کریستین بیل با معاون وارد رقابت اسکار شد

به گزارش مجله عکسفا، یکی از آخرین فیلم هایی که می تواند شانس حضور در رقابت های اسکار را داشته باشد بالاخره به نمایش درآمد. فیلم معاون (vice) ساخته آدام مک کی است که تازه چند روز پیش ساختش به انتها رسید و در سینماهای دنیا اکران شد. با توجه به واکنش هایی که فیلم دریافت نموده است احتمالا باید انتظار نامزدی اسکار برای کریستین بیل را داشته باشیم که در این فیلم نقش دیک چنی را بازی نموده است. کلمات برای توصیف کاری که بیل با این نقش نموده کافی نیستند شاید فقط بشود گفت که بیل کاملا در قامت چنی فرو رفته است.

کریستین بیل با معاون وارد رقابت اسکار شد

از آن طرف واکنش های دیگر می گویند که حتی ایمی آدامز برای نقش لین چنی هم شانس دریافت جایزه دارد. اما علاوه بر بازیگری فیلم در بخش های دیگری هم پتانسیل حضور میان نامزدهای اسکار را دارد. تحلیلگران می گویند که در بخش بهترین فیلم معاون می تواند یکی از گزینه ها باشد. فیلمنامه آدام مک کی می تواند نامزد دریافت جایزه گردد. در بخش های کارگردانی، تدوین و موسیقی متن که نیکلاس بریتل ساخته فیلم قابلیت های درخشانی دارد که آن را تبدیل به یکی از فیلم های محبوب اعضای آموزشگاه خواهد نمود. سام راکول در نقش بازیگر مکمل مرد درخشان است. کاراکتر بامزه ای دارد و برداشت جدیدی از جورج.دبلیو بوش ارائه می دهد.

کل تیم بازیگری درخشان هستند مثلا دونالد رامسفلدی که استیو کارل نقش اش را بازی می نماید و کنایه آمیز و سرگرم نماینده است. اگر سال جاری یک فیلم باید که بتواند جایزه بهترین گروه بازیگری را از اتحادیه بازیگران دریافت کند، قطعا فیلم معاون است. هنوز منتقدان از فیلم ننوشته اند تا وقتی اکران گسترده اش شروع گردد که موکول به کریسمس شده است. اما با اطمینان می گردد گفت که فیلم در تمام مدتی که تماشایش می کنید سرگرم نماینده و به شدت از لحاظ بیوگرافیک اریجینال است. فیلم از قدرت واشنگتن دی.سی و بخصوص رییس جمهور برای تماشایی تر کردن فیلم سوءاستفاده نمی نماید بلکه نگاه هوشمندانه و حتی تا حدی خشنی دارد که چطور آمریکا به این ورطه امروزش افتاده است. و شاید باورتان نگردد اما فیلم کمدی است. در گلدن گلوب فیلم را قطعا در طبقه بندی فیلم های کمدی یا موزیکال قرار می دهند و این بار کاملا هم حق دارند. علیرغم این که فیلم صحنه های جدی زیادی دارد که با تصاویر آرشیوی از جمله تصاویر یازده سپتامبر ترکیب شده است اما در بسیاری از صحنه های این درام بیوگرافیک طعنه آمیز با صدای بلند می خندید. مک کی در این فیلم توانسته پیامش را به شیوه ای عجیب و غریب و غیرمتعارف و از طرف دو جناح سیاسی آمریکا انتقال بدهد.

برخی این تصویری را که مک کی از چنی ارائه داده تحسین می نمایند و برخی دیگر قطعا به او ناسزا خواهند گفت. همین ماجرا نشان می دهد که جامعه آمریکا چطور به دو بخش تقسیم شده است.

همکاری قبلی مک کی با بیل سر فیلم کمبود بودجه (Big Short) بود. آن فیلم هم نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم اسکار شد. کمدی طعنه آمیزی که به مسائل شرکت های سهامی در دوران بحران اقتصادی می پرداخت. برای آن فیلم مک کی اسکار بهترین فیلمنامه را گرفت. این فیلم جدیدش مطالعه ای هوشمندانه درباره امپراطوری دیک چنی است و این که چطور عملکردش باعث شد تبدیل به قدرتمندترین معاون رییس جمهور تاریخ آمریکا گردد.

بیل و مک کی برای ساختن این فیلم بیوگرافیک با چنی ملاقات مستقیم نداشته اند اما از حرف های لین چنی زیاد استفاده نموده اند.

دیک چنی چهل و ششمین معاون رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا از سال 2001 تا ژانویه 2009 بود. در زمان زمامداری جورج دبلیو بوش، او دومین سیاست مدار قدرتمند در ایالات متحده محسوب می شد.

منبع: deadline

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 27

به "کریستین بیل با معاون وارد رقابت اسکار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کریستین بیل با معاون وارد رقابت اسکار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید