نمایشگاه کتاب سئول شروع به کار کرد، حضور ایران در بخش مجازی

به گزارش مجله عکسفا، بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب سئول از امروز چهارشنبه 17 شهریور کار خود را شروع کرد.

نمایشگاه کتاب سئول شروع به کار کرد، حضور ایران در بخش مجازی

به گزارش به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب سئول (SIBF) 2021 از امروز چهارشنبه 17 شهریور شروع به کار کرد که موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به اسم نماینده جمهوری اسلامی ایران در این رویداد حضور پیدا نموده است.

نمایشگاه بین المللی کتاب سئول (SIBF) که در سال 1954 راه اندازی شد نزدیک به 70 سال عظیمترین جشنواره کتاب کشور کره است. این نمایشگاه در سال 1995، از نمایشگاه ملی به نمایشگاه بین المللی کتاب ارتقا یافت و از آن موقع با توجه به پیشرفت فرهنگی، هنری و دانشگاهی در کره، این نمایشگاه به اسم یکی از برجسته ترین و معروف ترین نمایشگاه های کتاب در آسیا مطرح شده است. نمایشگاه بین المللی کتاب سئول در سال 2020 در بحبوحه همه گیری کووید 19، برنامه های خود را به صورت آفلاین به همراه رویداد های مجازی آنلاین ترکیب و اجرا کرد که این رخداد، نخستین رویداد کامیابِ آنلاین/آفلاین کشور کره تلقی شد.

خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر ایران، در بخش مجازی بیست وهفتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب سئول (SIBF) 2021 حضور می یابد تا به معرفی 20 اسم کتاب برگزیده جوایز ادبی بپردازد. از جمله اقدامات دیگری که ازطرف این موسسه برای حضور در این نمایشگاه اجرا شده است معرفی صنعت نشر ایران، معرفی نویسندگان برتر حوزه کودک و نوجوان، معرفی آثار برگزیده ادبیات کودک و نوجوان، معرفی کتاب های ایران شناسی و هم معرفی کتاب های آماده فروش حق ترجمه و نشر در قالب کاتالوگ است. علاوه براین، خانه کتاب و ادبیات ایران در حاشیه این نمایشگاه دیدار هایی را با مدیران ناشران بین المللی شرکت کننده در بخش رایت سنتر در نظر گرفته است.

در امسال، این نمایشگاه عظیم بین المللی، بار دیگر چالش جدیدی را بر عهده گرفته است و با معرفی نوع جدیدی از نمایشگاه کتاب که متناسب با احتیاج های دوران همه گیری مداوم است از قابلیت های کل صنعت نشر بهره می گیرد. مقیاس فیزیکی نمایشگاه به علت اقدامات ایمنی و بهداشت عمومی قابل افزایش نیست، اما همچنان نویسندگان، خوانندگان و ناشران را که مدت هاست تمایل به دیدار دارند، به هم متصل می نماید. سمینار های آنلاین و برنامه کتاب-شهر-قدم زدن که سال گذشته تجربه موفقی را از سر گذراند، توسعه می یابد. نویسندگان محلی برای دیدار حضوری با خوانندگان در محل حضور خواهند داشت و نویسندگان سراسر دنیا ازطریق فن آوری اینترنت با خوانندگان در کشور کره دیدار خواهند کرد.

بیست وهفتمین دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب سئول از 8 سپتامبر 2021 (17 شهریور) کار خود را شروع و تا روز یکشنبه 12 سپتامبر 2021 (21 شهریور) ادامه خواهد داشت. این نمایشگاه با شعار Punctuation (به معنای نقطه گذاری) در کوشش است با برگزاری رویداد های فرهنگی درجهت پیشروی در راستا شکست کرونا گام بردارد. در این دوره از نمایشگاه مذکور، 40 شرکت کننده از 11 کشور به معرفی و عرضه آثار خود می پردازند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 شهریور 1400 بروزرسانی: 19 شهریور 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1759

به "نمایشگاه کتاب سئول شروع به کار کرد، حضور ایران در بخش مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه کتاب سئول شروع به کار کرد، حضور ایران در بخش مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید