنگوی دولت انگلیس نیز در واکنش به تحولات اخیر یونان گفت: انگلیس کلیه اقدامات لازم را برای حمایت از امنیت اقتصادی خود انجام خواهد داد.

وی اضافه نمود: این لحظه حساسی در بحران اقتصادی یونان به شمار می رود. ما برای حمایت از امنیت اقتصادی خود در این اوضاع نامطمئن اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

آلکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان نیز تاکید نموده است که آتن حاضر است تا به میز مذاکره بازگردد. نتیجه همه پرسی روز گذشته نشان داد که وام دهندگان بین المللی مجبور خواهند بود تا بدهی سنگین یونان را کاهش دهند.

یونان و نهادهای اقتصادی بین المللی ماههاست که بر سر توافق پول در برابر اصلاحات، اختلاف نظرهای جدی دارند. یونان حاضر نیست در ازای اجرای سیاست های ریاضتی بیشتر، یاری های اقتصادی جدیدی دریافت کند.

یونان با تبعات منفی بحران اقتصادی و اقتصادی 2009 میلادی دست به گریبان است. میزان بدهی های یونان به بیش از 175 درصد فراوری ناخالص داخلی رسیده است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 887

به "واکنش رهبران اروپایی به نتایج همه پرسی یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش رهبران اروپایی به نتایج همه پرسی یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید