جام قهرمانی دوباره به بیمه رازی رسید

به گزارش مجله عکسفا، پرونده رقابت فینال لیگ برتر وزنه برداری باشگاه های کشور مثل سال های قبل خیلی بی سروصدا و بدون تماشاچی در نالار وزنه برداری مجموعه ورزشی آزادی تهران با قهرمانی مجدد باشگاه بیمه رازی بسته شد.

جام قهرمانی دوباره به بیمه رازی رسید

به گزارش خبرنگاران ،رضاعباسپور - پرونده رقابت فینال لیگ برتر وزنه برداری باشگاه های کشور مثل سال های قبل خیلی بی سروصدا و بدون تماشاچی در نالار وزنه برداری مجموعه ورزشی آزادی تهران با قهرمانی مجدد باشگاه بیمه رازی بسته شد. وقتی قصد ورود به محل برگزاری مسابقه فینال لیگ برتر فصل 97 وزنه برداری را داشتیم، به قدری سکوت در اطراف و حواشی درب ورودی تالار وزنه برداری مجموعه ورزشی آزادی حکم فرما بود که اگر با شرایط مسابقات و وضعیت استقبال از این رویداد داخلی در سنوات قبل آشنا نبودیم، قطعا اینطور به نظر می رسید که مسابقه ای در این محل تدارک دیده نشده است! اما وقتی پرده های سیاه رنگ تعبیه شده بلند و بالایی که جلوی درب ورودی تالارنصب شده بود تا هوای سرد بیرون محوطه وارد محل برگزاری مسابقات نگردد را کنار می زنیم، تازه تعیین می گردد که مسابقات در دسته 102 و 109 کیلوگرم در حال برگزاری است.اما در سالن به این بزرگی نه خبری از تماشاچی است و نه اصلا این مسابقه حال و هوای رقابتی همچون رقابت فینال لیگ برتر وزنه برداری باشگاه های کشور را دارد. همین موضوع هم دقیقا اولین نکته ای است که نظر هر مخاطبی که وارد سالن می گردد را به خود جلب می نماید. تنها افرادی که در سالن محل برگزاری مسابقه فینال لیگ قابل رویت هستند، ابتدا تعدادی از بچه های حراست مجموعه ورزشی آزادی هستند که برای برقراری نظم سالن به این مکان آمده اند و سپس خود وزنه برداران و کادر اجرایی مسابقات هستند که به اجبار اینجا آمده اند و کاری برای انجام دادن دارند.

بدون شک یکی از معضلات و نواقص همیشگی و اصلی مسابقات لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور همین موضوع یعنی نداشتن تماشاچی درکنار نداشتن اسپانسر و حامیان مالی قوی برای پوشش هزینه های مربوط به پخش مستقیم تلویزیونی مسابقات لیگ خصوصا فینال این رقابت مهم در بخش مسابقات داخلی وزنه برداری است. به هر روی سال جاری هم اگرچه پرونده این مسابقات با کسب عنوان قهرمانی باشگاه بیمه رازی بواسطه درخشش ستاره های ملی پوش این باشگاه و تصاحب 1977 امتیاز تیمی، بسته شد، اما قطعا از سال های آینده ادامه این شرایط برای بقاء و حیات این رقابت داخلی همانند آفتی جدی و خطرناک است که دیر یا زود باعث خشکاندن ریشه لیگ و حذف و پیچیده شدن نسخه این مسابقات برای همیشه از این رشته ورزشی می گردد.

درخشش دوباره صبح مفرح در صدر دسته 55 کیلوگرم

در رقابت دسته 55 کیلوگرم مسابقه نهایی لیگ برتر وزنه برداری باشگاههای کشور در فصل 97، محمد جواد صبح مفرح از تیم عقاب نیروی هوایی با مجموع 208 کیلوگرم در صدر این وزن ایستاد. صبح مفرح از تیم عقاب نیروی هوایی موفق شد دررقابت با 7 وزنه بردار دسته 55 کیلوگرم آنها را کنار زده و با مجموع 208 کیلوگرم در صدر این وزن جا خوش کند.

پشوتنی همچنان بی رقیب در سبک وزن

صدرنشینی رقابت دسته 61 کیلوگرم فینال لیگ برتر وزنه برداری باشگاه های کشور در فصل 97 را یعقوب پشوتنی از تیم بیمه رازی با ثبت مجموع 251 کیلوگرم به نام خود زد.

10 وزنه بردار دسته 61 کیلوگرم در هفته چهارم لیگ برتر وزنه برداری به روی تخته رفتند و در سرانجام این یعقوب پشوتنی چهره شناخته شده سبک وزن ایران از تیم بیمه رازی بود که موفق شد با مجموع 251 کیلوگرم صدرنشین این زون و این هفته از مسابقات را به نام خود بزند. پشوتنی در 5 حرکتی که روی تخته آمد به خوبی کار کرد. وی در حرکت یکضرب وزنه های 100، 109 و 114 کیلوگرم را مهار نمود. در حرکت دوضرب نیز وزنه های 130 و 137 کیلوگرم را بالای سر برد و در سومین حرکت نیز انصراف داد. یعقوب در مجموع با ثبت 251 کیلوگرم به کار خود در این فصل لیگ برتر سرانجام داد.

رکوردهای جوادی از رکوردهای دنیای سلطانی بالاتر بود!

جدال وزنه برداران اوزان 67 و 73 کیلوگرم در فینال لیگ برتر وزنه برداری باشگاه های کشور با برتری مجدد دو چهره شاخص حال حاضر وزنه برداری ایران یعنی مجید عسگری و میر مصطفی جوادی به سرانجام رسید.

در دسته 67 کیلوگرم سه وزنه بردار(فرشید دوستی از عقاب، احسان قیصریه از رعد و مجید عسگری از ملی حفاری) حضور داشتند. عسگری کار آنچنان سختی پیش رو نداشت و از 6 انتخابی که می توانست روی تخته داشته باشد، فقط دو بار از آنرا عملی کرد. عسگری ابتدا وزنه 110 کیلوگرم را در حرکت یکضرب مهار کرد و سپس وزنه 130 کیلوگرم را در حرکت دوضرب بالای سر برد و با مجموع 240 کیلوگرم به عنوان نخست دست یافت.

در دسته 73 کیلوگرم هم میر مصطفی جوادی از تیم عقاب نیروی هوایی مسیر سخت خود را هموار کرد. او در حرکت یکضرب وزنه 147 کیلوگرم و در حرکت دوضرب 175 کیلویی را مهار کرد تا با مجموع 322 کیلوگرم صدرنشینی این وزن را از حسین سلطانی بگیرد. رکوردهای سلطانی ملی پوش وزنه برداری بزرگسالان کشورمان در رقابت های قهرمانی دنیا، در فینال لیگ برتر مورد محاسبه نهاده شد. سلطانی وزنه های 146 کیلوگرم را در حرکت یکضرب و 174 کیلوگرم در حرکت دوضرب را در عشق آباد به ثبت رسانده بود.

نیری در صدر دسته 81 کیلوگرم جا گرفت

محمدنیری، وزنه بردار شناخته شده گیلانی و ملی پوش کشورمان در دسته 81 کیلوگرم موفق شد با ثبت مجموع 323 کیلوگرم در (فینال) لیگ برتر وزنه برداری باشگاههای کشور ضمن درخشش در این وزن صندلی نخست را به خود اختصاص دهد.

مسابقات هفته چهارم (فینال) لیگ برتر وزنه برداری باشگاههای کشور با پیکار 12 وزنه بردار 81 کیلوگرم در تالار وزنه برداری (سالن ایرانیان) پی گیری شد. درنهایت نیزمحمد نیری و ایمان شاهقلیان وزنه برداران تیم بیمه رازی توانستند مقام های اول و دوم دسته 81 کیلوگرم را کسب نمایند.

مکوندی مصدوم شد، خاکی و مرادی صدر نشین ماندند

رکوردهای دنیای عارف خاکی و سهراب مرادی در فینال لیگ برتر مورد محاسبه نهاده شد تا آنها صدرنشین اوزان 89 و 96 کیلوگرم شوند.

عارف خاکی و سهراب مرادی ملی پوشان اوزان 89 و 96 کیلوگرم تیم بیمه رازی در رقابت های دنیای ترکمنستان به میدان رفته بودند، رکوردهایشان در فینال لیگ برتر محاسبه شد تا صدرنشین اوزان خود حتی در فینال لیگ شوند. خاکی با مجموع 353 کیلوگرم در صدر دسته 89 کیلوگرم نهاده شد و سهراب مرادی نیز با مجموع 416 کیلوگرم صندلی نخست خود را در وزن 96 کیلوگرم حفظ کرد. همچنین علی مکوندی وزنه بردار ملی پوش کشورمان در بازی های آسیایی نیز در این هفته برای نفتی ها وزنه زد اما او که بعد از بازگشت از اندونزی تمرینات خوبی را نداشت بخاطر فشار مسابقه از ناحیه کشاله ران دچار پارگی عضله شد و با این مصدومیت قطعا مدتی را از میادین دور خواهد بود.

رکوردهای دنیای، بیرالوند ، براری و داودی بالاتر از رقبای داخلی

رضا بیرالوند و محمدرضا براری در فینال لیگ برتر بزرگسالان باشگاههای کشور، صدرنشینان اوزان 102 و 109 کیلوگرم شدند.

در دسته 102 کیلوگرم رضا بیرالوند ملی پوش تیم شرکت ملی حفاری اهواز با احتساب رکوردهای که در مسابقات دنیای ترکمنستان از خود به جا گذاشته بود با مجموع 393 کیلوگرم به عنوان نفر اول شناخته شد.

همچنین، محمدرضا براری نیزبا رکوردهای که در مسابقات دنیای به ثبت رسانده بود در این هفته با مجموع 396 کیلوگرم در دسته 109 کیلوگرم صندلی نخست را به خود اختصاص داد. در دسته 109+ کیلوگرم نیز علی داودی با مجموع 424 کیلوگرم بواسطه رکوردهای دنیای اش در فینال لیگ برتر عنوان نخست دسته فوق سنگین را به خود اختصاص داد.

4، 2

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 14 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 25

به "جام قهرمانی دوباره به بیمه رازی رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جام قهرمانی دوباره به بیمه رازی رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید