29 حمله نظامی در ادلب، توطئه خطرناک تروریست ها در شمال سوریه

به گزارش مجله عکسفا، خبرگزاری خبرنگاران- گروه های تروریستی در ادلب و بعضی مناطق اطراف آن، در 24 ساعت گذشته 29 حمله نظامی صورت داده اند.

29 حمله نظامی در ادلب، توطئه خطرناک تروریست ها در شمال سوریه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری سانای سوریه؛ وزارت دفاع روسیه گفت گروه های تروریستی مستقر در منطقه کاهش تنش در ادلب و بعضی مناطق اطراف آن، در 24 ساعت گذشته 29 حمله تروریستی صورت داده اند.

توطئه خطرناک تروریست ها در شمال سوریه

تروریست های تحریر الشام (جبهه النصره) در حال همکاری با گروهی موسوم به `کلاه سفید` برای آماده سازی استفاده از سلاح های شیمیایی علیه غیر نظامیان در استان ادلب سوریه هستند.

عناصر مسلح وابسته به جبهه تروریستی النصره چهار کپسول حاوی گاز کلر سمی را از حومه شمالی ادلب به دو مکان جداگانه در حومه جنوبی آن منتقل کردند. انتقال سحرگاه چهارشنبه با استفاده از سه خودرو متعلق به سازمان تروریستی موسوم به کلاه سفید اجرا شده است.

هم زمان وزارت دفاع روسیه گفت که سازمان های تروریستی پراکنده در شمال سوریه بخصوص در ادلب اخیرا 29 تجاوز بر مناطق امن مجاور مرتکب شده اند که منجر به قربانی شدن تعدادی از غیر نظامیان و خسارت به دارایی ها گشت.

دو ماه پیش وزارت خارجه سوریه از کوشش تروریست ها برای همکاری با کلاه سفیدها و اطلاعات ترکیه برای تدارک یک حمله شیمیایی ساختگی جدید علیه غیر نظامیان ادلب، پرده برداشت. به گفته یک مسئول در وزارت خارجه هدف از این اقدام، متهم کردن ارتش سوریه و متحدانش به کشتار مردم بی گناه این منطقه است.

ورود کاروان نظامی آمریکایی از عراق به سوریه

منابع خبری گفتند یک کاروان نیرو های اشغالگر آمریکایی متشکل از 35 کامیون به وسیله گذرگاه غیرقانونی الولید در کردستان عراق وارد خاک سوریه شده است.

این کامیون ها حامل خودرو های نظامی، لودر، خودروها، مواد لجستیکی، تانکر حمل سوخت جنگنده و کامیون های پلمپ شده بوده که محتوای بار آن تعیین نیست. این کاروان در حال عبور به سوی پایگاه های آمریکا در جنوب الحسکه بوده است.

در هفته های گذشته، بار ها و بار ها نیرو های آمریکایی، تانکر های نفت را نیز به وسیله همین گذرگاه غیر قانونی الولید به عراق منتقل نموده اند.

نیرو های اشغالگر آمریکایی با همکاری شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به قسد میدان های نفتی در منطقه جزیره سوریه را به منظور سرقت آن اشغال نموده اند و در ماه های اخیر هزاران کامیون حامل سلاح، تجهیزات نظامی و لجستیکی وارد مناطق نفتی سوریه شده اند.

نظامیان وابسته به ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا در ادامه سرقت نفت سوریه و محاصره مردم این کشور، در حال تقویت نیرو های خود در شرق سوریه هستند.

اعلام موجودیت یک گروه تروریستی جدید در سوریه

گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به معارضان گفت که یک گروه تروریستی روز آدینه در عفرین واقع در شمال سوریه تحت عنوان حرکة احرار سوریه اعلام موجودیت کرد.

دیده بان حقوق بشر سوریه مدعی شد که این گروه وابسته به سرویس های اطلاعاتی ترکیه است.

منابع معارض سوریه تاکید کردند، فرماندهی این گروه مسلح که اعضای آن را عناصر مسلح کردی، عربی و ترکمانی تشکیل می دهند، دیدان حسن الکلی بر عهده دارد.

از سوی دیگر، رسانه های محلی تعداد اعضای این گروه (احرار سوریه) را 28 هزار نفر گفتند که از گروه تحریر الشام با حدود 15 هزار نفر عضو عظیم تر است.

هدف اصلی این گروه وابسته به ترکیه در واقع مبارزه با جدایی طلبان کُرد در سوریه وابسته به اشغالگران آمریکایی اعلام شد. است

مقر اصلی احرار سوریه در عفرین واقع در شمال سوریه است و در مناطق عملیاتی سپر فرات و شاخه زیتون با هماهنگی ترکیه فعالیت خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1314

به "29 حمله نظامی در ادلب، توطئه خطرناک تروریست ها در شمال سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "29 حمله نظامی در ادلب، توطئه خطرناک تروریست ها در شمال سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید