9 کاخ سلطنتی مجذوب کننده اروپایی برای بازدید

به گزارش مجله عکسفا، حتی اگر شما نمیتوانید در کاخ متعلق به خود زندگی کنید، میتوانید با بازدید از بعضی از خیره کننده ترین کاخهای سلطنتی و باشکوه ترین کاخ های جهان در اروپا آنچه را که ممکن است دوست داشته باشید را ببینید و به رویای زندگی در زیباترین قصرهای جهان بیاندیشید. پس با ما در مجله خبرنگاران همراه باشید برای اطلاعات بیشتر از زیباترین کاخ های جهان.

9 کاخ سلطنتی مجذوب کننده اروپایی برای بازدید

کاخ پنا، سینترا، پرتغال

این کاخ رومانتیک از زیباترین کاخ های جهان در بالای روستای سینترا واقع شده است و یکی از عجایب هفت گانه پرتغال است که ترکیبی از چند سبک معماری از جمله اکولتیک، نوگوتیک، نیومونئولین، اسلامی و رنسانس نئورئالیسم را در خود دارد. در اصل صومعه نوسنا سنورا دا پنا به عنوان یکی از برترین بیان نماینده عاشقانه های قرن نوزدهم در جهان بود. اما صومعه در سال 1834 هنگامی که دستورات مذهبی در پرتغال سرکوب شده و در حال نابودی بودند، به حال خود رها شد. پادشاه فردیناند با الهام از رمانتیسم آلمان، این ساختمان را خریداری و تبدیل به این قلعه گلچین شده کرد و گلهای غیر بومی کم نظیر و بیش از 500 گونه از درختان را در زمینهای آن کاشت. کاخ ایستاده در بالای نوک سنگ در شرق منطقه، طوری ساخته شده که از هر نقطه در پارک قابل مشاهده است. کاخ شامل دو جناح است که به وسیله سومین ساختار معماری که نسخه هایی از یک قلعه رویایی و متشکل از برج های مراقبت، برج و بارو، تونل ورودی و پل متحرک میباشد و میتوان اطراف آن راه رفت، احاطه شدهاست.

چاتئو دی ورسای فرانسه

چاتئو دی ورسای یکی از پربازدیدترین مکانها در فرانسه و یک نمونه از اقامتگاه های بسیار مجذوب نماینده سلطنتی و باشکوه ترین کاخ های جهان در قرنهای 18 و 19 میلادی است که هر کسی میتواند آن را تجربه کند. آن با حدود 2143 پنجره، 1252 شومینه، 67 پلکان و پنج کلیسای کوچک خود نمایی میکند. یکی از برجسته ترین آثار آن تالار آینه ها است که از 17 پنجره نیم دایره ساخته شده که هر پنجره با 21 آینه منحصر به فرد آراسته شده است. به نظر می رسد که لوئیس XIV برترین یاری را به کاخ نموده است و از لحاظ تاریخی نیز معاهده ورسای در سال 1919 برای انتها دادن به جنگ جهانی دوم در آن امضا شد. بسیاری احساس می نمایند که باغ ها با 250 هکتار پر از مسیرهای پر پیچ و خم که به تخت های گل می رسند، دریاچههای تزئینی، گوشه های آرام با مجسمه و یک آبراه تزئین شده، که به وسیله پادشاه برای سواری گوندولا استفاده شده، از همه نظر برترین هستند.

کاخ رندال، لتونی

بازدید از قصر رندال به نام بالستیک ورسای، شما را به دورانی با شکوه میبرد. این کاخ به وسیله فرانچسکو راسترلی طراحی شده، معماری که هرمیتاژ سنت پترزبورگ را نیز ساخته است، شاهکاری از باروک و روکو، با گنجینه های هنری است که به وسیله باغ رز زیبا بسیار منحصر به فرد احاطه شده است. در اصل برای دوک کرلند ساخته شده و امروزه از باشکوه ترین کاخ های جهان است. در طول 250 سال گذشته یا بیشتر به وسیله تعدادی انکارناسیون ها، از جمله دفتر فرمانده ارتش آلمان، یک درمانگاه و یک مدرسه از بین رفته است. امروزه پس از بازسازی های گسترده که تقریباً نیم قرن طول کشیده است، 54 اتاق بسیار شبیه به آن هایی در بخش دوم قرن 18 وجود داشته است، شده اند. شما پرده های نقش دار زرباف، کارهای سفالی زیبا و قالب کاری شده استادانه را در سالن خواهید دید، در حالی که تالار مطلا اغلب با تالار آینه ها در ورسای پاریس مقایسه می گردد.

کاخ بایکینگهام

کاخ باکینگهام در لندن از زیباترین کاخ های جهان محل اقامت ملکه الیزابت II، به عنوان مرکز سلطنت مشروطه بریتانیا بسیار پرکار است. اینجا محل سکنی مقاماتی است که فعالیت های روزمره و وظایف ملکه و دوک ادینبورو و نیازهای خانوادهشان را پشتیبانی می نمایند. در طول ماه های تابستان وقتی که اعلی حضرت در تعطیلات بوده و دور است، به استثنای محوطه های خصوصی ملکه، برای بازدید باز می باشد. مهم ترین مکانها عبارتند از اتاق های دولتی که ملکه و اعضای خانواده سلطنتی میزبان مهمانان امور رسمی هستند، بازدید نمایندگان می توانند بعضی از قطعات با شکوه از مجموعه سلطنتی، شامل لوسترهای نفیس، نقاشی های وندیک و کانتلو و بعلاوه مبلمان های زیبای فرانسوی و انگلیسی را ببینند. اگر شما جشن عروسی سلطنتی را دیدن کردید، ممکن است اتاق ترون را که به عنوان پس زمینه برای عکسهای رسمی دوک و دوشس کمبریج به کار رفته است را بشناسید.

کاخ توپکاپی، استانبول، ترکیه

کاخ توپکاپی از زیباترین قصرهای جهان، اولین بار به وسیله محمت کانکورر در قرن 15 ساخته شد. سلطان های امپراتوری عثمانی از این قصر بزرگ بر قلمرو خود در کنار بسفر، در طول قرن نوزدهم حکومت می کردند. کاخی بزرگ که تقریباً نصف روز سیاحت در آن طول می کشد، زمانی خان های با 5000 سکنه شامل صدها زن است. این مجموعه نمایشی خیره نماینده از هنر اسلامی را با حیاط های باشکوه که با کاشی های ظریف با دست نقاشی شده و خط کشی شده، اتاقهای تزئین شده مجلل متصل که به وسیله دیواره های کنگره دار و قلعه محدود شدهاند را به اجرا می گذارد. جدا از حرمسرا، باغ های حیاط و معماری برجسته موزه های حیاط، که بیش از دوازده تا از آن وجود دارند، شامل آشپزخانه کاخ که مکان بیش از 10000 قطعه مجموعه پرسلان سلطنتی است، مجموعه جامه دان با خرقه های رسمی سلطنتی که سلطان ها می پوشیدند، از جمله خفتان بیش از 500 ساله مهمت II، خزانه سلطنتی و موزه باستان شناسی می باشند.

چاتئو دی چامبورد فرانسه

چاتئو دی چامبورد از زیباترین قصرهای جهان و بزرگترین قلعه های رنسانس فرانسه در دره لور محسوب می گردد، منطقه هایی که به خاطر تاکستان های خوش چشم انداز، روستاهای تاریخی، قصرهای بزرگ شکوهمند و منظره ها دیدنی آن مورد توجه قرار گرفته است. این قلعه بزرگ دارای مشخصه های بیش از 400 اتاق و بعلاوه برج های متحرک بزرگ، قلعه ها، طاق ها، دیواره های زیر شیروانی و دودکش ها میباشد. هنری جیمز اعلام نمود که برج های آن بیشتر شبیه نوک های برآمدهای نسبت به نقاط مشهور مانند تک ساختمان ها در شهر هستند. قلعه بازسازی و مبله شده و می توانید طی بازدید تقریباً 100 اتاق قلعه را آنالیز کنید. علاوه بر ساختمان، نیز می توانید پارکینگ بسیار گستردهای را آنالیز نموده، از بازی ذخیره بازدید نمایید، اصطبل ها و حتی مجموعه های از واگن های سنتی اسب بخار نقاشی شده را تحسین کنید.

قصر سلطنتی آمستردام، هلند

در قرن هفدهم در قلب دوران طلایی هلند کاخ سلطنتی با لقبهشتمین عجایب جهان نامیده می شد و از زیباترین قصرهای جهان به شمار می رود. در آن موقع، سیتی هال آمستردام، در شهر بزرگترین مرکز کسب و کار در جهان بود. امروزه در خدمت پادشاه به عنوان محل اقامت هنگامی که او در آمستردام است عمل نموده است و برای مراسم و رویدادها استفاده میگردد. بر اساس معماری روم باستان، نمای بیرونی آن به شدت کلاسیک است، اما با قدم گذاشتن در داخل، شما از شکوه مبلمان ها حیرت می کنید، آپارتمان های آن به وسیله فردیناند بول و گورتر فینک، شاگردان رامبراند با تزئینات دقیق، مجسمه های سنگ مرمر و گچکاری های برجسته و بعلاوه نقاشی های سفالی تزئین شده اند. شما بعلاوه می توانید یکی از برترین مجموعه مبلمان در جهان و سالن شورا که به شدت تزئین شده و بزرگ ترین و مهم ترین اتاق کاخ و یکی از زیباترین آپارتمان های اروپایی است را کشف کنید.

کاخ سلطنتی کاسرتا در ایتالیا

کاخ سلطنتی کاسرتا از زیباترین کاخ های جهان به وسیله معمار هلندی لودوینگ ون ویتل طراحی و ساخته شده است، کسی که به تقلید نام ایتالیایی وانویتلی را دریافت کرد، افتخار سلسله بوربون که سنگ بنای آن در تاریخ 20 ژانویه 1752 در مراسم رسمی جشن تولد 36 سالگی پادشاه چارلز گذاشته شد. با مجموعه کاملی از آبنماهای بزرگ، که بسیار چشم نواز است. داخل اتاق های بزرگ یکی پس از دیگری، از آپارتمان سلطنتی تا اتاق تخت همه چیز فوق العاده است. کاخ بعلاوه دارای یک تئاتر است، تنها فضایی که به وسیله وانوییتلی قبل از مرگش کامل شد. در حالی که گچ بری ها و نقاشی های دیواری آنجا را به یک مکان قابل توجه تبدیل می نمایند، منحصر به فردترین مرحله در پشت، در پس زمینه سردر باز در پارک است که برای صحنه نمایشنامه ها استفاده شده است.

قصر شونبرن وین اتریش

کلمه شکوهمند را باید برای این کاخ پراکنده واقع در حومه وین بکار رود که محل اقامت تابستانی امپراطوری سابق حاکمان حابسبورگ اتریش بوده است، این مهم ترین مکان فرهنگی کشور محسوب می گردد و از زیباترین قصرهای جهان است، طراحی آن به وسیله باروک به شدت الهام گرفته از ورسای پاریس صورت گرفته است. راهنمای یا صدای ضبط شده تور شامل خیلی از بخش های اتاق های پرشکوه کاخ می گردد، از جمله یک سالن بزرگ، اتاق خواب، اتاق های ناهار خوری خصوصی و مطالعه امپراتور فرانتس یوسف و بعلاوه اتاقی که موتزارت شش ساله نخستین کنسرت عمومی را برای امپراطور ماریا تریازیا در آنجا اجرا کرد. کاخ بعلاوه نقش مهمی در فیلم جیمز باند زندگی روزمره ، زمانی که 007 و همدستان زنش به وسیله باغ ها با یک اسب و کالسکه عبور کردند داشت.

منبع: همگردی
انتشار: 30 دی 1401 بروزرسانی: 30 دی 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2173

به "9 کاخ سلطنتی مجذوب کننده اروپایی برای بازدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 کاخ سلطنتی مجذوب کننده اروپایی برای بازدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید