طراحی سایت: با 5 وب سایت رایگان فشرده سازی فایل و ویدیو آشنا شوید

به گزارش مجله عکسفا، در این مقاله قصد داریم 5 وب سایت برتر و رایگان فشرده سازی فایل و ویدیو را به شما معرفی کنیم. شما می توانید در این سایت ها هر فایلی را آپلود نموده و نسخه فشرده آن را کاملاً رایگان دریافت کنید. برترین بخش این موضوع این است که نیازی به دانلود فایل های سنگین ندارید و به سرعت می توانید فایل خود را با کمترین حجم ممکن در دسترس داشته باشید. پس اگر همیشه دنبال ابزارهایی بوده اید که بتوانند حجم فایل های شما را کم نمایند، خواندن تا انتهای این مطلب را از دست ندهید.

طراحی سایت: با 5 وب سایت رایگان فشرده سازی فایل و ویدیو آشنا شوید

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

گاهی اوقات حجم زیاد فایل هایی که در طول روز با آن ها سر و کار داریم، مسائل عمده ای را برای ما به وجود می آورد. برای مثال با پیشرفت تکنولوژی و بالا رفتن کیفیت دوربین گوشی های هوشمند، طبیعی است که عکس ها و ویدیوهایی که به وسیله آن ها ضبط و ثبت می شوند از حجم بالایی برخوردار باشند و این موضوع می تواند برای بسیاری از کاربران که از دیوایس های با حافظه کم استفاده می نمایند در دراز مدت دردسر ساز گردد.

کاهش حجم فایل ها همیشه به افزایش سرعت یاری شایانی خواهد نمود. فرقی نمی نماید که این موضوع مربوط به بارگذاری سریع تر یک فایل روی اینترنت است و یا جابه جایی دسته ای فایل ها روی کامپیوتر شما. 5 وب سایت کاربردی که در ادامه این مطلب به شما معرفی می کنیم، قادر خواهند بود تا به سادگی حجم فایل ها را کاهش دهند تا شما دیگر دغدغه ای از این بابت نداشته باشید.

1. وب سایت WeCompress

اولین وب سایتی که قصد معرفی آن را داریم، وب سایت WeCompress است. این وب سایت کاربردی یک ابزار آنلاین بررسی و کاهش دهنده حجم فایل ها است که به شما اجازه می دهد هر فایلی را که می خواهید کم حجم تر کنید، درون این سایت آپلود نموده و نسخه فشرده شده آن را در اختیار داشته باشید. کار با این ابزار آنلاین بسیار ساده و راحت است و پیچیدگی خاصی ندارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که فایل خود را در این سایت آپلود کنید، برای این کار شما قادر خواهید بود فایل مورد نظر را از منوی آپلود فایل انتخاب کنید، یا در صورت تمایل می توانید فقط آن را بکشید و در قسمت مشخص شده از این سایت رها کنید.

هنگامی که فایل شما آپلود می گردد، WeCompress به طور اتوماتیک نوع فایل مربوطه را تشخیص داده و نسخه فشرده شده آن در اختیار شما قرار می دهد. این وب سایت از طیف گسترده ای از انواع فایل ها پشتیبانی می نماید، اما باید خاطر نشان کنیم که محدودیت هایی نیز در این وب سایت وجود دارد. برای مثال فایل هایی با فرمت PDF، PowerPoint، Word، Excel، JPEG، PNG و TIFF همگی در WeCompress پشتیبانی می شوند و اگر فایل شما جزو این دسته از فایل ها قرار ندارد، متاسفانه این وب سایت نمی تواند در امر فشرده سازی یاریی به شما بکند.

اما از جمله نقاط قوت این وب سایت کاربردی می توان به سرعت عمل، آسانی در عملکرد و استفاده از آن به وسیله کاربران اشاره نمود. می توان گفت که WeCompress برای فشرده سازی بیشتر فایل هایی که احتیاج دارید به یاریتان می آید و با آپلود کردن آن ها، به سرعت نسخه کم حجم شده آن را تحویل خواهید گرفت.

2. وب سایت Compress2Go

وب سایت بعدی که قصد معرفی آن را داریم، سایت Compress2Go است. اگر در پی ابزاری هستید که هنگام فشرده سازی فایل ها آیتم ها و کنترل بیشتری را به شما بدهد، Compress2Go یک ابزار بسیار عالی در این زمینه تلقی می گردد. با این حال، اگر هنوز با نحوه کار با ابزار های فشرده سازی آشنایی نداشته و احتیاجی به قابلیت های حرفه ای تر در این زمینه ندارید، باید خاطر نشان کنیم که کار با این وب سایت شاید کمی برای شما پیچیده باشد. این وب سایت از سیستم متفاوتی نسبت به سایر ابزارهای آنلاین بهره می برد.

هنگامی که وارد صفحه اصلی سایت می شوید، می توانید آیتم ها و گزینه های مختلفی را ببینید که طیف گسترده ای از خدمات را در اختیار شما قرار می دهند. با این وجود اما، برای استفاده از سرویس فشرده سازی این وب سایت تنها آپلود کردن و یا کشیدن فایل ها کافی نیست و باید برای بهره گیری از هر گزینه روی آن کلیک کنید. Compress2Go فایل هایی که قصد آپلود آن ها را دارید به دسته هایی مانند اسناد، تصاویر، فیلم ها و موارد دیگر سازماندهی می نماید. برای مثال، اگر قصد کاهش حجم یک فایل با فرمت PDF را دارید، باید به قسمت documents مراجعه کنید. پس در ابتدا باید دسته بندی فایل مد نظر خود را انتخاب کنید.

پس از انتخاب دسته بندی مد نظر، می توانید فایل های مورد نظرتان را از منوهای سیستم خود انتخاب نموده یا بکشید و در صفحه این وب سایت رها کنید. شما بعلاوه قادر خواهید بود لینک فایل ها را در اختیار سایت قرار داده و یا به Dropbox یا Google Drive متصل شوید. همانطور که در ابتدای توضیحات اشاره نمودیم، این وب سایت کنترل بیشتری را در هنگام فشرده سازی فایل ها در اختیار شما قرار می دهد. برای مثال علاوه بر انتخاب فرمت فایل مورد نظر، می توانید میزان، حجم فشرده سازی و کیفیت آن را مشخص کنید.

همه این تنظیمات برای طیف گسترده ای از فایل ها در دسترس است. این موضوع به این معنی است که شما در عملیات فشرده سازی همه فایل های پشتیبانی شده می توانید از انواع خدمات و گزینه های در دسترس برای کنترل بیشتر فایل مد نظر خود بهره ببرید. شما بعلاوه می توانید فایل فشرده شده خود را در قالب یک فایل ZIP نیز دریافت کنید.

3. وب سایت CloudPresso

اگر تنها در پی راهی برای فشرده سازی سریع فایل های پرحجم با کمترین افت کیفیت هستید، یا قصد دارید تا یک وب سایت خوب برای فشرده سازی تعداد زیادی فایل به طور هم زمان پیدا کنید، CloudPresso یک گزینه عالی برای شما محسوب می گردد. باید خاطر نشان کنیم که این وب سایت تقریبا گزینه های زیادی را در اختیار شما قرار نمی دهد، اما با این حال به شما این امکان را می دهد تا نوع فایل خود را انتخاب نموده و با استفاده از یک کلیک فرآیند فشرده سازی فایل و ویدیوهای خود را شروع کنید. پس از آپلود فایل مورد نظر، وب سایت کار خود را شروع می نماید و با حداقل افت کیفیت، تصاویر و فیلم ها را تا 80 درصد فشرده می نماید. علاوه بر این، فایل های در حدود 1 گیگابایتی را در مدت کوتاهی کم حجم می سازد.

یکی از نقاط قوت وب سایت CloudPresso، امکان آپلود فایل های مختلف به صورت هم زمان است که بدین ترتیب کاربران دیگر دغدغه آپلود کردن تکی فایل ها را نخواهند داشت و می توانند به سادگی چندین فایل را یک باره و در یک زمان در این وب سایت آپلود نمایند. بعلاوه این ابزار آنلاین از طیف گسترده ای از فرمت ها برای فشرده سازی پشتیبانی می نماید. برای مثال، اگر فایل های GIF یا MP4 دارید که باید کم حجم تر شوند، شما قادر خواهید به راحتی آن ها را در CloudPresso آپلود نموده و شاهد عملیات فشرده سازی آن ها باشید.

قابلیت های این سرویس به همین جا ختم نمی گردد. شما می توانید بعد از اتمام فرآیند فشرده سازی، فایل کم حجم شده را مجدداً دانلود نموده یا آن را مستقیماً به وسیله ایمیل برای سایر کاربران ارسال کنید. با این کار دیگر احتیاجی به دانلود فایل نیست و به راحتی برای فرد مورد نظرتان ارسال می گردد.

4. وب سایت Apowersoft Online File Compressor

وب سایت آنلاین فشرده سازی بعدی، Apowersoft Online File Compressor نام دارد. اگر شما در پی وب سایت فشرده سازی هستید که کار با آن بسیار راحت باشد و در عین حال گزینه ها و سرویس های خوبی را در اختیار شما قرار دهد، پیشنهاد می کنیم که وب سایت Apowersoft Online File Compressor را از دست ندهید. این وب سایت از فرمت های شناخته شده ای پشتیبانی می نماید و در فهرست آن سه دسته با عنوان های ویدیو، تصویر و فایل وجود دارد که می توانید از بین آن ها دسته بندی دلخواه خود را انتخاب نمایید. بعد از انتخاب دسته بندی مورد نظر، باید فایل های خود را در این وب سایت آپلود کنید.

یکی از نقاط قوت Apowersoft Online File Compressor این است که طیف گسترده ای از فایل های مختلف را پشتیبانی می نماید و کاربران می توانند با خیالی راحت از این سرویس آنلاین بهره ببرند. برای مثال بد نیست اشاره کنیم در حالی که سایر سایت های فشرده سازی فایل ها از چهار نوع مختلف در هر دسته بندی پشتیبانی می نمایند، وب سایت Apowersoft از 7 نوع فایل برای تصاویر و بیش از 9 نوع فایل برای ویدیو پشتیبانی می نماید. علاوه بر این، این سرویس آنلاین به شما امکان می دهد که از بین مدل ها و گزینه های مختلف فشرده سازی، گزینه های مورد نظر خود را انتخاب کنید. بسته به نوع انتخاب شده شما، دو یا سه گزینه مختلف برای مدل های مختلف فشرده سازی وجود خواهد داشت.

در واقع این قابلیت به شما اجازه کنترل بیشتر روی عملیات فشرده سازی را می دهد. برای مثال، اگر قصد دارید که کیفیت یک فایل را در عملیات فشرده سازی آن حفظ کنید می توانید از گزینه مربوط به کیفیت بهره ببرید یا اگر احتیاج دارید تا فایل مورد نظرتان بسیار کم حجم گردد، می توانید از آپشن مربوط به این قابلیت بهره ببرید.

5. وب سایت FreeConvert Video Compressor

آخرین وب سایتی که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، سایت FreeConvert Video Compressor است. نکته قابل توجه در خصوص این وب سایت، طیف وسیعی از گزینه هاست که برای کاهش حجم فایل های خود می توانید از آن بهره ببرید. یکی از این گزینه های کاربردی، انتخاب نحوه نمایش ویدیوی فشرده شده است. همانطور که از نام آن مشخص است، این وب سایت تنها برای فشرده سازی فایل های ویدیویی طراحی و پیشرفته است. بنابراین اگر فایل مد نظر شما فایل ویدیویی است، این ابزار آنلاین بسیار کاربردی است و اما اگر فایل های با فرمت دیگری برای فشرده سازی دارید، متاسفانه این سایت یاریی به شما نخواهد نمود.

پس از آپلود کردن ویدیوی مد نظر خود در این وب سایت، فهرستی بلند بالا از گزینه های مختلف برای تنظیم خروجی ویدیوی مورد نظرتان پیدا خواهید کرد. بنابراین شما با استفاده از این سرویس قادر خواهید بود تا کد روش فشرده سازی و سایر موارد را در خصوص فایل ویدیوتان تغییر دهید.

حجم فایل های مختلف همیشه یکی از دغدغه های اساسی بسیاری از کاربران بوده است. برای مثال هنگام ارسال فایل به وسیله ایمیل و یا هر شبکه اجتماعی دیگر، مقوله حجم فایل یکی از نکات اصلی است که باید آن را در نظر بگیرید یا کم بودن فضای کافی در حافظه بیشتر دیوایس ها موجب شده تا کاربران نتوانند فایل هایی با حجم بالا را در دیوایس های خود سیو نمایند. یکی از روش هایی که برخی کاربران برای استفاده از فایل های پرحجم مد نظر قرار می دهند این است که فایل را به قسمت های کوچک تقسیم نمایند که این مورد هم مسائل خاص خود نظیر احتمال پاک شدن اطلاعات را به همراه دارد.

در این مقاله به معرفی 5 وب سایت برتر و رایگان فشرده سازی حجم فایل های مختلف پرداختیم و سعی کردیم در توضیحات مربوط به هر یک از این سرویس های کاربردی به نقاط مثبت و منفی آن ها اشاره کنیم تا بتوانید ضمن خواندن این مقاله، به یک جمع بندی در این مورد برسید و بتوانید از سرویس های مختلف هر یک از این وب سایت ها بر حسب احتیاجتان بهره ببرید. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

منبع:

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2003

به "طراحی سایت: با 5 وب سایت رایگان فشرده سازی فایل و ویدیو آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت: با 5 وب سایت رایگان فشرده سازی فایل و ویدیو آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید