تور فیلیپین: آمریکا و فیلیپین توافقنامه همکاری هسته ای راهبردی امضا کردند

به گزارش مجله عکسفا، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه از امضای یادداشت تفاهم در خصوص همکاری های هسته ای راهبردی غیرنظامی با دولت فیلیپین اطلاع داد. گفته شده این توافق باعث می گردد واشنگتن به مانیل یاری کند تا برنامه انرژی هسته ای خود را از سر بگیرد.

تور فیلیپین: آمریکا و فیلیپین توافقنامه همکاری هسته ای راهبردی امضا کردند

برای دیدن زیباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور فیلیپین همراه باشید. و از مانیل شهری زیبا در فیلیپین دیدن کنید.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمده است: ایالات متحده و فیلیپین یک اتحاد پایدار دارند و همکاری طولانی مدت در زمینه های امنیت، انرژی، بازرگانی و عدم اشاعه را حفظ می نمایند. تعمیق همکاری ما در انرژی هسته ای، علم و فناوری این پتانسیل را دارد که سهم قابل توجهی در اهداف مشترک انرژی پاک، توسعه کشاورزی، در دسترس بودن آب پاک، درمان های پزشکی و موارد دیگر داشته باشد. همکاری هسته ای ما مبتنی بر یک رژیم قوی منع اشاعه و تعهد ثابت فیلیپین به عدم اشاعه است.

این تفاهم نامه به وسیله بانی جنکینز، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحات و امنیت بین المللی و جراردو ارگویزا جونیور، معاون وزیر انرژی فیلیپین امضا شده است.

ماه گذشته، رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین، فرمان اجرایی احیای برنامه انرژی هسته ای این کشور را امضا کرد تا به این کشور یاری کند نیروگاه های قدیمی تر زغال سنگ را حذف کند.

بخشی از این فرمان اجرایی خواهان احیای نیروگاه اتمی باتان است. این نیروگاه یک راکتور آب سبک تحت فشار 620 مگاواتی است که به وسیله شرکت هسته ای وستینگهاوس آمریکا در سال 1976 برای رژیم استبدادی فردیناند مارکوس ساخته شد. با این حال، با نزدیک شدن به تکمیل نیروگاه، فاجعه سال 1986 در نیروگاه هسته ای چرنوبیل در اتحاد جماهیر شوروی باعث شد که مانیل در خصوص انرژی هسته ای دچار سردرگمی گردد و ساختمان این نیروگاه از آن موقع تا به امروز هرگز روشن نشده است.

سایر نگرانی های ایمنی نیز به وجود آمد، مانند اثرات احتمالی فوران کوه پیناتوبو در 35 مایلی دورتر، که در آن موقع به مدت 500 سال خاموش بود. با این حال، آتشفشان تنها شش سال بعد در ژوئن 1991 فوران کرد و دومین فوران بزرگ آتشفشانی قرن بیستم شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2023

به "تور فیلیپین: آمریکا و فیلیپین توافقنامه همکاری هسته ای راهبردی امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فیلیپین: آمریکا و فیلیپین توافقنامه همکاری هسته ای راهبردی امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید