پاری سن ژرمن 0 - بایرن 1؛ قهرمانی باواریایی ها

به گزارش مجله عکسفا، شاگردان هانسی فلیک با تک گل کومان پیروز شدند مقابل پاری سن ژرمن به پیروزی برسند و جشن ششمین قهرمانی خود در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را در لیسبون پرتغال به پا کنند.

پاری سن ژرمن 0 - بایرن 1؛ قهرمانی باواریایی ها

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، شاگردان هانسی فلیک در شبی که ستارگان گران قیمت پاری سن ژرمن نتوانستند روی فرم همیشگی خود باشند، به سومین جام خود در فصل 2019-2020 رسیدند و جشن سه گانه خود را در لیسبون پرتغال به پا کردند؛ در نیمه نخست امباپه و نیمار فرصت گلزنی برای پاریسی ها را داشتند که امباپه فرصت فوق العاده خود را با یک ضربه بد هدر داد و ضربه زیبای نیمار هم اسیر واکنش دیدنی نویر شد و راهی به دروازه پیدا نکرد. البته که لواندوفسکی هم در نیمه نخست یکبار توپ را به تیرک دروازه ناواس کوبید.

در نیمه دوم نمایش بایرنی ها بهتر بود و در دقیقه 59 کینگزلی کومان با ضربه سری زیبا روی ارسال جوشا کیمیچ توانست گل برتری تیمش را به ثمر برساند؛ جالب آن که کومان خود پرورش یافته آکادمی پاری سن ژرمن است و برای تیم ملی فرانسه نیز به میدان می رود! در ادامه تلاش پاریسی ها برای رسیدن به گل تساوی ناکام بود تا فلیک و شاگردانش بتوانند برای ششمین بار بایرن مونیخ را در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا به قهرمانی برسانند و دومین سه گانه قهرمانی را رقم بزنند. پیش از این بایرن با پپ گواردیولا پیروز شده بود به سه جام قهرمانی در یک فصل دست یابد که این مهم با قهرمانی امشب باواریایی ها با هانسی فلیک برای بار دوم تکرار شد.

آخرین قهرمانی بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2012-2013 با پپ گواردیولا رقم خورد و آن ها امشب در ورزشگاه دالوز لیسبون توانستند پس از 7 سال بار دیگر در فوتبال اروپا برای خود تاج گذاری کنند.

8% تخفیف خرید ماشین اصلاح (پیشنهاد ویژه امروز)

8% تخفیف خرید ماشین اصلاح (پیشنهاد ویژه امروز)

شرح جریان بازی:

بایرن مونیخ با تک گل کینگزلی کومان، بازیکن پرورش یافته در آکادمی پاری سن ژرمن این تیم را مغلوب کرد. در دقایق ابتدایی جریان بازی آرام دنبال شد و دو تیم قادر به خلق موقعیتی خاصی نبودند. در دقیقه 18 نیمار روی پاس کیلیان امباپه در موقعیتی تک به تک قرار گرفته و تا آستانه زدن گل اول پاریس پیش رفت، اما ضربه زمینی او با مهار نویر همراه شد و در ریباند نیز دروازه بان بایرن اجازه نداد پاس نیمار به دی ماریا برسد.

در دقیقه 21 اولین موقعیت گلزنی بایرن ایجاد شد و رابرت لواندوفسکی با چرخشی تماشایی می توانست دروازه پاری سن ژرمن را باز کند، اما ضربه او با بدشانی به دیرک دروازه برخورد کرد.

دو دقیقه بعد و با حرکت تماشایی نیمار بود که دی ماریا در محوطه جریمه بایرن صاحب موقعیت گلزنی شد، اما ضربه محکم او از بالای دروازه مانوئل نویر به بیرون رفت.

در دقیقه 32 و روی ارسال سرژ گناربری از سمت راست بایرن مونیخ می توانست به گل اول دست یابد، اما کیلور ناواس پیروز به مهار ضربه سر لواندوفسکی در دهانه دروازه شد.

در لحظات پایانی نیمه اول آندره هررا با حرکتی تماشایی امباپه را در دهانه دروازه صاحب موقعیت فوق العاده ای کرد، اما ضربه ستاره فرانسوی آرام بود و در اختیار نویر قرار گرفت تا نیمه نخست پرهیجان در نهایت با تساوی 0-0 به اتمام برسد.

در دقایق ابتدایی نیمه دوم اتفاق خاصی رخ نداد و بیشتر بازیکنان دو تیم به علت خطاهای متوالی با یکدیگر در میانه میدان درگیر شده بودند و جریان مسابقه متوقف می شد.

اما در دقیقه 58 بایرن مونیخ به گل رسید. جاشوا کیمیچ از سمت راست ارسال دقیقی روی دروازه داشت و کینگزلی کومان با یک ضربه سر چکشی و محکم به گوشه دروازه زننده گل اول بازی لقب گرفت.

دقایقی بعد یک بار دیگر این سناریو در حال تکرار بود و کومان باز هم در موقعیتی مشابه تا آستانه گلزنی پیش رفت، اما این بار تیاگو سیلوا توپ را از نزدیکی خط دروازه بیرون کشید.

در دقیقه 70 مارکینیوش در دهانه دروازه صاحب موقعیت شد و تا آستانه گلزنی هم پیش رفت، اما ضربه زمینی او با عکس العمل فوق العاده مانوئل نویر همراه شد. در دقیقه 73 نیمار با ضربه ای فنی قصد باز کردن دروازه بایرن مونیخ را داشت، اما ضربه این ستاره برزیلی با اختلاف کمی به بیرون رفت.

در ادامه و با متوقف شدن لواندوفسکی، بایرن مونیخ صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که شوت فیلیپ کوتینیو با اختلاف کمی به بیرون رفت. در اوقات اضافی نیمار روی پاس چوپوموتینگ در مقابل دروازه صاحب فرصت شد که نتوانست استفاده کند و در نهایت بایرن با همان یک گل پیروز شده و به مقام قهرمانی رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1148

به "پاری سن ژرمن 0 - بایرن 1؛ قهرمانی باواریایی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاری سن ژرمن 0 - بایرن 1؛ قهرمانی باواریایی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید