چامسکی: پاندمی کرونا ابزار ترامپ برای غنی کردن میلیاردرهاست

به گزارش مجله عکسفا، به گفته چامسکی، یک درصد از آمریکایی ها شاهد افزایش ثروت خودشان بودند، آن هم با وجود پاندمی کرونا که میلیون ها تن را بیکار یا اخراج نموده است و ترامپ از این پاندمی برای غنی کردن میلیاردرها استفاده می نماید.

چامسکی: پاندمی کرونا ابزار ترامپ برای غنی کردن میلیاردرهاست

به نقل از پایگاه دموکراسی اکنون، در شرایطی که میلیون ها تن در آمریکا بابت بحران مالی ناشی از پاندمی کرونا شغل خود را از دست داده و با اخراج روبرو شده اند، یک درصد شاهد افزایش ثروت خودشان بودند. جف بزوس، موسس آمازون و ثروتمندترین شخص دنیا به تازگی حدود 13 میلیارد دلار به ثروت خالص خود در یک روز اضافه کرد.

نوآم چامسکی، مخالف سیاسی سرشناس دنیا معتقد است، این ثروت باد آورده شرکتی مدرک دیگری است که نشان می دهد آمریکا اساسا به وسیله این بخش شرکتی برای منافع خودش اداره می گردد. او گفت: آن ها وحشی تر هم می شوند.

این زبان شناس، فیلسوف آنارشیست و نظریه پرداز آمریکایی همچنین گفت: این کشور در نوعی تقلید از روشی است که معمولا اداره می گردد. این کشوری است که اساسا به وسیله بخش شرکتی اداره می گردد، که نفوذ غافلگیرکننده ای بر این دولت دارد و این حرف درستی است که این به نوعی به وسیله مردان ثروتمندی در دنیا مثل جف بزوس که در یک روز 13 میلیارد دلار درآمد کسب کرد، نماپردازی می گردد.

چامسکی که به عنوان پدر زبان شناسی نوین شناخته می گردد، اضافه کرد: آن ها وحشی تر می شوند، آن هم با استفاده از ترامپ و این دولت یا استفاده از پوشش این پاندمی برای افزایش اشتیاق خودشان برای غنی کردن افراد بسیار ثروتمند و این بخش شرکتی که البته واقعیت دارد. آن ها عاشق این هستند.

نوآم چامسکی ادامه داد: من به صنعت نظامی اشاره کردم. این یک نمونه دیگر از آن است. ،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1106

به "چامسکی: پاندمی کرونا ابزار ترامپ برای غنی کردن میلیاردرهاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چامسکی: پاندمی کرونا ابزار ترامپ برای غنی کردن میلیاردرهاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید