ملاقات سیروس عسگری با هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شریف

به گزارش مجله عکسفا، جلسه هفتگی هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شریف با حضور سیروس عسگری برگزار گردید.

ملاقات سیروس عسگری با هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شریف

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، جلسه این هفته هیات رئیسه این دانشگاه، یک مهمان ویژه داشت.

سیروس عسگری، استاد دانشکده مهندسی و علم مواد است که پس از تبرئه شدن در دادگاه فدرال آمریکا و طی کردن شرایط سخت بازداشت توسط اداره مهاجرت آمریکا به کشور بازگشته است.

سیروس عسگری استاد دانشگاه صنعتی شریف در ملاقات با اعضای هیات رئیسه، در مورد علت و نحوه بازداشت خود و نقش سرویس های اطلاعاتی آمریکا در این بازداشت، اتهامات وارده، جریان آنالیز پرونده و دفاعیات و رأی قاضی دادگاه فدرال و تبرئه و بازگشت خود به وطن سخن گفت. او در طول جلسه به پرسش ها و دغدغه های اعضای هیات رئیسه دانشگاه در فرآیند بازداشت تا آزادی خویش پاسخ داد و ضمن ابراز خوشحالی از حضور تیمی از وکلای خبره برای رد اتهامات و صدور رای تبرئه، از حمایت ها و پیگیری دستگاه دیپلماسی کشور و دانشگاه صنعتی شریف، قدردانی کرد.

سیروس عسگری، پژوهش ها و دستاوردهای علمی شایانی در حوزه متالورژی داشته و به بهانه نقض تحریم های آمریکا در بدو ورود به کشوری که تحصیلات دوره دکترای خود را در آنجا گذرانده بود، بازداشت می گردد. اتهامی که بعد از چند ماه در دادگاهای آمریکا از آن تبرئه شد اما دوباره به بهانه حضور غیرقانونی، بازداشت و در زندانی با کمترین امکانات بهداشتی قرار داده شد. همزمانی این بازداشت با همه گیری ویروس کرونا و نبود اقدامات پیشگیرانه در زندان، نگرانی های جامعه علمی را بیش از پیش نموده بود. اما در نهایت با پیگیری های دستگاه دیپلماسی کشور در بامداد 14 خرداد به وطن بازگشت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1034

به "ملاقات سیروس عسگری با هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شریف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات سیروس عسگری با هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شریف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید