شرایط اضطراری بیمارستان ها در فرانسه هم زمان با موج دوم کرونا

به گزارش مجله عکسفا، یک رسانه آلمانی در گزارشی از شرایط اضطراری و بحرانی بیمارستان های فرانسه و به ویژه پاریس هم زمان با شیوع موج دوم کرونا و خطر بالای کمبود پرسنل و تخت های مراقبت های ویژه در این کشور اطلاع داد.

شرایط اضطراری بیمارستان ها در فرانسه هم زمان با موج دوم کرونا

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ در مطلبی به شرایط وخیم کرونایی در فرانسه هم زمان با افزایش چشمگیر شمار مبتلایان پرداخته و نوشت: در کلینیک های پاریس تخت های مراقبت های ویژه در حال پر شدن است. کادر درمانی هم در در آستانه کمبود قرار گرفته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

فرانسوی ها هم در آستانه محدودیت های جدید برای مهار کرونا قرار دارند. این تصمیم را شب گذشته رئیس جمهور فرانسه در مشاوره با مهم ترین سیاستمداران اپوزیسیون اتخاذ کرد.

در ادامه این گزارش نویسنده با اشاره به اینکه آمار مبتلایان روزانه در روزهای اخیر در فرانسه از مرز 52 هزار نفر گذشته است نوشت: خبری از بهبود اوضاع هم نیست.

در این شرایط این مسئله غافلگیر کننده نیست که اوضاع در بعضی بیمارستان های پاریس دوباره مانند موج اول در بهار شرایط بحرانی به خود بگیرد. تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان ها تقریبا هر 15 روز و تعداد افراد بستری شده در آی سیوها تقریبا هر 3 هفته دو برابر می گردد.

برتراند مارتین، رئیس یکی از بیمارستان های پاریس در این باره می گوید: شرایط از ماه مارس تغییری ننموده و حتی بدتر هم شده است. تابستان هم بدون این که کاری انجام گردد گذشت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

اولیویر وران، وزیر بهداشت فرانسه البته این انتقادها را رد نموده و گفته است که تعداد تخت های مراقبت های ویژه 15 درصد افزایش پیدا نموده و دارو و پرسنل و تجهیزات و دستگاه های تنفسی بیشتر هم در دسترس است. وی در عین حال اعلام نموده باید عمل های جراحی به تعویق بیفتد تا تخت های مراقبت های ویژه خالی گردد.

حالا این طرح در مقیاسی عظیم اجرایی می گردد. آخر هفته گذشته رئیس نهادهای بهداشتی منطقه ای در پاریس به روسای بیمارستان ها دستور داد عمل هایی که فوریت ندارند را به تعویق بیاندازند. به گفته وی اگر شیوع کرونا متوقف نگردد باید تا حدود 60 درصد عمل های جراحی به تعویق بیفتد.

به گزارش یک رسانه فرانسوی یک پزشک فرانسوی هم در گروهی واتساپی اعلام نموده که 15 نفر از بیماران وی در راهروهای بیمارستان دراز کشیده اند. وی همچنین بیان کرد که پرسنل پزشکی خسته شده اند چرا که تا حدود 4 صبح بیدار می مانند. وی گفته است: اگر اوضاع به همین منوال ادامه یابد کم می آوریم.

این پزشک فرانسوی اعلام نموده اینکه تنها تعداد تخت ها افزایش یابد کافی نیست چرا که پرسنل کافی وجود ندارد.

بعضی کارکنان پزشکی فرانسوی بعد از ماه های پر فشار کرونایی در بهار خدمات بهداشتی را ترک نموده اند.

در ادامه این گزارش با اشاره به اینکه موج دوم کرونا فرانسه را در بر گرفته آمده است: اینکه فرانسه دوباره از کشورهای همسایه تقاضای یاری کند همانگونه که در موج اول رخ داد بعید نیست.

نگرانی دیگری که در محافل دولت فرانسه مطرح شده است این است که در حالی که آلمان اولین اقدامات برای واکسیناسیون را در اوایل سال آینده شروع می نماید اما فرانسه باید همچنان منتظر بماند. شرکت دارویی فرانسوی سانوفی اعلام نموده که اولین واکسن ها در اوایل آوریل آینده در دسترس قرار خواهند گرفت که قطعی هم نیست.

فرانسوی ها در مقایسه با آلمانی ها در زمینه سیاست سلامت اعتماد کم تری نسبت به سیاست های دولت خود دارند. بر اساس یک نظر سنجی که در ماه اکتبر صورت گرفته است 65 درصد شهروندان فرانسوی بر این عقیده اند که رئیس جمهور، دولت و نهادهای بهداشت در کشورشان هیچ درسی از موج اول کرونا نگرفته اند. 55 درصد هم اعتقاد داشتند که ماکرون از شروع بحران تصمیمات خوبی برای مهار این بحران نگرفته است.

اپوزیسیون فرانسه هم به شدت منتقد سیاست های دولت هستند. یکی از مقامات اپوزیسیون در مجلس این کشور این انتقاد را وارد نموده که استراتژی دولت در این راستا است که تدابیری اتخاذ گردد که تنها روی دوش فرانسوی ها سنگینی کند چرا که تنها آن ها موظف به کوشش بیشتر هستند. به گفته وی دولت از دوران تابستان برای آماده سازی بیشتر کشور در برابر این بحران استفاده نکرد و حالا کشور در برابر دو انتخاب بد قرار گرفته است که یا سونامی جدیدی در بیمارستان ها را تحمل کند و یا دوباره دچار رکودی اجتماعی و مالی گردد.

در فرانسه هم زمان با موج دوم کرونا شیوع این بیماری به شدت افزایش پیدا نموده و این کشور را از نظر تعداد مبتلایان به کرونا در بالاترین صندلی لیست کشورهای اروپایی قرار داده است.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 1198695 نفر به کرونا مبتلا شده و 35541 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 12 آبان 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1197

به "شرایط اضطراری بیمارستان ها در فرانسه هم زمان با موج دوم کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط اضطراری بیمارستان ها در فرانسه هم زمان با موج دوم کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید