تضمین رسیدن به هدف

به گزارش مجله عکسفا، موفقیت راه دور و درازی دارد که برای رسیدن به آن باید زحمات زیادی بکشید، اما ابتدا باید تعریف خودتان از موفقیت در زندگی را تعیین کنید. چراکه بعضی از افراد رسیدن به پول زیاد را موفقیت می دانند و بعضی دیگر رسیدن به پست و صندلی و مقام را به منزله موفقیت به حساب می آورند. به همین دلیل تنظیم کردن اهداف برای رسیدن به موفقیت می تواند همواره در اولویت باشد.

تضمین رسیدن به هدف

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، برایان تریسی راه حل هایی را معرفی نموده است که می تواند رسیدن به موفقیت را برای هر کسی تضمین کند که مرحله اول آن هم تنظیم اهداف است. چرا که تریسی معتقد است اگر کسی هدف واقعی خود را می خواهد باید تمام اهداف خود را طوری برنامه ریزی کند و آن ها را به گونه ای تنظیم کند که همگی به هدف عظیم شخص یاری نمایند، اما به شرطی که فرد, آن ها را به طور جدی دنبال کند. در ادامه, راه حل هایی را می خوانیم که برایان تریسی برای رسیدن به اهداف و موفقیت معرفی نموده است.

تصمیم بگیرید که دقیقا چه می خواهید

دقیق باشید و در موارد مختلف به صورت خاص عمل کنید. هدف شما باید آنقدر روشن باشد که یک کودک شش ساله آن را درک نموده و بتواند آن را برای یک کودک شش ساله دیگر شرح دهد و به شما بگوید تا رسیدن به آن هدف چقدر راه مانده است.

هدفتان را روی کاغذ بنویسید

فقط 3 درصد از عظیمسالان اهداف خود را روی کاغذ می آورند و همین افراد به طور متوسط 10 برابر افراد دارای همان استعدادها، تحصیلات، قابلیت ها و فرصت ها, درآمد دارند.

یک تاریخ برای هدفتان معین کنید

یک هدف، یک رویای دارای تاریخ معین است. اگر هدف شما به اندازه کافی عظیم است، برای آن تاریخ های فرعی نیز معین کنید. تاریخ معین برای ناخودآگاه شما به منزله یک سیستم اجبارنماینده عمل می نماید. این سیستم صبح ها شما را از خواب بیدار و از بستر خارج می نماید و در تمام طول روز به حرکت درمی آورد تا طبق برنامه زمانبندی شده به اهدافتان دست پیدا کنید.

اگر در یک تاریخ خاص به هدفی که دارید، دست نیافتید، به سادگی یک تاریخ دیگر برای آن در نظر بگیرید و به یاد داشته باشید که هیچ هدف غیرواقعی وجود ندارد.

فهرستی از توانایی های خود تهیه کنید

درباره کار ها و توانایی هایی که می توانید انجام دهید تا به هدفتان برسید و هر کاری را که به فکرتان می رسد، بنویسید و این جمله هنری فورد، مؤسس کارخانه خودروسازی فورد را به خاطر بسپارید که می گوید: اگر هر کاری به کار های کوچکتر تقسیم گردد، کار به خصوصی وجود ندارد که سخت باشد.

فهرستتان را سازمان دهی کنید

یک چک لیست تهیه کنید و همه کار هایی را که باید انجام دهید به ترتیب زمان بنویسید، چون قاعده این است که هر یک دقیقه که صرف برنامه ریزی گردد 10 دقیقه در زمان اجرا صرفه جویی می گردد. وقتی شما یک چک لیست داشته باشید، کار ها را روزانه از روی آن انجام می دهید. اگر پیش از این، هرگز این کار را انجام نداده اید به دلیل میزان کاری است که انجام داده اید و با انجام آن, از سرعت کاری که نموده اید, حیرت زده خواهید شد.

دست به کار شوید

بر اساس هدف اصلی خود بی درنگ کاری انجام دهید، تعلل نکنید و تردید نشان ندهید. به جای آن قدم اول را محکم بردارید.

هر روز یک کار انجام دهید

از این لحظه به بعد، هر روز در هفت روز هفته, هفت کار انجام دهید که شما را به طرف مهم ترین هدفتان حرکت دهد و هرروز حتی یک روز را هم از دست ندهید.

هنگامی که هر روز کاری را در جهت هدفتان انجام دهید، در واقع آغاز به سرعت دریافت نموده اید و همین باعث می گردد که سریع تر و آسان تر رو به جلو حرکت کنید و در نتیجه متوجه خواهید شد که پیش رفتن و حفظ حرکت روزانه رو به جلو، طبیعی است.

وقتی هر روز در جهت هدفتان کاری انجام دهید آغاز به سرعت دریافت نموده اید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1335

به "تضمین رسیدن به هدف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تضمین رسیدن به هدف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید