ارزان ترین و ساده ترین روش های مهاجرت به کانادا

به گزارش مجله عکسفا، ساده ترین شیوه های مهاجرت به کانادا برای خیلی از افراد اصلا امکان پذیر نیستند. شما چند گزینه در اختی

ارزان ترین و ساده ترین روش های مهاجرت به کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

ساده ترین شیوه های مهاجرت به کانادا برای خیلی از افراد اصلا امکان پذیر نیستند. شما چند گزینه در اختیار دارید: ثروتمند باشید، مهارت داشته باشید یا هنرمند باشید. اگر هیچ کدام از این موارد با موقعیت شما سازگار نیست، باید به دنبال راه دیگری برای رسیدن به هدف خود باشید. برای آشنایی با انواع روش های ممکن برای مهاجرت به کانادا با خبرنگاران همراه باشید.

برنامه مهاجرت به وسیله کسب و کار یا سرمایه گذاری

در این حالت مهاجران با بوجود آوردن مشاغل جدید یا سرمایه گذاری به کانادا مهاجرت می نمایند. در حال حاضر فدرال، این برنامه را به حالت تعلیق درآورده است با این حال هنوز امکان سفر به برخی از ایالات کانادا به وسیله سرمایه گذاری وجود دارد.

برنامه انتقال کارمندان ماهر

استفاده از این موقعیت تنها برای تعداد محدودی از افراد ممکن است چون سالانه تنها 3000 نفر برای کار در کانادا پذیرفته می شوند. این برنامه تنها کارمندان حوزه خاصی را گزینش می نماید و افراد موردنظر باید تحصیلات و تجربه زیادی داشته باشند. شما دو گزینه پیش رو دارید. گزینه اول این است که تحصیلات خود را تا مدرک دکترا پیش ببرید و یا جزء دسته کارمندان ماهری قرار بگیرید که از طرف شرکت های مختلف پیشنهاد کار دریافت نموده اند. اگر شما در دو دسته بالا قرار نگرفته اید، این روش مناسب حال شماست: دسته سوم افرادی هستند که ثروت چندانی ندارند، تحصیل نموده نیستند و جزء دسته کارمندان ماهر قرار نمی گیرند. چنین متقاضیانی در دسته خوداشتغالان یا هنرمندان قرار می گیرند. بیشتر کسانی که قصد دارند به کانادا مهاجرت نمایند، ثروتمند و هنرمند نیستند. ممکن است تحصیلات و یا تجربه کاری هم نداشته باشند. این دسته از افراد چطور می توانند به کانادا مهاجرت نمایند؟ این دسته از افراد می توانند از امکان اقامت موقت استفاده نمایند. در صورتیکه مقررات خاصی را رعایت نمایند، پس از مدتی اجازه اقامت دائم دریافت می نمایند و به یکی از شهروندان کانادایی تبدیل می شوند.

قراردادهای تجاری

بر اساس قراردادهای تجاری که میان کشورها امضا می گردد، مردم آنها می توانند از موقعیت های خاص مهاجرت استفاده نمایند. متاسفانه این امکان برای ایرانی ها وجود ندارد ولی یک خبر خوب برای شما دارم. اگر شرکتی که در آن مشغول به کار هستید به کانادا وابسته است و یا با یکی از کشورهای کانادایی قرارداد بسته، شما می توانید بدون هیچ مسئله ای به کانادا مهاجرت کنید. به این ترتیب پس از مهاجرت می توانید در شرکت مذکور، شرکت های تابعه، شاخه و یا شرکت مادر مشغول به کار شوید. این نوع مهاجرت مهاجرت درون شرکتی نام دارد. پس از مدتی شما اجازه دارید با استفاده از تجربه کاری برای اقامت دائم در کانادا درخواست کنید.

پیشنهاد کار در کانادا

در صورتی که جز دسته کارمندان نیمه ماهر یا ماهر قرار می گیرید (افرادی که مدرک دانشگاهی دارند)، ساده ترین راه برای مهاجرت به کانادا این است که اجازه کار داشته باشید. مهاجرت از این شیوه دو مشکل عمده را به وجود می آورد. اول اینکه باید بتوانید یک کارمند کانادایی را راضی کنید تا برای دریافت اقامت دائم در کانادا به شما شغلی پیشنهاد بدهد و دوم اینکه فرد موردنظر شما باید بتواند شرکت خود را قانع کند که ما به یک کارمند خارجی نیاز داریم به طوری که هیچ فرد کانادایی قادر به انجام این کار نیست. اگر توانستید این دو مرحله را پشت سر بگذارید، راه برای شما باز است. اگر بخواهید شخصا به دنبال شغلی در کانادا بشد، بهتر است از حالا بدانید که این کار بسیار مسئله ای خواهد بود. اگر در کانادا فردی قابل اعتماد می شناسید، با او تماس بگیرید و بخواهید که به دنبال شغلی برای شما بگردد. این بهترین گزینه برای شماست.

اقامت به وسیله ازدواج

ساده ترین راه مهاجرت به کانادا ازدواج با یکی از شهروندان کانادایی است. اگر به فکر ازدواج و دریافت اقامت هستید و قصد دارید بعد از تمام شدن فرآیند مهاجرت از همسر خود جدا شوید، بهتر است بدانید که این کار جرم محسوب می گردد. پس فقط در صورتی که ازدواج شما واقعی است، از این روش بهره ببرید. اگر برای اقامت در کانادا پذیرفته شدید، به مدت دو سال زیر نظر اداره مهاجرت کانادا قرار می گیرید.

مهاجرت به وسیله ازدواج

برنامه کار در تعطیلات

در صورتی که ساکن این کشورها هستید و 18 تا 35 سال سن دارید، می توانید از این موقعیت بهره ببرید و به پیشنهاد کار نیازی ندارید. این برنامه به چند دسته مختلف تقسیم می گردد.

کار در روزهای تعطیل

این برنامه در اختیار ساکنین خیلی از کشورها قرار گرفته و متقاضیان باید 18 تا 35 سال سن داشته باشند.

جوانان حرفه ای

باید مدرک دانشگاهی و پیشنهاد کار داشته باشید.

دانشجویی

باید در یک موسسه آموزشی بالاتر از سطح دبیرستان مشغول به تحصیل باشید. در صورتیکه دو گزینه اول را برای مهاجرت انتخاب می کنید، می توانید بعدا با استفاده از تجربه ای که از اشتغال خود بدست آوردید، برای اقامت دائم درخواست کنید.

جذب پرستار

اگر تمایل دارید به وسیله اشتغال به کانادا مهاجرت کنید و جز کارمندان ماهر محسوب نمی شوید، می توانید به عنوان پرستار برای مهاجرت تقاضا بدهید. برای این کار به مدرک دبیرستان، پیشنهاد کار در کانادا و گذراندن شش ماه دوره پرستاری یا یک سال تجربه نیاز دارید. به این ترتیب می توانید در کانادا اجازه کار داشته باشید. شرکت های زیادی به دنبال پیدا کردن پرستار خارجی هستند. در حال حاضر کسانی که متقاضی اشتغال به عنوان پرستار هستند، اقامت دائم دریافت می نمایند.

تحصیلات

اگر می توانید از پس هزینه تحصیلات در کانادا بربیایید، بهتر است هر چه سریع تر دست به کار شوید چون این بهترین راه برای مهاجرت است. برخی از دانشگاه های کانادایی فرصت خیلی خوبی در اختیار شما قرار می دهند. اگر به دنبال لیستی از کالج های کانادا می شد اینجا و اگر به دنبال بهترین دانشگاه ها هستید، اینجا را مطالعه کنید.

تحصیلات در کانادا

کسانی که در موسسات بالاتر از سطح دبیرستان تحصیل می نمایند، اقامت دائم دریافت می نمایند. در صورتی که توانستید در یک دانشگاه ثبت نام کنید، شرایط دریافت اقامت دائم را مطالعه کنید. احتمالا بعد از دریافت مدرک باید پیشنهاد کار داشته باشید تا بتوانید در همان ایالت سکونت کنید. به خاطر داشته باشید اشتغال در زمان تحصیلات جز تجربه کاری شما ثبت نمی گردد.

جاذبه های گردشگری کانادا

ویزای مسافرتی

اگر تنها راه مهاجرات به کانادا اجازه کار باشد پس ساده ترین راه رسیدن به کانادا دریافت ویزای توریستی است. به این ترتیب زمانی که در کانادا سکونت دارید، می توانید به دنبال شغل مناسبی بشد. ولی باید این مسئله را به خاطر داشته باشید که اجازه ندارید با ویزای توریستی به کار مشغول شوید ولی می توانید در خصوص شغل موردنظر با افراد مختلف مشورت کنید. به خاطر داشته باشید که باید برای ورود به کانادا یک دلیل موجه (غیر از جستجو برای شغل) داشته باشید چون احتمالا افسر مرزی به شما اجازه ورود نمی دهد. با این حال دروغ نگویید چون اگر دروغ شما برملا گردد، دیگر اجازه ورود به کشور را از دست می دهید. بهتر است برای گذراندن تعطیلاتی دل انگیز در کانادا برنامه ریزی کنید و با افراد مختلف آشنا شوید. پس از برگشتن به خانه می توانید فرآیند مهاجرت به کانادا را آغاز کنید. منبع: immigroupمنبع: کجارو
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 751

به "ارزان ترین و ساده ترین روش های مهاجرت به کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزان ترین و ساده ترین روش های مهاجرت به کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید