صدور یک میلیون 800 هزار سند مسافرتی جدید برای زائران

به گزارش مجله عکسفا، فرمانده قرارگاه اربعین ناجا گفت: تا دیروز حدود یک میلیون و 800 هزار سند مسافرتی جدید برای زائران صادر و در اختیارشان قرار داده شد.

صدور یک میلیون 800 هزار سند مسافرتی جدید برای زائران

به گزارش ، سردار محسن فتحی زاده فرمانده قرارگاه اربعین ناجا گفت: این قرارگاه مسئولیت تامین امنیت و نظم و آرامش و تردد قانونمند زائران را در مرزها بر عهده دارد. اکنون حدود 30 هزار نفر از پرسنل نیروی انتظامی در مرزهای چهارگانه و شهرهای عقبه مرز مستقر هستند و خدمت رسانی و تامین نظم و امنیت و انتظام مرزها را بر عهده دارند.

او با بیان اینکه: عملیات اربعین پیش از اربعین آغاز می شود، گفت: از سال قبل بلافاصله پس از اتمام مراسم اربعین، مقدمات و طرح ریزی ها برای اربعین امسال انجام شد. همچنین قرارگاه اربعین ناجا صدور گذرنامه و ویزا را بر عهده دارد. امسال نسبت به سال قبل، ظرفیت برای صدور مجوز قانونی چند برابری شده است.

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا ادامه داد: تا روز قبل حدود یک میلیون و 800 هزار سند مسافرتی جدید برای زائران صادر و در اختیارشان قرار داده شد.

سردار فتحی زاده گفت: با استقرار در مرزها از ابتدای ماه صفر عملیات اربعین را آغاز کردیم؛ خوشبختانه تواتستیم حجم سنگینی از جمعیت را روز قبل از مرزها عبور دهیم، البته امروز هم مرزها پر حجم است.

او با بیان اینکه مرز مهران شاهد جمعیت سنگین از زائران به سوی عتبات عالیات است، گفت: خوشبختانه زائران آرام و پیوسته در حال عبور از مرز هستند. در روز قبل مسائلی در عبور زائران از مرزها و انتقال آن ها از مرز به شهرهای زیارتی عراق داشتیم، خوشبختانه امروز این مسائل کمتر شده است؛ البته در برخی از مرزها همچنان مسائل مختصری وجود دارد.

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا با اشاره به مرز خسروی اظهار کرد: مرز خسروی ظرفیت انتقال محدود دارد؛ یعنی اجازه انتقال 20 هزار نفر در شبانه روز را طی ساعت مجاز داریم؛ به همین دلیل اگر این مقدار زائر در ابتدای روز از مرز خارج شوند، ظرفیت تمام می شود و عملاً امکان انتقال وجود ندارد و سایر زائران باید روز بعد مراجعه کنند.

سردار فتح زاده گفت: افراد ترجیحاً مرز مهران را که روان و سبک تر است، به عنوان مرز خروجی جایگزین انتخاب کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 402

به "صدور یک میلیون 800 هزار سند مسافرتی جدید برای زائران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور یک میلیون 800 هزار سند مسافرتی جدید برای زائران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید