7 مزیت پوشیدن لباس کتان

به گزارش مجله عکسفا، مزیت پوشیدن لباس کتان چیست و چه چیز باعث می شود این لباس تا این حد در بین تمام اقشار جامعه محبوب باشد؟ دورانی بود که لباس های لینن و کتان فقط مخصوص قشر خاصی از جامعه مثل کشیش ها، شوالیه ها، پادشاهان و … بود و همه امکان پوشیدن این لباس ها را نداشتند. اما با توسعه کشت گیاهان کتان در قرن شانزدهم امکان دسترسی به پارچه کتان و لباس های لینن برای افراد بیشتری امکان پذیر شد و حالا تقریبا همه افراد به آن دسترسی دارند و علاوه بر لباس، جنس بسیاری از سرویس های خواب، حوله حمام، سرویس آشپزخانه، پرده و رومیزی های باکیفیت هم از جنس کتان است. یک نکته جالب در بین مصرف کنندگان لباس های کتان این است که اغلب آن ها به این نکته اشاره می کنند که غیر از لباس های کتان نمی توانند لباس دیگری به خصوص در فصل تابستان و گرما، بپوشند و در میان خیلی از افراد می بینید که پوشیدن لباس های کتان به استایل خاص آن ها تبدیل شده است.

7 مزیت پوشیدن لباس کتان

طبق تجربه و بررسی ما، هفت مزیت برای پوشیدن لباس کتان وجود دارد که آن را منحصربه فرد و خواستنی می کند. در این مقاله درباره این هفت مورد مفصل صحبت خواهیم کرد.

1. بادوام و اقتصادی بودن لباس کتان

پارچه های کتان به عنوان قوی ترین الیاف طبیعی جهان شناخته می شود و از پارچه های نخی و پنبه ای بسیار بادوام تر است. استحکام الیاف به طور مستقیم بر استحکام پارچه ای که لباس از آن ساخته می شود، کمک می کند. بنابراین لباس های کتان هم ماندگاری بسیار بالایی دارند. یک تی شرت نخی شاید تنها چند فصل قابل استفاده باشد و بعد از چند ماه حالت اولیه خود را از دست بدهد اما مزیت لباس کتان این است که تا چند سال هم قابل استفاده هستند و نه تنها بعد از شست وشو حالت خود را از دست نمی دهند، بلکه به مرور زمان نرم تر و برای استفاده مناسب تر هم می شوند.

البته نباید تصور کرد که پارچه های کتان مادام العمر هستند اما اگر از آن ها به درستی مراقبت شود می توانند تا چندین سال مورد استفاده قرار بگیرند. دوام بالا بدون شک یکی از مهترین مزیت های لباس های کتان است.

  • 5 مدل کفش که ترکیب مجذوب کنندهی با شلوار کتان ایجاد می کنند

2. آسان بودن مراقبت از لباس کتان

اگر می خواهید لباس های کتان شما عمر طولانی ای داشته باشند، مراقبت از لباس های کتان بسیار مهم است اما خوشبختانه روش نگهداری چندان سختی ندارد. می توانید با خیال راحت لباس های تان را داخل ماشین لباسشویی بریزید و تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید، این است که از آب سرد استفاده کنید. در مورد مواد شوینده هم توصیه می شود که از سفیدکننده ها استفاده نکنید زیرا باعث ضعیف شدن بافت لباس می شود.

در مورد نحوه خشک کردن لباس های کتان هم محدودیتی وجود ندارد و هم می توانید از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده کنید هم آن ها را آویزان کنید تا به صورت طبیعی خشک شوند.

یکی دیگر از مزیت های لباس های کتان این است که برای زیبایی ظاهری نیازی به اتو کردن ندارند. در واقع چین و چروک یکی از خصیصه های اصلی پارچه های کتان و بخشی از زیبایی آن است. در حالی که اگر پارچه های نخی و پنبه ای چروک باشند، به نظر به هم ریخته و کثیف می رسند.

3. ضد حساسیت

بسکمک از افراد از آلرژی و بیماری های پوستی مختلف رنج می برند و احتمالاً متوجه شده اند که انواع خاصی از پارچه ها اغلب علائم آن ها را تحریک و تشدید می کنند. علت اصلی چنین اتفاقی این است که بیشتر پارچه ها رطوبت را در خود نگه می دارند و در نتیجه مکان مناسبی برای رشد باکتری ها و میکروب ها می شوند. اما از آنجایی که پارچه ای کتان قابل تنفس هستند، اجازه می دهند هوا آزادانه حرکت کند و در نتیجه رطوبتی که در صورت تعرق ایجاد شده است به سرعت از بین می رود. البته این موضوع به معنای آن نیست که پارچه های کتان کاملا ضد آلرژی هستند اما مطمئنا علائم آن را کم می ند و برای کسانی که تعرق زیاد دارند، بسیار مناسب است.

4. لباسی برای تمام فصول

یکی از مزیت های جادویی لبا های کتان این است که هم برای فصل سرما و هم برای فصل گرما مناسب هستند. با توجه به اینکه پارچه ای کتان سبک وزن و تنفسی هستند و رطوبت را از بین می برند، برای تابستان عالی هستند. اما خیلی از افزاد برای فصل بهار، پاییز و زمستان هم لباس های کتان را انتخاب می کنند. لباس های کتان گرما را از بدن می گیرند و با آزاد کردن گرمای اضافی باعث می شوند احساس خوبی داشته باشید.

5. همه کاره و مناسب هر موقعیت

فرقی نمی کند که می خواهید در یک مراسم خاص شرکت کنید، به قراری کاری یا محبت آمیز بروید یا برای استایل روزانه تان در پی انتخابی مناسب هستید، لباس های کتان برای تمام این موقعیت ها مناسب هستند. برش های به کار رفته در لباس، الگوی لباس یا اکسسوری هایی که به همراه لباس تان استفاده می کنید، باعث می شود ماهیت لباس شما به سرعت تغییر کند و از شکل یک لباس ساده کتان خارج شود.

  • 5 اصل مهم در ست کردن شلوار کتان برای خانم ها

6. لباس کتان همگام با مد پایدار

لباس های سازگار با محیط زیست در سال های اخیر بسیار محبوب شده اند. با توجه به پایدارتر بودن کشت گیاه کتان نسبت به کشت پنبه، یک مزیت لباس کتان این است که آن ها هم در این دسته قرار می گیرند. گیاهان کتان بسیار انعطاف پذیر هستند و می توانند حتی در خاک ضعیف هم رشد کنند و به آب بسیار کمی نیاز دارند. علاوه بر این از تمام قسمت های گیاه کتان می توان برای تهیه محصولات مختلف استفاده کرد.

از طرف دیگر پارچه های کتان قابل بازیافت هستند. پس اگر از مصرف کنندگان لبا س های کتان هستید، به این معنی است که دیگر زباله ای به انبوه زباله های نساجی در حال رشد در سراسر جهان اضافه نمی کنید. در نتیجه انتخاب لباس های کتان یک انتخاب پایدار است.

7. راحتی اصلی ترین مزیت لباس کتان

پوشیدن لباس های کتان راحت است و راحتی این لبا س ها یکی از اصلی ترین مزیت های آن ها محسوب می شود. با بررسی تمام نکاتی که به آن اشاره کردیم متوجه شدیم علاوه بر اینکه لباس های کتان برای هر موقعیتی مناسب هستند، تنفسی و ضد تعریق بودن کتان آن ها را به انتخابی مناسب و راحت برای فصل تابستان همچنین با توجه به اینکه طراحی لباس های کتان معمولا آزاد و گشاد است، برای افراد با هر سایز، وزن و سنی مناسب هستند و دیگر نیاز نیست دائم به این فکر کنید که چه بپوشید! پوشیدن لباس های کتان برای هیچ کس و هیچ زمانی انتخاب بدی نیست.

  • 3 روش ساده برای انتخاب لباس مجذوب کننده در فصل تابستان

جمع بندی

استفاده از لباس های کتان راهی عالی برای ایجاد احساس بهتر در استایل و حال تان است. یکی از قدیمی ترین لباس های جهان، لباس های کتان هستند که قبل از لباس های نخی و پنبه ای هم مورد استفاده قرار می گرفتند و حالا در دوران مدرن هم همچنان محبوب و پرکاربرد هستند. مهمترین عاملی که باعث این تداوم مصرف و محبوبیت شده است، مزیت های بی شمار لباس های کتان است. شما چه فواید دیگری برای پوشیدن لباس های کتان سراغ دارید؟

منبع: Magic Linen

منبع: دیجی استایل
انتشار: 2 مرداد 1401 بروزرسانی: 2 مرداد 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2077

به "7 مزیت پوشیدن لباس کتان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 مزیت پوشیدن لباس کتان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید