تبلیغات مؤثر در حوزه اسباب بازی بسیار کم است

به گزارش مجله عکسفا، جاوید مقدمی عضو انجمن هیئت مدیره فراوریکنندگان اسباب بازی و فراوری کننده در گفت وگو با خبرنگاران گفت: اگر بخواهیم در زمینه فروش و ترویج اسباب بازی در داخل کشور پیروز عمل کنیم باید تبلیغات مؤثر داشته باشیم تا مخاطبان را با خود همراه کنیم. البته فراوری پیوست های فرهنگی همراه با اسباب بازی هم مؤثر است. اگر به اسباب بازی ها یا عروسک های معروف همانند باربی، باب اسفنجی، بت من و… نگاه کنیم، می بینیم همراه محصولات اسباب بازیشان انیمیشن، کارتون، لوازم التحریر و… فراوری و عرضه شده است اما ما برای اسباب بازی هایمان چه کردیم؟

تبلیغات مؤثر در حوزه اسباب بازی بسیار کم است

این فراورینماینده اسباب بازی با اشاره به اینکه فراوری اسباب بازی باید با پیوست فرهنگی همراه باشد، توضیح داد: اگر عروسک اسپایدرمن هوادار زیاد دارد و خوب فروخته می گردد حتی بزرگسالان هم عروسک های رومیزی اش را خریداری می نمایند و روی میز کنار مانیتورشان می گذارند به خاطر اینکه فیلم، انیمیشن، کمدی استریپ درباره آن ساخته شده است اما شما ببینید برای اسباب بازی ایرانی چه کار کردیم؟ اسباب بازی های ما فقط اسباب بازی بوده اند نه انیمیشنی برایش ساخته شده! نه در کتاب های داستانی و فیلم ها به آن پرداخته شده است.

او همچنین درباره طراحی گرافیک کتاب های داستان کودک و نوجوان و کیفیت پایین بعضی از آن ها گفت: ببینید اگر عروسک یا اسباب بازی فوق العاده ای طراحی گردد و به داستان نویس کودک بگویند داستان خوبی برای آن محصول بنویسد هیچ فردی آن کتاب را نمی خرد زیرا در زمینه طراحی، گرافیک و نوع متن هیچ گونه تأمل و تفکرات عمیق وجود دارد و این بیشتر باعث دلزدگی مخاطب می گردد.

مقدمی در ادامه اظهار کرد: زیرا در ایران بیشتر به دنبال این هستند که قیمت کتاب چه مقدار تمام می گردد، گرافیستی که ارزان تر طراحی می نماید و مبلغ بسیار کمی می گیرد را انتخاب می نمایند اگر هم آن محصول نابود شد، برایشان اهمیتی ندارد ولی اگر به کتاب های کودک و نوجوان غربی نگاه کنید گویی هر صفحه از آن کتاب تابلوی نقاشی تمام عیار است. کاش ما هم می توانستیم به این موضوعات با دید وسیع و تفکرات عمیق نگاه می کردیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 101

به "تبلیغات مؤثر در حوزه اسباب بازی بسیار کم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبلیغات مؤثر در حوزه اسباب بازی بسیار کم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید