پاسخ 85 چهره مطرح به پرسش راه نجات تهران از بحران کرونا

به گزارش مجله عکسفا، خبرنگاران: روزنامه همشهری با در نظر دریافت ابعاد گوناگون شیوع کرونا از یک سو و شرایط ویژه مالی و فشار تحریم ها از سوی دیگر در یک نظرسنجی وی ژه از فعالان اجتماعی، سیاسی، مالی، شهری، فرهنگی، زیست بوم و ورزشی از آنان نظرخواهی نموده است.

پاسخ 85 چهره مطرح به پرسش راه نجات تهران از بحران کرونا

به گزارش خبرنگاران همشهری در نظرخواهی 4 گزینه را مطرح نموده است: 1-تعطیلی دوهفته ای تا یک ماه برای قطع زنجیره شیوع در نقاط قرمز 2-محدودیت شدید به معنی منع رفت و آمد و تجمع بدون تعطیلی با مراقبت و نظارت و برخورد انتظامی و نظامی 3-ادامه رویه فعلی با دورکاری 50درصدی کارمندان و 4-در شرایط تحریم اعمال محدودیت و تعطیلی به نفع اقتصاد نیست.

85 نخبه سیاسی، مالی، اجتماعی، شهری، فرهنگی و ورزشی در نظرسنجی همشهری شرکت کردند که 71 نفر آنها یکی از 4 گزینه مطرح شده در این نظرسنجی را به طور قطعی به عنوان پیشنهاد مطرح ساختند. 7 نفر از شرکت نمایندگان هیچ گزینه ای را انتخاب نکردند و دیدگاه متفاوتی داشتند؛ 7 نفر نیز تلفیقی از گزینه ها را مد نظر قرار دادند.

بر این اساس نتیجه نظرسنجی در میان 4 گزینه مطرح شده بر مبنای 71 رای، جمع بندی شده است و دیدگاه 14 چهره دیگر نیز به طور جداگانه آمده است. طبق آرای 71 فعال حوزه های مختلف 38 نفر گزینه اول را برگزیدند؛ 14 نفر گزینه دوم را انتخاب کردند؛ 10 نفر گزینه سوم را مناسب دانستند و 9 نفر نیز گزینه 4 را برای شرایط فعلی ترجیح داده اند.

طبق این آرا، اکثریت شرکت نمایندگان یعنی 53 درصد خواهان تعطیلی تهران شدند؛ 20 درصد پیشنهاد محدودیت شدید را مناسب دانسته اند؛ 14درصد ادامه فرایند فعلی را به عنوان نسخه پیشنهادی مطرح ساختند و 13درصد نیز ترجیح می دهند باتوجه به شرایط مالی هیچ محدودیتی وجود نداشته باشد.

علاوه بر این نکته، نگاه به رای کارشناسان در حوزه های مختلف هم جالب توجه است؛ به گونه ای که مثلا در بین سیاسیون (13نفر که نظر داده اند) شاهد بیشترین تشتت رای هستیم تاجایی که 6 نفر موافق تعطیلی هستند و 4 نفر اعلام نموده اند که هیچ گزینه ای را انتخاب نمی نمایند.

در بخش مالی از بین 12 کارشناس (که به 4 گزینه رای داده اند) 5 نفر اعلام نموده اند که با تعطیلی دو هفته ای موافق هستند. همچنین در بخش اجتماعی و محیط زیست 65 درصد خواهان تعطیلی شده اند و 66 درصد مدیران و کارشناسان امور شهری هم به تعطیلی رای داده اند.

علاوه بر همه اینها جالب است بدانید که در بین 10 نخبه فرهنگی شرکت نماینده درنظرسنجی تنها یک نفر موافق تعطیلی تهران است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1278

به "پاسخ 85 چهره مطرح به پرسش راه نجات تهران از بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ 85 چهره مطرح به پرسش راه نجات تهران از بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید