شکل تیغه چه اهمیتی در انتخاب چمن مصنوعی دارد

به گزارش مجله عکسفا، شکل تیغه بخشی از چمن مصنوعی است که این محصول را شبیه به چمن طبیعی نشان داده و به عنوان پروفیل تیغه نیز شناخته شده است. تیغه های چمن می تواند نقش مهمی در ظاهر و عملکرد این محصول داشته باشند که اغلب به وسیله افراد نادیده گرفته می گردد.

شکل تیغه چه اهمیتی در انتخاب چمن مصنوعی دارد

انواع تیغه چمن مصنوعی

1. تیغه S شکل

تیغه های S شکل به علت منحنی گرد بیشتر شبیه چمن طبیعی به نظر می رسد، از این رو به یک انتخاب محبوب در میان افراد تبدیل شده است. علاوه براین، منحنی های S سطح صاف تیغه را کاهش داده که این ویژگی باعث می شود نور خورشید کمتر منعکس شود. این نوع چمن به علت انعطاف پذیری نسبتاً کمی که دارد، در محیط هایی با تردد بالا کاربرد زیادی ندارد.

2. شکل C تیغه

تیغه C شکل از متداول ترین محصولات چمنی است که اکثریت افراد به علت مقاومت و دوام بالا از آن استفاده می نمایند. اما نکته قابل توجه در این است که تیغه هایی به شکل C از لطافت کمتری برخوردار هستند. این نوع چمن درخشندگی بیشتری نسبت به سایر محصولات دارد.

3. تیغه M شکل

تیغه M به علت دوام بالا در بسیاری از مکان هایی مانند زمین های ورزشی که تردد زیادی دارند مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از ویژگی هایی که موجب شده این تیغه در مکان های پرتردد استفاده شود، این است که فشار وارد شده بر چمن را در چندین نقطه مجزا پخش می نماید که این عامل باعث جلوگیری از پاره شدن تیغه چمن می شود.

4. تیغه W شکل

این نوع تیغه در چمن مصنوعی همچون تیغه M مقاومت و دوام بالایی در محیط های پرتردد دارد و حتی پس از استفاده زیاد به شکل اولیه خود باز می شود. چمن با تیغه های W شکل، به علت توانایی بالا در انتشار نور خورشید، به مقدار سایر چمن ها گرمای خورشید را حفظ نمی نماید که این امر باعث می شود، چمن شما در مقایسه با سایر تیغه ها در تابستان کم تر گرم شود. اگر این محصول را با استفاده از یک نوع پرنماینده ترکیب کنید، چمن شما می تواند خنک تر از قبل بماند.

5. تیغه U شکل

تیغه U شکل به علت مقاومت و استحکام بالا در برابر سایش، تردد زیاد و طول عمر بالا در بسیاری از منطقه ها پرتردد و محیط هایی که وسایل سنگین روی چمن مصنوعی قرار می گیرد استفاده می شود. به عنوان مثال زمین های پرتردد مانند فوتبال، پینت بال و مکان هایی مانند مهد کودک که وسایل بازی سنگین روی چمن قرار می گیرد، از این نوع تیغه استفاده می شود.

تیغه U و V شکل به گونه ای طراحی شده است که علاوه بر مقاومت و دوام بالا حس نرم و کاملی به افراد می دهد. از آنجایی که بیشتر مردم در پی محصولاتی هستند که همه کاره باشد، این تیغه ها برای بیشتر کاربردها توصیه می شود.

6. شکل تیغه هفت ساقه

این نوع چمن دارای شکل و بافتی کاملا فرق دارد که شبیه هیچ یک از تیغه های ذکر شده در بالا نمی باشد. این نمایه منحصر به فرد دارای سطوح صاف و زاویه دار در سراسر تیغه است که نور را پخش می نماید و بازتاب را کاهش می دهد. این محصول دارای ظاهری فوق العاده نزدیک به چمن طبیعی می باشد که انتخابی ایده آل برای محیط های مسکونی می باشد.

ما در این مقاله در رابطه با تیغه های چمن مصنوعی صحبت نموده ایم. حال اگر علاقه مند هستید اطلاعات بیشتری از چمن مصنوعی تزئینی، ورزشی و انواع آن بدانید اینجا را کلیک کنید.

خرید چمن مصنوعی

هر یک از تیغه های ذکر شده در بالا به گونه ای طراحی شده است که تا حد امکان شبیه به چمن طبیعی به نظر برسد و در عین حال گزینه ای بادوام برای چمن های مسکونی، زمین های ورزشی، مکان های تجاری و زمین های بازی باشد. انتخاب برترین چمن مصنوعی برای محیط خود می تواند برای شما گیج نماینده باشد. از این رو، ما به شما پیشنهاد می کنیم با یک فرد متخصص و با تجربه مشورت کنید تا محصولی مناسب بسته به احتیاج خود تهیه کنید.

ما به شما مجموعه خانه چمن را برای نصب انواع چمن مصنوعی و خرید متنوعی از چمن به شما پیشنهاد می کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خانه چمن به سایت این مجموعه به نشانی https://khanechaman.com مراجعه و با کارشناسان مربوطه تماس حاصل نمایید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 5 مهر 1401 بروزرسانی: 5 مهر 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2121

به "شکل تیغه چه اهمیتی در انتخاب چمن مصنوعی دارد" امتیاز دهید

1 کاربر به "شکل تیغه چه اهمیتی در انتخاب چمن مصنوعی دارد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکل تیغه چه اهمیتی در انتخاب چمن مصنوعی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید