استاندار: 28 هزار شغل در سیستان و بلوچستان ایجاد شد

به گزارش مجله عکسفا، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با کوشش همه دستگاه های اجرایی و مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی و مردمی در بخش های کشاورزی، شیلات، صنعتی، خدماتی و فنی بیش از 28 هزار نفر شغل سال جاری در این استان ایجاد شده است.

استاندار: 28 هزار شغل در سیستان و بلوچستان ایجاد شد

حسین مدرس خیابانی در جلسه هماهنگی با دستگاه های نظارتی که با حضور مدیرکل دیوان محاسبات و مدیرکل بازرسی سیستان و بلوچستان برگزار گردید، اظهارداشت: خوشبختانه با گذشت کمتر از هشت ماه از سال 1401 کل تعهدات اشتغال این استان محقق شده است.

وی ادامه داد: این در حالیست که به علت عدم وجود بنگاه های مالی بزرگ همانند فولاد، پتروشیمی و خودرو سازی در سیستان و بلوچستان با اتکا به مشاغل کوچک و روستایی بیش از 28 هزار شغل تازه که معادل رقم متعهد شده در سامانه اشتغال بود در این استان ایجاد شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: بعلاوه از محل اجرای طرح های عمرانی و زیربنایی از جمله طرح های راه سازی، خطوط انتقال آب و گاز و طرح نهضت ملی مسکن و سایر طرح های عمرانی، گردشگری و معدنی اشتغال استان جهش چشم گیری پیدا نموده است.

وی گفت: این در حالیست که بر اساس خود اظهاری دستگاه های مختلف سیستان و بلوچستان تا به امروز بیش از 52 هزار شغل در شهرستان های استان ایجاد شده است.

مدرس خیابانی با تقدیر از دستگاه های نظارتی از جمله دیوان محاسبات و اداره کل بازرسی سیستان و بلوچستان اظهار امیدواری کرد: مقدار ایجاد اشتغال استان تا سرانجام سال با زنده نگه داشتن طرح های عمرانی و جذب سرمایه های مردمی در طرح های مالی قطعا بسیار فراتر از مقدار تعهد سال 1401 خواهد بود.

وی توضیح داد: بعلاوه در همین مدت به منظور توانمند سازی نیروهای کار ماهر و تاکید بر استفاده از نیروهای بومی در طرح های مالی، 26 هزار نفر در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان مهارت های تخصصی را دریافت نموده اند.

خبرنگاران سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 آبان 1401 بروزرسانی: 30 آبان 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2143

به "استاندار: 28 هزار شغل در سیستان و بلوچستان ایجاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار: 28 هزار شغل در سیستان و بلوچستان ایجاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید