پنتاگون آزمایش ناموفق توسعه سلاح های مافوق صوت را تایید کرد

به گزارش مجله عکسفا، سخنگوی پنتاگون گفت، به علت کار نکردن تقویت کننده موشک، آزمایش مربوط به توسعه تسلیحات مافوق صوت (هایپرسونیک) با شکست روبرو شد.

پنتاگون آزمایش ناموفق توسعه سلاح های مافوق صوت را تایید کرد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی پنتاگون در بیانیه ای اظهار داشت که در تاریخ 21 اکتبر وزارت دفاع یک آزمایش جمع آوری داده ها را از مجموعه فضایی اقیانوس آرام-آلاسکا، کودیاک و آلاسکا انجام داد تا به توسعه فناوری مافوق صوت این وزارتخانه اطلاع دهد. این آزمایش به دلیل خرابی تقویت کننده آن طور که برنامه ریزی شده بود، انجام نشد.

وی گفت که تقویت کننده مورد استفاده در این آزمایش بخشی از برنامه تسلیحات مافوق صوت نبوده و بعلاوه مربوط به بدنه لغزنده مافوق صوت مشترک که به وسیله نیروی دریایی طراحی شد و وزارت دفاع آن را در 20 مارس 2020 با موفقیت آزمایش کرد، نیست.

این سخنگو اظهار کرد که مقامات دفاعی اقدام به انجام یک بازبینی برای معین دلیل خرابی سیستم تقویت کننده، نموده اند.

پیشتر نیروی دریایی آمریکا اعلام نموده بود که یک آزمایش تسلیحاتی با ارتش این کشور انجام داده است که فناوری ها و قابلیت های مافوق صوت پیشرفته را به نمایش می گذارد. این همکاری بر پیشرفت کار در حمله سریع متعارف نیروی دریایی با استفاده از یک سیستم تسلیحاتی مافوق صوت غیرهسته ای و بعلاوه قابلیت حمله تهاجمی سلاح مافوق صوت بلند برد در ارتش متمرکز بوده است.

در ماه ژوئیه، نیروی هوایی آمریکا گفت که دومین آزمایش موشک مافوق صوت پرتاب شده هوایی (ARRW) پس از روشن نشدن موتور موشک بازنده شد. اولین آزمایش در ماه آوریل هنگامی بازنده شد که در موتور تقویت کننده آن مسئله ای به وجود آمد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1841

به "پنتاگون آزمایش ناموفق توسعه سلاح های مافوق صوت را تایید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون آزمایش ناموفق توسعه سلاح های مافوق صوت را تایید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید