اشتراکات فرهنگی میان یزد و مجارستان قابل سرمایه گذاری است

به گزارش مجله عکسفا، به گزارش خبرنگاران، سیدمحمد میرمحمدی، عصر امروز در جلسه مشترک با استاندار و مسئولان ایالت سولنک مجارستان ضمن ابراز خرسندی از حضور در این کشور گفت: مجارستان به دلیل مزایای جغرافیایی و شرایط خوب آب و هوایی مساعد برای کشاورزی مطلوب است و از نظر فرهنگی نیز ظرفیت های بسیاری دارد که سرمایه گذاری های مشترک را امکان پذیر می نماید.

اشتراکات فرهنگی میان یزد و مجارستان قابل سرمایه گذاری است

با ما سفر کنید و با تور مجارستان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست را ببینید.

وی با اشاره به بازدید خود از صنایع کشور مجارستان عنوان نمود: یزد نیز مانند مجارستان از ویژگی ها و مزایای خوبی برای سرمایه گذاری بهره مند است و می توان در زمینه سرمایه گذاری های مشترک در حوزه صنعت نیز به تعامل رسید.

میرمحمدی با اشاره به اشتراکات فرهنگی ایران و مجارستان به سابقه خواهرخواندگی یاسپرین و یزد اشاره نمود و اضافه کرد: این خواهرخواندگی نشانه اشتراکات فرهنگی است و با توجه به ظرفیت های تاریخی و گردشگری دو کشور، آمادگی داریم زمینه های همکاری دوجانبه در صنعت توریسم را افزایش دهیم.

وی ضمن تشریح ویژگی ها و ظرفیت های گردشگری استان یزد اعلام کرد: وجود بناهای تاریخی متعدد و بهره مندی از جاذبه های طبیعی که سالانه تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی را به خود جذب می نماید، قابلیت سرمایه گذاری های مشترک را دارد و از سرمایه گذاری مجارستان در یزد در زمینه توریسم استقبال می کنیم.

میرمحمدی با بیان اینکه از چندی پیش، بسیاری از کشورهای اروپایی درخواست همکاری های دوجانبه با ایران و بعضی استان ها از جمله یزد را داشته اند، اعلام کرد: امروز دیگر شفافیت، صلح دوستی و حق طلبی ملت ایران به جهان ثابت شده و استقبال از سرمایه گذاری در ایران نیز قابل توجه است.

استاندار یزد با اشاره به اینکه ایران و مجارستان طی دو دهه گذشته بیش از 360 میلیون دلار مبادلات مالی داشته اند، اعلام کرد: این میزان در سال های گذشته کاهش چشمگیری داشته و به طور قطع ادامه این فرایند به نفع هیچکدام از طرفین نیست.

وی اظهار امیدواری کرد: شرایط برای افزایش ارتباط با مجارستان به ویژه در زمینه های گردشگری و فرهنگی افزایش یابد و امکان سرمایه گذاری های مشترک میان دو کشور فراهم گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 703

به "اشتراکات فرهنگی میان یزد و مجارستان قابل سرمایه گذاری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتراکات فرهنگی میان یزد و مجارستان قابل سرمایه گذاری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید