بدترین خشکسالی قرن در آفریقا ، آبشار ویکتوریا خشکید

به گزارش مجله عکسفا، آبشار ویکتوریا که یکی از بزرگ ترین جاذبه های گردشگری در قاره آفریقاست، قربانی یکی از بدترین خشکسالی های 100 سال اخیر در جنوب قاره سیاه شد و تقریبا خشکید.

بدترین خشکسالی قرن در آفریقا ، آبشار ویکتوریا خشکید

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، آبشار ویکتوریا که در راستا رودخانه زامبزی در جنوب آفریقا واقع شده است و بلندی آن به حدود 100 متر می رسد، چند دهه مقصد هدف گردشگران اروپایی و آمریکایی به ویژه در فصل تعطیلی های سال نو بود و میلیون ها نفر از سراسر دنیا برای دیدن چشم اندازهای دل انگیز آن راهی زیمبابوه و زامبیا می شدند.

این در حالی است که سال جاری دیگر خبری از آن آبشار بلند و تماشایی نیست و بدترین خشکسالی یک قرن اخیر جنوب آفریقا تاثیر خود را بیش از همه بر حجم آب موجود در آبشار ویکتوریا گذاشته است. هر چند در فصول گرم و خشک سال حجم آبشار کم می گردد اما این اندازه کاهش تقریبا بی سابقه بوده و یکی از بزرگ ترین و مهم ترین جاذبه های گردشگری منطقه را به حالت تعطیل درآورده است.

یکی از فروشندگان صنایع دستی نزدیک آبشار ویکتوریا (در بخش زامبیا) می گوید: گردشگران تصاویر خشک شدن آبشار را در اینترنت و شبکه های اجتماعی دیده اند و دیگر کمتر به اینجا سر می زنند. این نخستین بار است که ما خودمان خشک شدن ویکتوریا را می بینیم. همزمان با گردهمایی رهبران دنیا در مادرید برای بحث کردن درباره راه های کاهش گازهای گلخانه ای، زندگی 45 میلیون نفر از مردم جنوب آفریقا تحت تاثیر گرمایش زمین قرار گرفته است.

آمار برگرفته از داده های مقام های مسئول رودخانه زامبزی نشان می دهد حجم آب به پایین ترین حد از 1995 تا امروز رسیده و میانگین آن در چند دهه اخیر بسیار بی سابقه و کمتر از حالت عادی بوده است. هر چند بعضی کارشناسان خشک شدن ویکتوریا را چندان به دگرگونی اقلیم مربوط نمی دانند اما بعضی دیگر معتقدند افزایش گازهای گلخانه ای فرارسیدن فصل باران های موسمی را به تاخیر انداخته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 542

به "بدترین خشکسالی قرن در آفریقا ، آبشار ویکتوریا خشکید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدترین خشکسالی قرن در آفریقا ، آبشار ویکتوریا خشکید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید