راهنمای خرید در چین

به گزارش مجله عکسفا، راهنمای خرید در چین و آشنایی با بهترین مراکز این کشور

خرید جز جدا نشدنی برای هر مسافری است، به خصوص که اگر کشور مقصد چین باشد. در این کشور به دلیل تنوع و ارزانی اجناس سالانه افراد زیادی هستند تمایل بالایی برای رفتن به بازارهای پر زرق و برق این کشور دارند. اما آنچه که ضروری است قبل از خرید کردن بدانید آداب و رسوم خاص مربوط به هر کشور می باشد. یکی از شهرهایی که در این زمینه بسیار نام دار است شانگهای می باشد، این شهر یکی از بزرگترین و شلوغ ترین شهرهای کشور چین محسوب می گردد و از پرترددترین بنادر جهان به شمار می رود که در دهانه رودخانه یانگ تسه با فاصله اندکی از اقیانوس آرام قرار گرفته و رابطی میان چین و جهانی خارجی به شمار می رود. در ادامه با ما همراه باشید تا با راهنمای خرید در چین خیلی راحت و آسان در این کشور پهناور خرید کنید و لذت ببرید.

راهنمای خرید در چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

نکات لازم جهت خرید در کشور چین

کشور چین را می توان به عنوان بهشتی برای کسانی که عاشق خرید هستند معرفی کرد. خرید در شهرهای چین تجربه ای منحصر به فرد است و تا مدت ها لذت خرید در این شهر از یادتان نخواهد رفت. بهترین مراکز تجاری این کشور، بخشی جدایی ناپذیر از صنعت گردشگری آن است که شما هم در سفر نباید آن ها را از دست بدهید. اما چند نکته را در خصوص خرید در این شهر بزرگ چینی باید مدنظر داشته باشید که در ادامه راهنمای خرید در چین به آن ها خواهیم پرداخت.

چانه زنی را از قلم نیاندازید!

حتما قدرت چانه زنی را در خودتان تقویت کنید، در شهر شانگهای میزان قیمت ها در مغازه ها و بوتیک های مستقل اگرجه معین شده است اما در بازارهای این شهر می توانید با کمی چانه زدن اجناس مورد نظرتان را با قیمت مناسب خریداری نمایید. پس حتما سعی کنید بر روی این مهارتتان کار کنید.

بازارهای شانگهای را در اولویت نسبت به مراکز خرید لوکس قرار دهید!

بازارهای زیادی در سطح شهر شانگهای هستند که ما پیشنهاد می کنیم برای خرید اجناس مورد نیازتان اول به سمت بازارهای شهر بروید و بعد به مراکز خرید لوکس این شهر بروید.

در خیابان شااوکسینگ خرید کنید!

جاده شااوکسینگ، یکی از جاده ها معروف و محبوب در منطقه سابق فرانسوی ها است. هم می توانید در خیابان شلوغ و زیبای آن قدم بزنید و هم از بوتیک های فراوان با اجناس متنوع لذت ببرید.

جنس تقلبی نخرید!

اجناس تقلبی در چین فراوانند به ویژه در خصوص وسایل الکتریکی و الکترونیکی. محصول را در مغازه امتحان کنید و همان جنسی را تحویل بگیرید که امتحان نموده اید. حتی الامکان وسایل الکترونیک مانند موبایل، تبلت و لپ تاپ نخرید چرا که ممکن است این اجناس حتی یک ماه نیز برای شما کار نکنند.

از شرکت های باربری استفاده نکنید!

اگر سفر شما به چین تجاری است و قصد خرید عمده دارید، برای حمل و نقل اجناس خریداری شده خود به هر شرکت باربری اعتماد نکنید. بعضی از بازرگانان اجناس خود را به شرکت های صوری و تقلبی تحویل و آنها را از دست داده اند. به شرکت های معتبر مراجعه کنید.

معروف ترین بازارهای شانگهای

تعدادی از معروف ترین و بهترین بازارهای خرید در این شهر چینی را در ادامه راهنمای خرید در شانگهای معرفی خواهیم کرد تا زمانی که به برای این امر به شهر شانگهای سفر کردید برنامه لازم برای خریدتان را داشته باشید.

  • بازار یویوئان

آدرس: 73 Houjia Rd, Huangpu Qu, Shanghai Shi, China, 200010

  • بازار جهت باستانی دونگانی

آدرس: China, Shanghai, Huangpu, 广东路

  • بازار جدید مروارید جهانی هُنگ کیائو

آدرس: 3721 Hongmei Rd, Changning Qu, Shanghai Shi, China, 201103

  • بازار پارچه فروشی جنوب

آدرس: 399 Lujiabang Rd, Huangpu Qu, Shanghai Shi, China, 200011

  • بازار لباس و کادو یاتای خینیانگ

آدرس: 2002 Century Ave, Pudong Xinqu, Shanghai Shi, China, 200135

  • آدینه بازار هفتگی خیابانی مسلمانان

آدرس: شماره 1328 چانگده لو، نزدگیی آئومن لو، ناحیه شمالی جینگان، شانگهای 上海常德北路

معروف ترین بازارهای پکن

  • بازار جاده ابریشم شهر پکن

آدرس: Jian Wai Da Jie, Chaoyang Qu, Beijing Shi, China, 100004

  • بازار صنایع دستی پانجیایوئان

آدرس: China, Beijing, Chaoyang, Huawei Rd, 潘家园

  • بازار شهر عتیقه پکن

آدرس: 21 E 3rd Ring Rd S, Chaoyang Qu, Beijing Shi, China, 100023

  • بازار عمده فروشی لباس داهونگمن

آدرس:China, Beijing, Fengtai, 永南路15号(近大红门桥)

  • بازار عمده فروشی صنایع خرد تیانیای پکن

آدرس: 29، Fu Cheng Men, Xicheng Qu, Beijing Shi, China, 100075

بهترین خیابان های چین برای خرید

خیابان وانگفوجینگ در پکن | Wangfujing

یکی از خیابان هایی که در راهنمای خرید در چین می خواهیم به آن اشاره کنیم، خیابان وانگفوجینگ است. یکی از مناطق تجاری که در مرکز شهر پکن هم واقع شده است وانگفوجینگ است، این خیابان بیش از 700 سال قدمت دارد و در زمان دودمان یوآن پایه های ساخت آن ریخته شد. در اواسط دوران دودمان مینگ، اولین فعالیت های تجاری در این خیابان شکل گرفته است. وقتی بازار Dong An در سال 1903 پایه گذاری شد، این خیابان به یک مرکز تجاری مهم تبدیل شد. اگرچه امروزه همانند گذشته این خیابان طول چندانی ندارد اما پر از مغازه های پر ذرق و برق و دیدنی می باشد. این خیابان را در پکن به عنوان خواهر خیابان شانزلیزه می شناسند. در کنار جاذبه ها و مراکز تجاری مدرن، سبک و سیاق سنتی چینی در معماری بخش هایی از خیابان دیده می شود.

خیابان Qianmen در پکن

در جنوب میدان تیان آمن بیش از 500 خیابانی به نام Qianmen واقع شده است که بیش از 500 سال قدمت دارد و از آن به عنوان یکی از مراکز تجاری مهم شهر شناخته می شود. اگر از هواداران محصولات سنتی چینی هستید، خیابان Qianmen یکی بهترین مکان ها برای خرید محسوب می شوند. این خیابان علاوه بر اینکه مکانی برای خرید محسوب می شود به دلیل داشتن حال و هوای سنتی و قدیمی که دارد به یکی از خیابان های مخصوص عابر پیاده تبدیل شده و می توانید با امتحان غذاهای سنتی و لذت بردن از تفریحات گوناگونی که در امتداد این خیابان وجود دارد یک گردشگر هیجان انگیز در شهر پکن داشته باشید.

بازار ابریشم در پکن

یک بنای هفت طبقه ای در شهر پکن وجود دارد که به بازار ابریشم فروش ها معروف است. این بازار پر از محصولات ابریشمی بسیار زیبا است و شما هر آنچه از نوع ابریشم که بخواهید را در این بازار می توانید پیدا کنید. ناگفته نماند که به غیر از محصولات ابریشمی که در این بازار وجود دارد، اقلامی نظیر صنایع دستی سنتی چینی، اشیای عتیقه، رومیزی، محصولات خواب، لباس های دست بافت، نقاشی های سنتی، کالای دیجیتال، اسباب بازی بچه ها، آثار خوشنویسی و زیورآلات را در این بازار می توانید پیدا کنید.

خیابان Chunxi در گوانجو

یکی از بزرگترین و شلوغ ترین خیابان های چین Chunxi نام دارد. در این خیابان فروشگاه های برند و معروف شعبه دارند و مکان بسیار لذت بخشی برای کسانی که اهل خرید و ماجراجویی هستند محسوب می شود. این خیابان همچنین محلی عالی برای گشتن و امتحان کردن مزه غذاهای عالی چین است. این خیابان که در راهنمای خرید در چین معرفی کردیم بسیار در مردم شهر گوانجو معروف است.

پیاده راه Shangxiajiu در گوانجو

خیابان دیگری که در راهنمای خرید در چین می خواهیم به آن اشاره کنیم در جنوب کشور چین و در استان گوانگدونگ واقع شده است، این خیابان حدود 1.2 کیلومتر طول دارد و بیش از 300 مغازه از جمله برترین برندهای جدید و قدیمی را در خود جای داده است. از لحاظ معماری این خیابان سبک سنتی و منحصر به فردی دارد و به خوبی می تواند فرهنگ مردمان جنوب چین را بازتاب کند. در این خیابان همچنین تعداد زیادی چایخانه و رستوران وجود دارد، اگر خواستید غذاهای خوشمزه محلی را امتحان کنید.

خیابان Barkhor در لهاسا

در قلب شهر لهاسا خیابانی به نام Barkhor واقع است که یک دایره طواف برای زائران و جاده ای مقدس در چشم تبتی ها به شمار می رود. در حال حاضر این خیابان یک مرکز خرید است، منطقه ای قدیمی با کلی وسایل رنگارنگ تبتی که می تواند برای گردشگران بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد. در این خیابان می توانید کلی سوغاتی پیدا کنید و کمی از فرهنگ بودایی این منطقه از چین را تجربه کنید. خیابان Barkhor یکی از دیگر خیابان هایی است که در راهنمای خرید در چین معرفی کردیم تا زمانی که به سمت این کشور رفتید بدانید از کجا باید خرید کنید.

خیابان مرکزی در هاربین

در سمت شمال شرقی چین در استان Heilongjiang خیابانی به نام هاربین واقع شده است که تعداد زیادی مغازه، رستوران و همچنین ساختمان هایی با معماری قدیمی مربوط به دوره روسیه وجود دارد که سبب جذابیت بالای این خیابان شده است. قدمت این خیابان به 110 سال پیش بر می شود و جالب است بدانید که توسط روس ها هم ساخته شده است. در کنار مغازه هایی که در این خیابان وجود دارند تعداد زیادی رستوران بین المللی و سوپر مارکت ها هم وجود دارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 280

به "راهنمای خرید در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید