واکنش 2 ائتلاف فتح و سائرون به گفتگوی راهبردی عراق با آمریکا

به گزارش مجله عکسفا، به گزارش خبرنگاران به نقل از المعلومه، محمد البلداوی نماینده ائتلاف فتح در مجلس عراق از مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور خواست که افرادی را برای گفتگوی راهبردی با آمریکا انتخاب کند که شجاع باشند و توان دریافت حقوق عراق و حفظ حاکمیت آن و خارج کردن عراق از تبعیت آمریکا را داشته باشند.

واکنش 2 ائتلاف فتح و سائرون به گفتگوی راهبردی عراق با آمریکا

وی اضافه نمود: مذاکره کننده عراقی باید همه اشتباهاتی که آمریکایی در جریان حضور خود در اراضی عراق از زمان تغییر رژیم سابق تا به امروز داشته اند را مد نظر داشته باشند و با ارائه مدرک و سند آنرا بیان کنند.

از سوی دیگر ائتلاف سائرون هم به این موضوع واکنش نشان داد.

ریاض المسعودی عضو ائتلاف سائرون گفت: سائرون به شکل مستقیم در گفتگوهایی که با طرف آمریکایی انجام خواهد شد، دخالتی نمی کند زیرا این موضوعی مربوط به دولت عراق است اما سائرون به عنوان گروه اساسی در فرایند سیاسی حق طرح دیدگاههای خود به گفتگوکننده دولت عراق درباره ماهیت آینده روابط با آمریکا را دارد.

وی اضافه نمود: سائرون از مذاکره کننده عراقی می خواهد که منافع عراق را مدنظر قرار دهد و به طرف آمریکایی بگوید که ما نیازی به نیروهایش یا هر نیروی خارجی در اراضی کشورمان نداریم و این نیروها به مثابه نیروهای اشغالگر محسوب شده و حاکمیت عراق در زمین و هوا و آبهایش را محقق نمی کند.

المسعودی تاکید کرد: اولویت گفتگوکننده عراقی باید خروج کلیه نظامیان آمریکایی باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1040

به "واکنش 2 ائتلاف فتح و سائرون به گفتگوی راهبردی عراق با آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش 2 ائتلاف فتح و سائرون به گفتگوی راهبردی عراق با آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید