برنامه ام تسریع برنامه های سابق است

به گزارش مجله عکسفا، معاون رییس جمهور با تاکید بر این که رویکرد مدیریتی اش در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برقراری تعادل جنسیتی است، گفت: آمده ام تا اجرای برنامه هایی را که در راستای سیاست های دولت است، تسریع ببخشم.

برنامه ام تسریع برنامه های سابق است

زهرا احمدی پور با حضور در غرفه خبرنگاران در بیست ودومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها درباره فرآیند انتخابش به عنوان رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و برنامه هایی که قطعا براساس مطالعاتی در نظر گرفته است، اظهار کرد: رویکرد آقای روحانی ترمیم کابینه بود که با هدف سرعت بخشیدن به برنامه ها و سیاست ها انجام شد. خوشبختانه براساس سوابق مدیریتی ای که داشتم، این شناخت حاصل شده بود و این امکان هست که بتوانم در تحقق برنامه ها سرعت بخشی بیشتری داشته باشم.

او درباره اشتراک تحصیلات دانشگاهی اش با موضوع صنعت گردشگری، گفت: رشته ام جغرافیای انسانی است، اما به لحاظ فرصت های موجود در این کشور و بسترهای فرهنگی و گردشگری، هر شخصی احتیاج دارد از جغرافیای ایران باخبر باشد که خوشبختانه اساسا من تخصص جغرافیا را دارم.

احمدی پور درباره برنامه هایش که هنگام انتصاب ارائه نموده است، ادامه داد: در قالب سیاست های دولت عمل خواهم کرد، اما به هر حال چارچوب برنامه هایم براساس شناخت کامل تری که نسبت به شرایط هر سه حوزه در دولت پیدا خواهم کرد، در حال تدوین است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره نگرانی هایی که نسبت به سرنوشت برنامه های سه سال گذشته دولت در این سازمان وجود دارد، گفت: کوشش ما سرعت بخشیدن به برنامه ها در راستای سیاست های دولت است.

او در پاسخ به این پرسش که حاکم شدن یک مدیر خانم در راس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چقدر سبب حاکم شدن نگاه جنسیتی و زنانه و جایگزین کردن زنان در این سازمان خواهد شد؟ اظهار کرد: اولین نکته مورد تاکید ما، برقراری تعادل جنسیتی است، ضمن این که این ادبیات را نمی پسندم که اگر خانومی در راس اموری منصوب شد، رویکرد زنانه داشته باشد. رویکرد ما تعادل جنسیتی است که براساس ظرفیت ها و توانمندی های انسان ها معین می گردد و بر آن اساس، ورود به عرصه مدیریت برای این اشخاص تسهیل خواهد شد.

احمدی پور همچنین در پاسخ به این پرسش که با توجه به این که جمعیت زیادی از هنرمندان صنایع دستی را زنان تشکیل می دهند، حضور شما به عنوان رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چقدر به درک مشترکی از مسائل و برطرف آن ها منجر خواهد شد؟ گفت: قرار بر این است که شبکه ای از فعالان صنایع دستی در کشور داشته باشیم. پس از آن به فراخور مسائل و احتیاجهایی که دارند، اقداماتی را انجام خواهیم داد. من در سیستان و بلوچستان فقط با بخشی از این جمعیت آشنا شدم. بخش زیادی حتما با مطالعه بقیه شرایطی که در استان های دیگر وجود دارد، محقق خواهد شد.

زهرا احمدی پور که 15 آبان ماه حکم خود را از رییس جمهور به عنوان رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دریافت کرد و هنوز مراسم تودیع او برگزار نشده، امروز (20 آبان ماه) همراه معاونان گردشگری و صنایع دستی و همین طور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها حضور یافت، در حالی که مدیرکل روابط عمومی این سازمان در نخستین روبرو او با رسانه ها حضور نداشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 755

به "برنامه ام تسریع برنامه های سابق است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ام تسریع برنامه های سابق است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید