کابل: نیروهای افغان با خروج آمریکا توان حفظ سرزمین خود را دارند

به گزارش مجله عکسفا، مسعود اندرابی وزیر کشور افغانستان روز شنبه گفت: حتی با وجود خروج نیروهای امریکا، نیروهای افغانستان توانایی حفظ سرزمین خود را دارند.

کابل: نیروهای افغان با خروج آمریکا توان حفظ سرزمین خود را دارند

اندرابی وزیر کشور افغانستان در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: نیروهای امنیتی افغانستان کاملاً قادر به دفاع از پایتخت، شهرها و مناطقی هستند که اکنون در آنها حضور داریم.

وی اضافه کرد: ما فکر می کنیم که نیروهای امنیتی افغانستان امسال به طالبان ثابت کرده اند که قادر به دستیابی مجدد به مناطق نیستند.

وزیر کشور افغانستان همچنین با توجه به خروج نیروهای خارجی گفت: روابط طالبان با القاعده بدون تغییر باقی مانده و یک عقب نشینی سریع تلاش های جهانی ضد تروریسم را بدتر خواهد کرد.

وی تاکید کرد که نیروهای امنیت ملی افغانستان با پشتیبانی ایالات متحده تا به امروز فشارهایی را بر گروه های تروریستی فعال در افغانستان از جمله گروه های وابسته محلی دولت اسلامی (داعش) وارد کرده اند.

وزیر کشور افغانستان خاطر نشان کرد: یک خروج عجولانه و بدون محاسبه مطمئناً می تواند فرصتی برای آن تروریست ها ایجاد کند تا جهان را تهدید کنند.

اندرابی با اشاره به افزایش حملات طالبان گفت: نزدیک به 70 درصد از نیروهای پلیس افغانستان در حال نبرد با طالبان هستند و این درگیری ها تلاش برای حفظ نظم و قانون در کشور را از بین می برند.

به گفته وزیر کشور افغانستان، هر روز پلیس با بیش از 100 حمله طالبان در سراسر کشور روبرو می شود.

طبق توافقی که در دولت ترامپ با گروه طالبان به عمل آمد، تنها 50 روز دیگر آمریکا زمان دارد تا تمام نیروهای نظامی خود را از خاک افغانستان خارج کند.

به گزارش شبکه سی ان ان، درحالی که تاریخ ضرب الاجل تعیین شده در توافق دولت قبل آمریکا با گروه طالبان برای خروج باقی مانده نظامیان آمریکایی اول ماه آوریل (11 اردیبهشت 1400) است از هم اکنون تسلیحات پیشرفته باقی مانده آمریکایی در افغانستان به دیگر نگرانی های موجود دراین کشور تبدیل ساخته است.

براساس این گزارش، از سال 2001 میلادی و از زمان حمله آمریکا به افغانستان تا به امروز بیش از 864 میلیارد دلار هزینه این جنگ بوده و جان سوپکو (John Sopko) بازرس ویژه آمریکا در زمینه بازسازی افغانستان درگزارشی نسبت به خروج آمریکا از این کشور هشدار می دهد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1527

به "کابل: نیروهای افغان با خروج آمریکا توان حفظ سرزمین خود را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کابل: نیروهای افغان با خروج آمریکا توان حفظ سرزمین خود را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید