در مریخ دونات هم پیدا شد! ، عکس

به گزارش مجله عکسفا، ایسنا نوشت: مریخ نورد استقامت (Perseverance) ناسا تصویری از یک صخره به شکل دونات که ممکن است یک شهاب سنگ سقوط نموده روی مریخ سقوط باشد را منتشر نموده است.

در مریخ دونات هم پیدا شد! ، عکس

مریخ نورد استقامت تصویری از یک سنگ بزرگ و تیره با حفره ای در مرکز آن را ثبت کرد. این صخره مجذوب کننده به وسیله سنگ های دیگر با رنگ مشابه احاطه شده است، که نشان دهنده منشأ مشترک آن ها است و ممکن است متعلق به جایی فراتر از مریخ باشند.

نمایندگان موسسه جستجوی اطلاعات فرازمینی (SETI) در ماونتین ویو کالیفرنیا، روز دوشنبه (26 ژوئن/پنجم تیر) در صفحه توییتر خود نوشتند که سنگ دوناتی ممکن است یک شهاب سنگ بزرگ در کنار قطعات کوچک تر باشد.

بیشتر بخوانید:

  • فضانورد اماراتی ثبت کرد/ نمای دیدنی مکه از فضا به مناسبت روز عرفه/ عکس

  • ایلان ماسک کتامین مصرف می نماید، بنیان گذار گوگل مجیک ماشروم!

چنین یافته ای بی سابقه نخواهد بود. به عنوان مثال، استقامت، یک شهاب سنگ بالقوه را تنها چند هفته پس از فرودش روی مریخ در ماه فوریه 2021 مشاهده کرد.

مریخ نورد کنجکاوی نیز از زمان فرودش در ماه اوت سال 2012، تعدادی سنگ فضایی را در مریخ کشف نموده است، از جمله سنگی فلزی به نام کاکائو (Cacao) که در ماه فوریه امسال کشف شد.

کشف تازه استقامت، اولین سنگ شیرینی مانندی نیست که یک ربات مریخی ثبت نموده است. در ماه ژانویه سال 2014 نیز مریخ نورد فرصت (Opportunity) ناسا سنگی را مشاهده کرد که از بیرون سفید و از داخل قرمز بود و اعضای تیم ماموریت آن را به یک دونات ژله ای تشبیه کردند.

استقامت در حال کاوش دهانه ای در مریخ با عرض 28 (45 کیلومتر) به نام جیزرو (Jezero) است که میلیاردها سال پیش میزبان یک دریاچه بزرگ و دلتای یک رودخانه بوده است. این مریخ نورد که به مقدار یک ماشین است در جستجوی نشانه هایی از حیات باستانی و جمع آوری ده ها نمونه برای بازگشت در آینده به زمین است.

بیشتر بخوانید:

  • سیه مار؛ کبرای کشنده سیستان و بلوچستان/ عکس

  • گزارش آسوشیتد پرس از بازسازی کادیلاک های کلاسیک در ایران/ عکس

یک بالگرد کوچک به نام نبوغ (Ingenuity) به فعالیت مریخ نورد استقامت یاری می نماید. نبوغ که با استقامت به مریخ رفت به سرعت ماموریت نمایشی پنج پرواز اول خود را انجام داد و نشان داد اکتشافات هوایی در سیاره سرخ امکان پذیر است.

این بالگرد 1.8 کیلوگرمی تا کنون 51 پرواز در مریخ انجام داده و در مجموع 7.3 مایل (11.7 کیلومتر) از سیاره سرخ را پیموده است.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 تیر 1402 بروزرسانی: 7 تیر 1402 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2242

به "در مریخ دونات هم پیدا شد! ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در مریخ دونات هم پیدا شد! ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید