با کراتینه مو، موهای آسیب دیده را درمان کنید!

به گزارش مجله عکسفا، برای بسیاری از افراد پیش آمده که گاهی اوقات از موهای خود خجالت بکشند، نه به خاطر مدل یا رنگ، بلکه به خاطر آسیب هایی که دیده و حالت بدی که دارد. موها از آن دسته عناصر زیبایی هستند که مدام در معرض آسیب قرار می گیرند از نور خورشید و آلاینده ها گرفته تا استفاده از ابزارهای حرارتی مثل اتو یا سشوار مو. برای همین اگر شما هم علاقه دارید که موهایی صاف و درخشان داشته باشید، می توانید با انجام کراتینه مو یا کراتین درمانی که در ادامه به شرح آن می پردازیم به این هدف دست پیدا کنید.

با کراتینه مو، موهای آسیب دیده را درمان کنید!

شاهانو به عنوان مرجعی برای خرید محصولات کراتینه به شما برای رسیدن به رویای موهای صاف و براق یاری می نماید. اگر نمی دانید که کراتینه چیست و دوست دارید در خصوص آن بیشتر بخوانید ادامه مطلب را از دست ندهید.

کراتینه درمانی چیست؟

کراتینه یک فرآیند شیمیایی است که موهای وز و آسیب دیده را به موهایی صاف و درخشان تبدیل می نماید. زمانی که بیرونی ترین لایه مو به نام کوتیکول بلند گردد، موها وز می شوند. این امر اجازه می دهد تا آلودگی و سایر عوامل محیطی به داخل مو نفوذ کند، ساقه مو را متورم نموده و آن را ضخیم و فر می نماید. می توانید این روش درمانی و احیای مو را به عنوان یک تن پوش برای مو در نظر بگیرید که کوتیکول را صاف نموده و اجازه نفوذ هیچ چیزی را به ساقه مو نمی دهد؛ بنابراین از موخوره و شکستگی آن جلوگیری می نماید.

مزایای کراتینه مو که باید بدانید

اگر از محصولات تخصصی و بهترین مواد برای کراتین مو بهره ببرید عوارض این کار را هرگز تجربه نخواهید کرد و به جای آن مزایای این کار نصیب موهای شما می گردد. اگر شما هم هر صبح با موهای وز و بدحالت بیدار می شوید موهای خود را کراتین کنید زیرا:

تقویت موها تا 40 درصد بیشتر

کراتینه مو را چه در سالن زیبایی انجام دهید و چه در خانه، در نهایت می تواند به تقویت موهایی که در اثر عوامل شیمیایی و حرارتی آسیب دیده اند یاری می نماید. در حقیقت تحقیقات علمی در خصوص این روش ثابت نموده است که کراتینه تا 40 درصد به تقویت و رشد موها یاری می نماید.

صافی و زیبایی مو در حد ستاره های سینمایی

کراتینه مو جز انواع تراپی مو به شمار می رود که موهای شما را صاف تر، براق تر و سالم تر می نماید. بعلاوه به موها درخشندگی چشم نواز و مدهوش نماینده می بخشد. از آنجایی که کراتین به صاف کردن کوتیکول های مو و پر کردن منطقه ها آسیب دیده در ساقه مو یاری می نماید، درخشندگی زیادی هم به موهای شما می بخشد.

خداحافظی باشکوه با موخوره

کراتینه به تقویت و صاف کردن کوتیکول های مو یاری می نماید و باعث می گردد دوشاخه های نوک مو کاهش پیدا نمایند. همانطور که می دانید این دوشاخه ها به موخوره معروفیت دارند و علت دل کندن بسیاری از خانم ها از موهایشان و کوتاه کردن آن هاست. رشته موهای قوی تر به معنای شکستگی کمتر و رشد بیشتر آن هاست.

کم کردن زمان کار با سشوار

کراتینه کردن در واقع منافذ روی موها را کاهش می دهد، برای همین آب کمتری داخل کوتیکول های مو راه یافته و به دام می افتد. این نکته یعنی زمان سشوار کشی را تا حد زیادی کاهش می دهد و قرار نیست ساعت ها قبل مهمانی سشوار به دست، موها را خشک کنید.

چگونه باید از موهای کراتینه مراقبت کرد

اگر دوست دارید روش های کراتینه مو که امتحان نموده اید بهترین اثر را روی موی آسیب دیده داشته باشد و ماندگاری بیشتری را تجربه کنید، این چند مورد را به خاطر بسپارید:

  • آب و رطوبت زیاد باعث از دست رفتن پروتئین مو، به خصوص بعد از کراتینه می گردد. این نه تنها می تواند موها را متخلخل و مستعد وز کند، بلکه اثر کراتینه را کم می نماید. حداقل سه روز پس از کراتینه از شستن موهای خود خودداری کنید. به شنا و فعالیت بدنی شدید نیز نه بگویید؛ زیرا نباید موها عرق کند.
  • چند روز کاملا بی خیال کش سر و گیره مو شوید. در چند روز اول بعد از کراتین درمانی اصطلاحاً موهای شما چکش خوار است، یعنی جای کش سر و گیره روی آن باقی می ماند و به آن آسیب می رساند.
  • خوابیدن روی بالش یا روبالشی نخی را فراموش کنید. بهترین گزینه روبالشی ابریشمی یا ساتن است تا باعث ایجاد اصطکاک مو در هنگام خواب و ایجاد موخوره نگردد. بعلاوه اثر درمانی کراتینه را طولانی کند.
  • از محصولات مراقبت از مو بهره ببرید که فاقد مواد قوی مانند سدیم لوریل سولفات یا سدیم لورت سولفات هستند. این مواد روغن طبیعی و کراتین مو را از بین می برند و باعث می شوند درمان کراتینه عمر درستی نداشته باشد.
  • سشوار و اتو بهترین ابزار حرارتی هستند که می توانید بعد از کراتینه با آن ها موهایتان را صاف نگه دارید. از آنجایی که وزن کراتین موهای شما را صاف نگه می دارد، نیازی به استفاده از محصولات حالت دهنده مو مانند اسپری یا ژل مو و موس نیست.

برای خرید بهترین محصولات کراتینه مو به چه نکاتی توجه کنیم

تمام مواردی که برای مزایای کراتینه درمانی گفته شد در گرو استفاده از بهترین مواد و با بهترین کیفیت است. این امر هم ماندگاری این روش تراپی مو را بالا می برد و هم باعث می گردد به جای درمان مو آسیب هایی چون خشکی بیشتر را تجربه نکنید. برای این هدف بهتر است محصولاتی بخرید که:

از بهترین برندها باشند

خوش نام بودن یک برند خواه ناخواه اعتماد به محصولات آن را جلب می نماید. بهتر است برندهایی را برای خرید محصولات کراتینه و به طورکلی مراقبت از مو انتخاب کنید که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت دارند و امتحان پس داده اند. گاهی یک محصول مقرون به صرفه و بی نام ونشان بلایی سر موهای شما می آورد که باید زمان زیادی را صرف بازسازی و ترمیم آسیب ها کنید.

از مرجع مطمئن بخرید

کافی است سری به بازار بزنید تا تنوع محصولات و بازه قیمتی مختلف شما را گیج و سردرگم کند. اگر در این میان یکی هم مشاوره غلط بدهد نتیجه استفاده از مواد نامرغوب و آسیب بیشتر به موهاست. شاهانو مجموعه بهترین محصولات از برندهای برتر را برای شما گرد هم آورده است تا به جای شال و کلاه کردن و رفتن به بازار، تنها با چند کلیک بهترین ها را بخرید و درب منزل تحویل بگیرید. لاین تخصصی کراتینه مو شاهانو دست شما را برای انتخاب از بین محصولات مختلف باز می گذارد و می توانید مطمئن شوید محصولی باکیفیت و اصل می خرید. علاوه بر این می توانید محصولات متنوع دیگری در زمینه زیبایی مو و مراقبت از مو را نیز از این مرجع مطمئن بخرید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 29 اسفند 1401 بروزرسانی: 29 اسفند 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2199

به "با کراتینه مو، موهای آسیب دیده را درمان کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با کراتینه مو، موهای آسیب دیده را درمان کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید