تخلیه کنندگان پسماندها در مکان های غیرمجاز مجازات می شوند

به گزارش مجله عکسفا، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با تخلیه کنندگان پسماندها در مکان های غیرمجاز و اطراف شهرها برخورد شدید قانونی می شود و ضروری است شهرداری ها، بخشداری ها و دیگر مسئولان مربوطه در این باره نظارت کافی داشته باشند.

تخلیه کنندگان پسماندها در مکان های غیرمجاز مجازات می شوند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، سه شنبه 2 اردیبهشت در گفت وگو با خبرنگاران اضافه کرد: یکی از اولویت های گشت و پایش های محیط زیست استان در شرایط فعلی در کنار سایر ماموریت ها و وظایف ذاتی، نظارت بر شیوه صحیح مدیریت پسماندها و پایش دقیق حوزه استحفاظی شهرستان های استان به منظور کنترل و جلوگیری از هرگونه رهاسازی و تخلیه پسماندها در محیط های طبیعی، اطراف جاده ها و مکان های غیرمجاز است.

وی گفت: نظارت ها در مورد مدیریت پسماندها با حساسیت و دقت بیشتری از سوی حفاظت محیط زیست انجام می شود، در صورتی که ماموران محیط زیست در گشت و پایش های خود با تخلیه کنندگان پسماندها چه عادی و چه پزشکی در محیط های غیرمجاز روبرو شوند و یا در صورت معین شدن اینکه این پسماندهای رها شده مربوط به کدام مرکز درمانی و یا چه کسی است، برابر قانون اقدامات لازم را معمول خواهند داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ادامه داد: در شرایط فعلی وظیفه قانونی و اخلاقی ما قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و رعایت کامل ضوابط بهداشتی و قوانین محیط زیستی بویژه در حوزه مدیریت پسماندهاست و در این رابطه باید همه ما به فکر کم کردن هرگونه فشار کاری از روی کادر درمان و حفظ سلامت شهروندان باشیم.

شهند از مسئولان حوزه مدیریت پسماندها بخصوص شهرداری ها و بخشداری های استان و همچنین مراکز درمانی و بیمارستان ها و حمل کنندگان پسماند نیز خواست تا ملاحظات و دقت خود را در این حوزه بیشتر کرده و از بروز هرگونه تخلف احتمالی جلوگیری کنند.

وی همچنین از شهروندان خواست ضمن رعایت توصیه های بهداشتی بویژه در مورد پسماندها، هرگونه تخلف زیست محیطی بخصوص تخلیه پسماندها در مکان های غیر مجاز را با ذکر مستندات لازم و شماره خودرو حمل کننده به شماره تماس 1540 اطلاع دهند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 935

به "تخلیه کنندگان پسماندها در مکان های غیرمجاز مجازات می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخلیه کنندگان پسماندها در مکان های غیرمجاز مجازات می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید