کاهش گاز دی اکسیدکربن در اتمسفر با طراحی چارچوب آلی فلزی امکان پذیر است

به گزارش مجله عکسفا، شرکت پرومتین گارتیکلس در حال توسعه چارچوب های آلی فلزی است که ظرفیت جذب این گاز را داشته باشد و میزان گاز دی اکسید کربن در اتمسفر را کاهش دهد.

کاهش گاز دی اکسیدکربن در اتمسفر با طراحی چارچوب آلی فلزی امکان پذیر است

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ و بروشور از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، شرکت پرومتین پارتیکلس (Promethean Particles) یکی از شرکت های بریتانیایی فعال در حوزه فناوری نانوذرات است. این شرکت در حال توسعه چارچوب های آلی فلزی (MOF) است تا بتواند جذب کربن را به صورت کارآمد و مقرون به صرفه انجام دهد.

تحقیقات مستمر این شرکت بخشی از یک اقدام عظیمتر برای کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن است که در آن از چارچوب های آلی فلزی یا نانولوله های کربنی برای جذب دی اکسید کربن استفاده می گردد.

شرکت پرومتین در این پروژه که به CARMOF شهرت دارد، یکی از پانزده شرکتی است که از 9 کشور دنیا برای حل مشکل جذب دی اکسید کربن با هم همکاری می نمایند. آن ها به دنبال روش های مقرون به صرفه برای جذب دی اکسید کربن هستند.

سلینا امبورسو، مدیر فنی شرکت پرومتین گفت: پروژه CARMOF یک برنامه فوق العاده هیجان انگیز است که رهبران اندیشه و دانشمندان، آن را برای حل چالش های ناشی از تغییر اقلیمی تعریف نموده اند. در دسامبر سال گذشته، ما جلسه ای با اعضای پروژه در محل فراوری خود در ناتینگهام برگزار کردیم تا در خصوص فرایند کارآمد فراوری گسترده چارچوب های آلی فلزی به منظور جذب گاز بحث کنیم.

وی اضافه نمود: در حال حاضر، نیروگاه هایی که دی اکسید کربن را جذب می نمایند از فرآیند های قدیمی استفاده می نمایند. در این فرآیند ها گاز از میان آمین های آلی موجود در آب عبور نموده و دی اکسید کربن را به آمین متصل می نماید.

امبورسواظهار کرد: متاسفانه این فرآیند، کارایی بالایی نداشته و در حدود 30 درصد از انرژی فراوری شده را مصرف می نماید. با همکاری اعضای این پروژه ما امیدواریم که بتوانیم چارچوب های آلی فلزی طراحی کنیم که به صورت سه بعدی روی غشای چاپ شده و در واحد های عظیم برای جذب دی اکسید کربن استفاده می گردد.

گفتنی است؛ این کار به شرکای پروژه یاری می نماید تا میزان انتشار گاز دی اکسید کربن اتحادیه اروپا را در سال 2050 به میزان از پیش مشخص شده برساند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1178

به "کاهش گاز دی اکسیدکربن در اتمسفر با طراحی چارچوب آلی فلزی امکان پذیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش گاز دی اکسیدکربن در اتمسفر با طراحی چارچوب آلی فلزی امکان پذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید