کالاهای اساسی ماه رمضان آماده توزیع در خراسان رضوی

به گزارش مجله عکسفا، خبرنگاران/خراسان رضوی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی گفت: 50 درصد سهمیه کالاهای اساسی ماه رمضان به شهرستان ها تعلق می گیرد، 50 درصد مشهد نیز باید بین فروشگاه های زنجیره ای، بازارهای شهرداری و تعاونی های مصرف کارگری و کارمندی توزیع گردد.

کالاهای اساسی ماه رمضان آماده توزیع در خراسان رضوی

علی غفوری مقدم در گفت وگو با خبرنگاران، در مورد توزیع کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: سال جاری نیز مانند سال های قبل تنظیم بازار کشور برنامه ریزی هایی را برای تامین اقلام مورد احتیاج این ایام انجام دادند، ما نیز از قبل در استان تمهیداتی را پیش بینی نموده بودیم که الان در حال اجرای آن هستیم.

وی با بیان اینکه استاندار تاکید داشتند که برای تهیه سبد معیشتی یاری هایی انجام گردد، مطرح نمود: ما قبل از اینکه سهمیه ماه رمضان به استان داده گردد، با همکاری دستگاه های دیگر در استان و دستور استاندار، پیگیری کردیم که چند دستگاه از جمله شهرداری، آستان قدس، سپاه و کمیته امداد در حال تهیه بسته های حمایتی معیشتی برای اقشار مورد نظر خود هستند.

غفوری مقدم اضافه نمود: ما نیز در حال همکاری برای تهیه اقلام مورد احتیاج این دستگاه ها هستیم که 1500 تن برنج و 500 تن شکر در اختیار آنها قرار دادیم تا برای سبد معیشتی استفاده نمایند، البته در سبد معیشتی آنها اقلام دیگری نیز وجود دارد که خودشان تامین می نمایند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه 50 درصد سهمیه های ماه رمضان که به ما اعلام شده برای مشهد و 50 درصد برای شهرستان ها است، توضیح داد: 4044 تن برنج هندی به ما اعلام شده که قیمت آن برای مصرف نماینده 80 هزار تومان است. شکر سهمیه ای که برای ما در نظر گرفتند، 4044 تن بوده که باید آنها را به صورت بسته بندی یک کیلویی آماده کنیم و قیمت هر بسته نیز 5900 تومان است.

وی ادامه داد: 2022 تن مرغ منجمد نیز برای استان ما در نظر گرفته شده که البته قیمت مصرف نماینده 12 هزار تومان است و با توجه به اینکه در حال حاضر قیمت مرغ گرم پایین تر بوده، این قیمت کشش ندارد، اگر قیمت مرغ گرم افزایش پیدا کند، این مرغ کشش قیمت داشته و توزیع خواهد شد. 1213 تن گوشت گوساله منجمد نیز برای ما در نظر گرفتند که قیمت آن برای مصرف نماینده 42 هزار تومان است.

غفوری مقدم اضافه نمود: 4044 تن روغن نباتی نیز به استان تحویل داده شده که قیمت آن بر اساس قیمت مصوب یعنی قیمت روی کالا بوده و اختلاف قیمتی در بازار وجود ندارد، در صورتی که مباشر آن را از درب کارخانه تحویل بگیرد، ممکن است 5 درصد زیر قیمت بازار باشد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی گفت: ما برنامه ریزی توزیع را اعلام کردیم، 50 درصد به شهرستان ها تعلق می گیرد که روز شنبه به آنها اعلام شده، 50 درصد مشهد را نیز باید بین فروشگاه های زنجیره ای، بازارهای شهرداری و تعاونی های مصرف کارگری و کارمندی توزیع کنیم که یکشنبه به آنها اطلاع رسانی خواهد شد تا حواله های جذب سهمیه ها را دریافت نمایند، به محض اینکه هر کدام از فروشگاه ها حواله خود را تحویل بگیرند می توانند جذب و توزیع را آغاز نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 926

به "کالاهای اساسی ماه رمضان آماده توزیع در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کالاهای اساسی ماه رمضان آماده توزیع در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید