وزیر دفاع ترکیه با اشاره به درخواست یاری لیبی؛ ارتش ما آماده است

به گزارش مجله عکسفا، وزیر دفاع ترکیه با اشاره به درخواست اخیر لیبی از این کشور برای یاری تسلیحاتی و نظامی، خاطرنشان کرد که ارتش ترکیه آماده دفاع از منافع داخلی و خارجی این کشور است.

وزیر دفاع ترکیه با اشاره به درخواست یاری لیبی؛ ارتش ما آماده است

از سفر با هزینه سفر استانبول لذت ببرید. شهر زیبای استانبول یادگاری از حکمرانان قدرتمند عثمانی که در دوران شکوهشان شهری عظیم پایه ریزی کرده بودند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه امروز یکشنبه از آمادگی ارتش این کشور برای اعزام نیرو به خارج جهت آنچه آن را حفظ منافع ترکیه در داخل و خارج نامید، اطلاع داد و اعلام نمود که نیروهای این کشور از سوریه خارج نخواهند شد.

به گزارش شبکه خبری تی.آر.تی، وزیر دفاع ترکیه در مورد موضوع ارسال نیرو از کشورش برای لیبی گفت: ارتش ما آماده حفاظت از حقوق و منافع ترکیه در داخل و خارج است.

هفته گذشته رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به تونس رفت و از آنجا از دولت فائز السراج در لیبی حمایت کرد. او پنجشنبه گذشته گفت که دولت الوفاق در طرابلس لیبی از آنکارا درخواست یاری نموده است. قرار است مجلس ترکیه درخواست دولت برای اعزام نیرو به لیبی را به قانون تبدیل کند.

در همین ارتباط، شبکه خبری العربیه روز شنبه گزارش کرد که ترکیه میخواهد هشت هزار نیروی مسلح از سوریه به لیبی اعزام کند. العربیه به نقل از منابع آگاه نوشت، دولت ترکیه میخواهد هشت هزار جنگجوی سوری را با هدف جنگ در لیبی در صفوف شبه نظامیان فایز السراج رئیس دولت الوفاق، به لیبی اعزام کند (جزئیات بیشتر).

لیبی بعد از سقوط حکومت معمر القذافی در اکتبر سال 2011، شاهد بی ثباتی و درگیری های مسلحانه گروه های مسلح است. حتی پس از استقرار دولت های موقت و وفاق ملی هم این کشور شاهد جنگ نیروهای شرق (طبرق) و غرب (طرابلس) است. ترکیه از طرابلس در غرب حمایت می نماید و عربستان و امارات و مصر از طبرق و نیروهای خلیفه حفتر.

آکار: ترکیه از سوریه خارج نمی گردد

حلوصی آکارا در ادامه سخنان خود که در جمع شماری از فرماندهان ارتش مستقر در نزدیکی مرز سوریه سخن می گفت، همچنین به حضور نیروهای کشورش در سوریه در قالب توافق آستانه نیز اشاره نمود و گفت، به هیچ وجه از نقاط مراقبت دوازده گانه چشم پوشی نخواهیم کرد.

آکار با تأکید بر اینکه از آنجا [سوریه] خارج نمی شویم گفت: نقاط دوازدگانه با شجاعت مشغول اجرای مأموریت خود برای ضمانت توقف درگیری در [استان] ادلب هستند.

به گفته این مقام ترکیه ای، نقاط مراقبت (در ادلب) دستور دارد و اگه هدف تعرض یا حمله ای قرار بگیرد بی درنگ پاسخ خواهد داد.

طبق توافق آستانه که می سال 2017 حاصل شد، چند منطقه در سوریه از جمله نقاطی در استان ادلب، جزء طرح کاهش تنش قرار گرفته است و کشورهای ترکیه، ایران و روسیه با استقرار نقاطی برای مراقبت و دیدبانی، وظیفه تضمین اجرای این توافق را دارند. ترکیه دوازده نقطه مراقبت در استان ادلب دارد.

دمشق تا به امروز چند بار اعلام نموده است که ترکیه به تعهدات خود در چارچوب توافق آستانه برای کاهش تنش و عقب نشینی گروه های مسلح از نقاط مورد توافق، عمل ننموده است.

آکار همراه فرماندهان ارتش مستقر نزدیک مرز سوریه

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 608

به "وزیر دفاع ترکیه با اشاره به درخواست یاری لیبی؛ ارتش ما آماده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع ترکیه با اشاره به درخواست یاری لیبی؛ ارتش ما آماده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید