ژاوی: قهرمانی قطر در جام ملت های آسیا معجزه نیست، پیش بینی ام به خاطر دلگرمی دادن به قطری ها نبود

به گزارش مجله عکسفا، ستاره اسپانیایی تیم فوتبال السد قطر می گوید که قهرمانی اخیر تیم ملی این کشور در جام ملت های آسیا را معجزه نمی داند و برای پیش بینی اش برای رخ دادن این اتفاق دلیل داشته است.

ژاوی: قهرمانی قطر در جام ملت های آسیا معجزه نیست، پیش بینی ام به خاطر دلگرمی دادن به قطری ها نبود

به گزارش خبرنگاران، زمانی که پیش بینی ژاوی هرناندس در خصوص قهرمانی تیم ملی قطر در جام ملت های آسیا 2019 امارات به حقیقت پیوست، خیلی ها حیرت زده شده اند. او حتی پیش از اینکه این رقابت ها شروع گردد، پیش بینی کرد که قطر به فینال می رسد و در نهایت قهرمان می گردد، اظهارنظری که شاید در آن موقع خیلی ها آن را به سخره گرفتند، اما در کمال ناباوری محقق شد.

این اتفاق از سوی بعضی رسانه های خارجی از جمله در اسپانیا به عنوان یک معجزه توصیف شد، اما ژاوی چنین تعبیری را برای دستاورد کشوری که از نزدیک شاهد پیشرفت فوتبال آن بوده، قبول ندارد.

ژاوی در گفت و گو با شبکه الکاس به تمجید از آموزشگاه فوتبال معروف قطری ها اسپایر پرداخت (آموزشگاه که 13 تن از بازیکنان فعلی تیم ملی قطر محصول آن هستند) و گفت: ما نباید فراموش کنیم که اتحادیه فوتبال قطر سال ها مشغول آماده کردن این تیم برای قهرمانی در رقابت های جام ملت های آسیا بوده است. پروژه آموزشگاه اسپایر، ایده شیخ جاسم بن حمد آل ثانی بود و آن ایده الان دارد به ثمر می نشیند و طرفداران قطری نتایجش را می بینند.

ژاوی اضافه کرد: بسیاری از فوتبالدوستان در اسپانیا با من درباره معجزه فوتبالی که در قطر در حال اتفاق افتاده (اشاره به قهرمانی اخیر این تیم) صحبت می نمایند، اما من به همه آنها شرح داده ام که این معجزه نیست. این دستاورد حاصل آماده سازی چندین ساله، کوشش های فوق العاده و برنامه های آموزشگاه اسپایر است.

کاپیتان سابق بارسلونا در ادامه فاش کرد که او نیز در پیشرفت فوتبال قطر نقش آفرینی نموده و اینکه شخصاً با فلیکس سانچس، سرمربی تیم ملی قطر همکاری داشته تا بازیکنان او را برای جام ملت های آسیا آماده کند، کاری که تا جام جهانی 2022 قطر نیز به آن ادامه خواهد داد.

ژاوی تأکید کرد: من عاشق فوتبال هستم، چه بازی کنم و چه مربیگری. به همین دلیل است که در اسپایر هستم و دارم و به فلیکس سانچس در این پروژه یاری می کنم. حضور من در قطر برای جام جهانی 2022 است.

ستاره خط میانی تیم فوتبال السد در نهایت درباره پیش بینی اش از قهرمانی قطر در جام ملت های آسیا صحبت و تأکید کرد که برای این پیش بینی دلایل منطقی داشته است.

وی گفت: من به صرف اینکه به قطری ها دلگرمی و قوت قلب داده باشم، قهرمانی آنها را پیش بینی نکردم. می دانستم که قطر قهرمان می گردد، چون پتانسیل آنها را می شناسم و به بازیکنانش بسیار نزدیک هستم. من هر روز در کنارشان هستم و مهارت های آنها و شیوه بازی متمایزی که سانچس به آنها آموزش داده را دیده ام.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 79

به "ژاوی: قهرمانی قطر در جام ملت های آسیا معجزه نیست، پیش بینی ام به خاطر دلگرمی دادن به قطری ها نبود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاوی: قهرمانی قطر در جام ملت های آسیا معجزه نیست، پیش بینی ام به خاطر دلگرمی دادن به قطری ها نبود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید