70 درصد مساکن روستایی آذربایجان غربی در برابر زلزله مقاوم نیستند

به گزارش مجله عکسفا، محمود بدلی در مصاحبه با خبرنگار مههر با بیان اینکه با وجود تاکید بر رعایت ساخت و سازهای اصولی تنها 30 درصد از واحدهای مسکونی روستایی در برابر زلزله مقاوم هستند اضافه نمود: در این میان از این 30 درصد حدود 24 درصد از صاحبان اماکن مقاوم در روستاها از تسهیلات 25 میلیون تومانی بازسازی اماکن روستایی استفاده نموده اند.

70 درصد مساکن روستایی آذربایجان غربی در برابر زلزله مقاوم نیستند

وی با بیان اینکه 70 درصد اماکن روستایی مقابل بلایای طبیعی از جمله زلزله و سیل مقاوم نیستند، توضیح داد: عدم اعتقاد به بازسازی اماکن روستایی، شرایط سخت دریافت تسهیلات بانکی و تورم موجود در بازار از جمله عوامل عدم رغبت روستاییان برای مقاوم سازی اماکن روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی اضافه نمود: دو هزار و 700 روستای دارای سکنه در استان ثبت شده که از این تعداد دو هزار و 186 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارند.

بدلی گفت: 258 هزار واحد مسکن روستایی در استان مورد شناسایی قرار گرفته که از این تعداو 103 هزار نفر به وسیله معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برای دریافت تسهیلات تشکیل پرونده داده اند که از این تعداد نیز 87 هزار نفر قرارداو منعقد نموده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر 77 هزار واحد روستایی در استان عملیات مقاوم سازی آنها شده و 75 هزار واحد نیز عملیات عمرانی را اتمام و کار مقاوم سازی آنها به خاتمه رسیده است.

بدلی اعلام نمود: در حال حاضر دو هزار واحد مسکن روستایی استان نیز با دریافت خاتمه کار به بهره برداری خواهند رسید.

وی با اشاره به اهداف این اداره کل، اضافه نمود: باید تا سال 1404 حدود 70 درصد اماکن روستایی استان مقاوم سازی شوند که برای این منظور نیازمند فرهنگ سازی هر چه بیشتر هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 23

به "70 درصد مساکن روستایی آذربایجان غربی در برابر زلزله مقاوم نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "70 درصد مساکن روستایی آذربایجان غربی در برابر زلزله مقاوم نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید