کمیسر اتحادیه اروپا: چین بزرگترین برنده مناقشات برگزیت است

به گزارش مجله عکسفا، کمیسر امور بودجه اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه اروپا فلج شده است چین را بزرگترین برنده مناقشات بر سر مسئله برگزیت در اتحادیه اروپا دانست.

کمیسر اتحادیه اروپا: چین بزرگترین برنده مناقشات برگزیت است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گونتر اوتینگر، کمیسر امور تجاری و بودجه اتحادیه اروپا در مصاحبه ای با روزنامه دی ولت آلمان چین را به عنوان بزرگترین برنده مناقشات بر سر مسئله برگزیت در اتحادیه اروپا دانسته و تاکید نمود که اتحادیه اروپا فلج شده است.

وی که در آستانه برگزاری نشست چین-اتحادیه اروپا در بروکسل سخن می گفت توضیح داد که بیش از دو سال است که اتحادیه اروپا خود را درگیر مسئله برگزیت نموده است و چنین روندی پول، تلاش و تلاش، اعصاب و زمان زیادی را می طلبد. این درحالی است که چیزهای مهم تری هم وجود دارد که باید انجام گردد. به این ترتیب ما دیگران را قدرتمند می کنیم. بزرگترین برنده این شرایط چین است.

با تور چین همراه باشید

اوتینگر همچنین توضیح داد که جمهوری خلق چین به شدت استراتژی خود را دنبال می نماید و در همه جای جهان مشغول پر کردن شکاف ها یی است که اروپا نمی تواند آن را پر کند چرا که این اتحادیه خیلی درگیر مسائل داخلی خود شده است. وی به عنوان نمونه به مسئله هوش مصنوعی و اینترنت نسل پنجم اشاره نمود.

نخست وزیر چین اخیرا همه انتقادها به کشورش مبنی بر اینکه می خواهد اتحادیه اروپا را جدا کند رد نموده است. وی در مقاله ای در روزنامه هندلزبلات آلمان نوشته است که ما کاملا از روند ادغام اتحادیه اروپا به امید ایجاد یک اروپای مرفه و متحد حمایت می کنیم.

اخیرا بعضی انتقادها از طرف مقامات اروپایی به چین وارد شده است که می خواهد به وسیله همکاری های ویژه با کشورهای شرق اروپا این اتحادیه را دچار از هم گسیختگی کند.

نشست اتحادیه اروپا-چین روز سه شنبه در بروکسل برگزار می گردد. نخست وزیر چین در مقاله خود در روزنامه هندلزبلات توضیح داد که چین آماده است با اروپا همکاری ها در زمینه های مختلف از جمله دفاع از توافق آب و هوای پاریس، ترویج توسعه پایدار، پایبندی به توافق هسته ای با ایران و مبارزه با تروریسم را گسترش دهد. به گفته وی بحصوص گفتگو درباره مسائلی مانند اصلاح سازمان تجارت جهانی باید تقویت گردد.

اخیرا آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه این مسئله را واضح نموده اند که با وجود تردیدهایی که وجود دارد اما همکاری تنگاتنگ با چین اهمیت دارد. اروپاییان در روند همکاری با چین بسیار متفاوت از سیاست های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا عمل می نمایند که کشورش در یک جنگ تجاری با چین واقع شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 86

به "کمیسر اتحادیه اروپا: چین بزرگترین برنده مناقشات برگزیت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسر اتحادیه اروپا: چین بزرگترین برنده مناقشات برگزیت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید