کرونا ویروس یکی از مهم ترین رصدخانه های دنیا را تعطیل کرد

به گزارش مجله عکسفا، تلسکوپ های شیلی که سال ها در جست وجوی پاسخ بعضی از اساسی ترین سوالات کیهان هستند، به دلیل شیوع کرونا ویروس تعطیل شدند.

کرونا ویروس یکی از مهم ترین رصدخانه های دنیا را تعطیل کرد

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن یعنی چه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران وبه نقل از نیویورک تایمز، رصدخانه های شهر ساحلی لاسرنا(La Serena) که در بیابان آتاکاما شیلی قرار گرفته است، برای اولین بار پس از چندین دهه فعالیت، به طور موقت و به دلیل شیوع کرونا ویروس تعطیل شد.

علت این تعطیلی هم احتمال شیوع بیماری کووید-19 میان بازدیدنمایندگان بین المللی و محققان رصدخانه بود.

همچنین بعضی از تیم های تحقیقاتی این رصدخانه اغلب اوقات به صورت شیفتی در این رصدخانه فعالیت می کردند و از شهرهای اطراف و پایتخت شیلی یعنی شهر سانتیاگو با هواپیما به محل این رصدخانه سفر می کردند.

حال که به دلیل شیوع کرونا ویروس محدودیت های رفت وآمد وجود دارد و اغلب پروازها لغو شده است، امکان رفت وآمد این محققان نیز وجود نداشت.

مدیر این رصدخانه گفت: تعطیلی این رصدخانه بزرگ منجر به تاخیر در انجام بسیاری از تحقیقات نجومی می گردد.

وی ادامه داد: 70 درصد تحقیقات حوزه نجوم در دنیا در این رصدخانه انجام می گردد و در سال های اخیر تلسکوپ های این رصدخانه در پیشبرد تئوری های مرتبط با شکل گیری سیارات و کهکشان ها یاری شایانی نموده است.

همچنین این تلسکوپ ها مجموعه ای از سیارات را کشف نموده اند که می توانند به یافتن حیات فرازمینی یاری نمایند.

سال گذشته، ستاره شناسان شیلی در ثبت اولین تصویر از سیاهچاله نقش مهمی ایفا کردند.

شان داگورتی(Sean Dougherty)، مدیر تلسکوپ آرایه میلی متری بزرگ آتاکاما(ALMA) که در بیابان آتاکاما واقع است، اظهار کرد: تعطیلی این رصدخانه بی سابقه ولی اجتناب ناپذیر بود.

به این ترتیب تمامی پروژه های رصد محققانی که از خارج از کشور، به شیلی سفر می کردند، در ماه های آوریل و مه امسال لغو شد و پروژه های رصدی قابل توجهی را تحت تاثیر قرار داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 752

به "کرونا ویروس یکی از مهم ترین رصدخانه های دنیا را تعطیل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا ویروس یکی از مهم ترین رصدخانه های دنیا را تعطیل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید