با یک خانه موتزارت درآمدهای هنگفت درمی آورند

به گزارش مجله عکسفا، مشاور عالی گردشگری اتاق ایران گفت: در شهر وین با وجود یک خانه موتزارت سالانه درآمدهای هنگفتی از گردشگری به دست می آید، اما در اصفهان با وجود مکاتب هنری در همه زمینه های هنر هیچ استفاده ای از گردشگری هنر نکرده ایم.

با یک خانه موتزارت درآمدهای هنگفت درمی آورند

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، پیروز ارجمند در جلسه طرح اصفهان 2020، اظهار کرد: در حال حاضر اصفهان از نظر جاذبه های گردشگری وضعیت بسیار مناسبی دارد، اما جالب است بدانید که طی تحقیقات به عمل آمده هنوز این شهر در مورد موضوعاتی چون سرویس بهداشتی و تابلوی دو زبانه که به مدیریت شهری باز می گردد ضعف دارد.

وی اضافه کرد: سند اصفهان 2020 سه محور مهم دارد؛ یکی گذر از توسعه صنعتی به توسعه گردشگری، نگاه جدی به توسعه پایدار شهری و ارتقا شاخص انسانی و توسعه منابع انسانی که باید همه اقشار بر روی این سه محور پیشنهادات خود را برای بهبود آن ارائه نمایند.

مشاور عالی گردشگری اتاق ایران ادامه داد: بر اساس آمار یونسکو، اصفهان جز 10 شهر برتر جهان است و صادرات صنایع دستی کشور نیز از این شهر صورت می گیرد؛ اصفهان صاحب مکتب های هنری متعددی است و مهمترین آنها که جهان برای آن احترام قائل است مکتب موسیقی اصفهان، همچنین مکتب نگارگری و … است، اما با نهایت تأسف باید گفت که به این مکاتب جداً بی توجه بوده ایم.

ارجمند یادآور شد: شهر وین با خانه موتزارت همه هنرمندان جهان را بارها بارها گرد آن جمع می نماید و از این موضوع چه درآمدزایی از گردشگری هنری ایجاد نموده اند بعد در شهری مثل اصفهان با وجود این همه هنرمند و مکاتب هنری که در جهان بی نظیر است هیچ استفاده ای از آن ننموده ایم.

وس تاکید نمود: سند اصفهان 2020 در بخش تئوریکال پیش رفته است و طبق آن قرار است که در سال 2020 دریچه ای برای رسیدن به اهداف این هدف باز کنیم، این دریچه می تواند از نظر هر قشری باز گردد، اما باید اهداف بلند اصفهان در نظر گرفته گردد.

وی گفت: شورای سیاست گذاری سند اصفهان 2020 هم نهاد عمومی و هم نهادهای خصوصی را درگیر نموده است و سرمایه پذیر کردن گردشگری و صنایع دستی اصفهان را از اهداف خود می داند.

مشاور عالی گردشگری اتاق ایران گفت: سیزده شهر، خواهر خوانده اصفهان هستند که از آنها غافل بوده ایم؛ از این موضوع و از این ظرفیت باید در نمایشگاه گردشگری استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 125

به "با یک خانه موتزارت درآمدهای هنگفت درمی آورند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با یک خانه موتزارت درآمدهای هنگفت درمی آورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید