حل معضلات بخش تولید با حضور شرکت های دانش بنیان میسر می شود

به گزارش مجله عکسفا، خبرنگاران/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی، کیفی سازی و دانش بنیان شدن را حلقه مفقوده بخش تولید دانست و گفت: اگر حضور شرکت های دانش بنیان در کنار صنایع بزرگ و کوچک نهادینه شود بسیاری از معضلات تولید در حوزه بهره وری، کیفیت و بازاریابی قابل حل است.

حل معضلات بخش تولید با حضور شرکت های دانش بنیان میسر می شود

عابدین خرّم در نخستین جلسه گروه کاری اشتغال و بازار کار استان در سال نو، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب با علم به اهمیت کیفی سازی در بخش تولید، امسال بر مسأله دانش بنیان شدن این بخش تأکید کردند که اگر به این موضوع توجه شود، تولید و اشتغال هدفمندتر و با نتایج بهتر محقق خواهد شد.

وی، مشاوره شغلی برای افراد جویای کار را از جمله مسائل حوزه اشتغال استان عنوان نمود و گفت: در حال حاضر ارتباط هدفمندی بین افراد جویای کار و صاحبان صنایع و کارفرمایان وجود ندارد که لازم است اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری بخش خصوصی و تعاونی اقدام اساسی در این حوزه انجام دهد.

خرّم، ارائه مشاوره های شغلی به افراد جویای کار بویژه فارغ التحصیلان بیکار، ساکنان منطقه ها حاشیه نشین، دهک های پایین جامعه و مددجویان نهادهای حمایتی را ضروری دانست و گفت: با وجود فرصت های شغلی در بخش تولید استان، دسترسی نیروی کار به این فرصت ها سخت است و لازم است که نیروی کار متناسب با نیاز کارفرمایان شناسایی و ارتباط بین آنها برقرار شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین حل مشکل بیکاری در برخی از شهرها و روستاهای استان را نیازمند اصلاح روش ها در بخش کشاورزی دانست و گفت: دستگاه هایی مانند جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت که سهم بالایی در حوزه اشتغال دارند، مزیت های مربوط به این بخش ها را شناسایی و فعال کنند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان استان در حوزه تخصصی خود به صورت جدی وارد شده و موانع ایجاد اشتغال را رفع کنند، افزود: اگر موانع رفع شود، کاروان تولید و اشتغال خودبه خود به حرکت درمی آید.

خرّم همچنین بر فعال تر شدن کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال نو و تلاش برای افزایش سهم استان از تسهیلات و اعتبارات اشتغال زایی تأکید کرد.

بستر مناسبی برای تحقق شعار سال در آذربایجان شرقی فراهم شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه ضمن تشریح برنامه ها و اولویت های اشتغال استان در سال نو، گفت: در سال گذشته با ایجاد و راه اندازی 10 مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی، چهار مرکز شتاب دهی و اورژانس کسب وکار، بستر مناسبی برای تحقق شعار سال 1401 در استان فراهم شده است.

حسین فتحی گفت: ایجاد زیست بوم اشتغال، تحول در آموزش های مهارتی، ایجاد کسب وکارهای تعاونی و خوشه ای، ایجاد کرسی های کارآفرینی در دانشگاه ها، سامان دهی مشاغل خرد و خانگی، شناسایی ایده های نو کارآفرینی و تلاش برای تجاری سازی آنها از جمله برنامه های حوزه اشتغال استان در سال نو است.

وی با اشاره به تفاهم نامه وزارتخانه های کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ایجاد فرصت های شغلی در سال 1401، گفت: تعهد استان در این تفاهم نامه، بالغ بر 45 هزار شغل نو است که با هماهنگی و همکاری دستگاه های مسئول، این رقم را به بیش از 52 هزار شغل افزایش دادیم.

فتحی افزود: تعهد استان در سال گذشته نیز 15 هزار شغل بود که در خاتمه سال، با وجود عدم ثبت اطلاعات برخی دستگاه ها، بیش از 16 هزار اشتغال نو ثبت شد.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی استان نیز در این جلسه دیدگاه های خود را درخصوص راهکارهای توسعه اشتغال و رونق فضای کسب وکار استان بیان کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2024

به "حل معضلات بخش تولید با حضور شرکت های دانش بنیان میسر می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حل معضلات بخش تولید با حضور شرکت های دانش بنیان میسر می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید