نظر منتقدین درباره فیلم ترسناک It: Chapter Two چیست؟

به گزارش مجله عکسفا، در این مطلب نظر منتقدین در مورد فیلم It: Chapter Two را می خوانید.

نظر منتقدین درباره فیلم ترسناک It: Chapter Two چیست؟

به گزارش، پنجم سپتامبر سال 2017، ژانر فیلم های فراطبیعی ترسناک رنگ تازه ای به خود گرفت و اندی موشیاتی (Andy Muschietti) کارگردان 46 ساله فیلم It آن، اثری را روانه سینما ها کرد که پرفروش ترین فیلم ترسناک تاریخ لقب گرفت. همچنین این فیلم نظرات مثبتی را دریافت کرد و نمره خوب 69/100 را از متاکریتیکس از آن خود نمود. It از رمانی با همین نام نوشته استفان کینگ اقتباس شده است.

داستان این فیلم در تابستان سال 1989به وقوع می پیوندد و روایت هفت کودک از شهر خیالی دِری در ایالت مین آمریکا را دنبال می کند که در اثر مواجهه با دلقکی ناشناس وحشت زده شده اند. It در مجموع 700.4 میلیون دلار در باکس آفیس جهانی فروخت؛ در حالی که بودجه ساختش تنها 35 میلیون دلار بوده است. این نتایج مثبت باعث شد تا سازندگان فیلم بخش دوم آنرا نیز بسازند و اندی موشیاتی It: Chapter Two آن: قسمت دوم را ساخت تا این فیلم دقیقا دو سال بعد از قسمت اول خودش یعنی 6 سپتامبر 2019 روی پرده سینما ها باشد و داستان تازه ای را در ژانر وحشت بازگو کند. امروز با نظر منتقدین در مورد فیلم دوم با شما همراه هستیم.

بیست و هفت سال بعد از اینکه باشگاه بازندگان، پنی وایز (Pennywise) را شکست دادند، او وحشت را به شهر دری (Derry) دوباره بازگردانده است. اکنون آن ها بزرگ شده است و هر کدام راه متفاوتی را در پیش روی خود دارد. بخاطر اینکه مجددا افراد شهر در حال ناپدید شدن هستند، مایک (Mike) تنها فردی از گروه است که در شهر خودشان باقی مانده است و با بقیه تماس می گیرد. آن ها که از گذشته خود بسیار آسیب دیده اند، دوباره باید با ترس قدیمی و عمیقشان روبرو شوند و یکبار دیگر پنی وایز را شکست دهند. باید گفت این دلقک از همیشه کشنده تر شده است.

اما بازیگران فیلم دوم عبارتند از: اندی بین (Andy Bean)، بیل هیدر (Bill Hader)، بیل اسکارشگورد (Bill Skarsgård)، چوزن جیکوبز (Chosen Jacobs)، فین وولفارد (Finn Wolfhard)، ایسایا مصطفی (Isaiah Mustafa)، جک گریزر (Jack Grazer)، جکسون رابرت اسکات (Jackson Robert Scott)، جیدن لیبرهر (Jaeden Lieberher)، جیک ویری (Jake Weary)، جیمز مک آووی (James McAvoy)، جیمز رنسون (James Ransone)، خاویر بوتت (Javier Botet)، جی رایان (Jay Ryan)، جرمی ری تیلور (Jeremy Ray Taylor)، جس ویکسلر (Jess Weixler)، جسیکا چستین (Jessica Chastain)، کیت کوربت (Kate Corbett)، نیکولاس همیلتون (Nicholas Hamilton)، سوفیا لیلیز (Sophia Lillis)، تیچ گرنت (Teach Grant)، تروی جیمز (Troy James)، ویات اولف (Wyatt Oleff) و خاویر دولان (Xavier Dolan).

قسمت دوم It دارای درجه R است و بچه های زیر 17 سال برای تماشای آن باید با خانواده به سینما بروند و 169 دقیقه نیز به طول می انجامد (دو ساعت و 50 دقیقه!). این فیلم از مجموع 51 نقدی که در سایت متاکریتیکس دریافت کرده، نمره متوسط 58 را گرفته است که نشان از پسرفت آن نسبت به فیلم اول خود دارد. عملکرد این فیلم در باکس آفیس خوب بوده است، اما باز هم به درخشش فیلم اول عمل نکرده است. 24 نقد فیلم It: Chapter Two را مثبت ارزیابی کرده اند، 24 نقد آنرا متوسط و 3 نظر هم به فیلم رای منفی دادند تا فیلم دوم It آنچنان که انتظار می رفت باشکوه نباشد. اما سرانجام در زیر نظر تعدادی از منتقدین این فیلم را تا این لحظه برای شما آورده ایم.

یک دنباله روانشناسانه بی رحم؛ همه چیز اینجا همان گونه است که باید باشد: عمیق تر، جالب تر و ترسناک تر. موشیاتی یک قدم رو به جلو برداشته است و این فیلم به شدت سرگرم کننده است.

It: Chapter Two از چیزی که باید باشد طولانی تر است، اما تبدیل به چیزی قابل توجه شده است و از جهات بسیار زیادی به الگو هایی که برای مخاطبان جذابیت دارد نزدیک است.

شما باید اقتباس از هر رمان استفن کینگ را به کارگردان اندی موشیاتی بسپارید. به دلیل اینکه با امکانات کم ممکن است همیشه کار خوب از آب درنیاید، اما فیلم دوم It پیروز شد تمام توقف ها و قسمت های متعددی از فیلم اول را بهبود بخشد.

در فیلم It Chapter Two هنوز لحظات زیادی برای ترسیدن و لذت بردن وجود دارد اگرچه هنوز هم کاملا نمی توان آنرا پیروز خواند.

It Chapter Two پروژه بسیار باشکوه تری نسبت به فیلم اول است.

علی رغم برخی کمدی های نابجا، چندین تصمیم عجیب ابتکاری و وجود تناقضات تنشی، It Chapter Two یک فیلم قابل قبول را به ارمغان آورد و یکی از پر تحرک ترین، قابل اعتمادترین و احساسی ترین فیلم های ژانر خود را پدید آورده است.

It Chapter Two در مورد رستگاری است و بازندگان دوباره برای اینکه یاد بگیرند چگونه قوی باشند، دور هم جمع می شوند. بازیگران این کار را خوب انجام می دهند. اما بزرگترین مشکل: IT است، چرا که IT می تواند همه چیز باشد و یا هیچ چیز نباشد. IT هیچ قانون، دلیل یا انگیزه ای برای انجام هر کاری که انجام می دهد ندارد.

این فیلم سه ساعت طول می کشد تا به حدی از تکرار ترساندن ها می رسد که مخاطب از دیدن آن ها بی حس می شود.

مشکل اصلی فیلم دوم این است که به شدت طولانی است و همینطور ادامه می یابد. اگرچه مختصرگویی لازمه اصلی یک ترس خوب نیست، اما لااقل داستان را به خوبی منتقل می کند، نه اینکه سکانس به سکانس دلقکی را نشان بدهد و به کاراکتر های فیلم اجازه دهد همان جا بمانند و اینقدر این روند تکرار شود تا جایی که کار دیگری جز خندیدن برای بیننده وجود نداشته باشد.

ریزه کاری ها و توضیحات باعث غرق شدن در داستانی می شود که قبلا در این مورد بسیار موثر عمل کرده بود. من It Chapter Two را چند شب پیش دیدم و فکر می کنم تازه تمام شد!

اگرچه موشیاتی گاه و بیگاه روش های دوست داشتنی تغییر فیلم از یک جا به جای دیگر را به کار گرفته است، اما داستان ها به طور معنادار و احساسی با هم جور درنمی ایند. اگرچه ممکن است در یک سریال چندین و چند ساعته این روش خوب از آب دربیاید.

مشابه فیلم اول، it به یک آنتولوژِی بدون داستان و یک فیلم مجازی از ژانر ترسناک تبدیل شده است که می تواند به هر شکلی نمایش داده شود. در فیلم دوم، تحمل شما برای دیدن این موضوع آزمایش می شود. چرا که بر خلاف فیلم اول بسیار طولانی است.

این فیلم شبیه به بازی صندلی با موسیقی است که به شدت طول می کشد؛ و از آنجا که موشیاتی چند تکنیک محدود برای ایجاد وحشت در اختیار دارد، فیلم ظرفیت ترساندن را هم از دست می دهد.

منبع:سینماگیمفا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 301

به "نظر منتقدین درباره فیلم ترسناک It: Chapter Two چیست؟" امتیاز دهید

7 کاربر به "نظر منتقدین درباره فیلم ترسناک It: Chapter Two چیست؟" امتیاز داده اند | 3.4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظر منتقدین درباره فیلم ترسناک It: Chapter Two چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید