رونمایی از نخستین پلتفرم بومی برق و الکترونیک خودرو؛ به زودی

به گزارش مجله عکسفا، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو طی بازدیدی در جریان آخرین اقدامات اجرا شده شرکت دانش بنیان جتکو در حوزه توسعه پلتفرم برق و الکترونیک خودرو نهاده شد.

رونمایی از نخستین پلتفرم بومی برق و الکترونیک خودرو؛ به زودی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از ایکوپرس، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در نشست با نخبگان جوان شرکت جتکو، با بیان این که دستاورد های این شرکت شایسته قدردانی است، اضافه کرد: خودکفایی در حوزه برق و الکترونیک خودرو، طرحی کلیدی و اساسی در توسعه محصولات و خودرو های تازه به شمار می رود که کاستی های کنونی در این حوزه سبب ایجاد چالش های تامین قطعات خاص در خودروسازی شده است.

آقای فرشاد مقیمی، با بیان به این که شرکت دانش بنیان جتکو از صندلی خاصی در میان شرکت های گروه برخوردار است، گفت: در بدو حضورم در ایران خودرو از این شرکت بازدید و تاکید نمودم ضروری است، تمرکز نخبگان و طراحان این شرکت به پروژه های توسعه فناوری و گلوگاهی در خودروسازی راهنمایی گردد.

وی با تاکید بر جلوگیری از موازی کاری و لزوم تمرکز بر اولویت های فناوری در گروه صنعتی ایران خودرو، اضافه کرد: حس همدلی و با هم بودن باید در روح و جسم کارکنان گروه صنعتی ایران خودرو نهادینه گردد و با این تعلق خاطر، تحقق اهداف و فراوری هر محصولی میسر خواهد بود.

مقیمی ادامه داد: فراوری محصولات دانش بنیان با استاندارد روز جهان که قابلیت پاسخگویی به احتیاج صنعت خودروسازی را دارد، باعث کاهش هزینه های فراوری و کاهش وابستگی خواهد شد و در کنار آن رضایت مندی مشتریان را در پی خواهد داشت و مدیران باید از این دستاورد به درستی استفاده نمایند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، ارتباط با جوامع علمی و دانشگاهی را برای تسریع در فرآیند توسعه ضروری دانست و گفت: جتکو، به عنوان شرکتی دانش بنیان ارتباط با دانشگاه ها را با جدیت دنبال کند.

مقیمی، با تاکید بر بهره مندی از ظرفیت فضای مجازی در انتقال دانش فنی اضافه کرد: می توان با ایجاد و تعمیق روابط با استادان حوزه خودرو در این فضا، دستاورد های موثری برای برطرف چالش های صنعت خودرو کسب کرد.

وی در ادامه با بیان این که در حوزه الکترونیک سالانه مبالغ زیادی سرمایه گذاری می گردد، گفت: در جهان بیش از 450 میلیارد دلار در حوزه الکترونیک محصولات مختلف هزینه می گردد و به طور خاص در صنعت خودروسازی این عدد به حدود 50 میلیارد دلار می رسد که نشان از اهمیت حوزه برق و الکترونیک داردکه باید از نظر مالی مورد توجه قرار گیرد. وی تاکید نمود: ضروری است از فرآیند و دانش ایجاد شده در حوزه برق و الکترونیک شرکت جتکو، در جهت ساماندهی قرارداد های توسعه و تامین برق و الکترونیک استفاده کرد.

مقیمی اضافه کرد: چنین پروژه های عظیمی باید با نگاه ملی دنبال گردد تا سایر شرکت های خودروساز کشورهم از آن بهره مند شوند.

وی با تاکید بر لزوم همکاری جتکو در حوزه محصولات ایران خودرو دیزل، گفت: همکاری به ویژه برای توسعه اتوبوس برقی با جدیت دنبال گردد.

مقیمی گفت: کار بزرگ و ماندنی در شرایط سخت تحریمی و کرونا در شرکت جتکو اجرا شده که حاصل همدلی و مدیریت بهینه منابع است.

در این جلسه، داود خسروی، مدیرعامل شرکت جتکو هم گزارش مبسوطی از فرایند اجرای پروژه های توسعه ای در این شرکت به ویژه طراحی و توسعه پلتفرم های برقی ارایه کرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1813

به "رونمایی از نخستین پلتفرم بومی برق و الکترونیک خودرو؛ به زودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از نخستین پلتفرم بومی برق و الکترونیک خودرو؛ به زودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید