راهنمای سفر به کامبوج بهشت آسیا

به گزارش مجله عکسفا، کامبوج کشور نسبتا کوچکی در جنوب شرقی آسیاست. این کشور بین گردشگران محبوبیت زیادی دارد و به علت جاذبه های تاریخی و طبیعی متعدد به بهشت آسیا معروف است. اگر قصد سفر به کامبوج را دارید، پیشنهاد می کنیم در ادامه با راهنمای جامع سفر به کامبوج با مجله خبرنگاران همراه باشید.

راهنمای سفر به کامبوج بهشت آسیا

در این مقاله اطلاعاتی درباره کشور کامبوج، آب وهوا، هزینه اقامت در کامبوج، مراکز خرید و جاهای دیدنی کامبوج برای شما جمع آوری نموده ایم.

مقدمه ای بر کامبوج

کامبوج جز کشورهای آسیایی و بخشی از شبه جزیره هندوچین به شمار می رود. نام این کشور در اصل پادشاهی کامبوج و با تایلند، لائوس و ویتنام هم مرز است. مساحت این کشور کامبوج چیزی حدود 181 هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن حدود 16 میلیون و 700 هزار نفر است. تقریبا از نظر مساحتی این کشور 1/9 و از نظر جمعیتی نیز 1/5 ایران است.

رزرو بلیط، هتل و تور در خبرنگاران

زبان رسمی مردم کامبوج خِمِر و دین 96درصد مردم آن بودایی است. بنابراین بهتر است موقع سفر به کامبوج یک مترجم مسلط به زبان رسمی این کشور را همراه خود داشته باشید تا بتوانید به برترین شکل با آن ها تعامل کنید.

مرکز کامبوم پنوم پن است و 90 درصد مردم این کشور را خِمِر تبارها، 5 درصد ویتنامی تبارها و مابقی را سایر اقوام تشکیل می دهند. واحد پولی در این کشور ریل با علامت اختصاری KHR و ارزش هر یک ریل معادل 10.2415 ریال ایران است. در واقع هر ریل کامبوج چیزی حدود 10 برابر ریال ایران ارزش دارد.

آب و هوای کامبوج

کامبوج آب وهوایی استوایی و مرطوب دارد؛ به این معنی که بیشتر روزهای سال کامبوج بارانی است و در بعضی از روزهای سال باید شاهد باران های سیل آسا و بی وقفه باشید. از ماه می بارش باران در این کشور آغاز شده و تا اکتبر ادامه دارد. در ماه های جولای و سپتامبر آب و هوای کامبوج همه روزه بارانی است. بنابراین اگر قصد سفر به کامبوج در ماه های بارانی سال را دارید، هم لباس مناسب برداشته و هم یادتان باشد اگر عاشق دیدنی نور خورشید هستید، حتی الامکان در ماه های جولای و سپتامبر به کامبوج سفر نکنید، چراکه در این بازه زمانی کمتر فرصت دیدنی خورشید تابان را خواهید داشت.

نکته مهم دیگری که در خصوص فصل های بارانی و سفر به کامبوج باید در نظر داشته باشید، این است که در این زمان بیشتر راه های ارتباطی با شمال و شمال شرقی کامبوج بسته شده و بازدید از این نواحی و منطقه ها دیدنی آن بسیار سخت خواهد شد.

بعد از گذر از ماه های بارانی سال، اوایل اکتبر بادهای موسمی شمال شرق آغاز به وزیدن نموده و زمین سرزمین های کامبوج را به سرعت خشک می نمایند. آب و هوا نیز کمی گرم تر شده و حال وهوای بهاری دارد. این زمان یکی از برترین زمان ها برای سفر به کامبوج است؛ چراکه بارش ها تقریبا تمام شده و دمای هوا نیز مثل ماه های مارچ تا می گرم و آزاردهنده نیست.

هزینه اقامت در کامبوج

اطلاع از هزینه های روتین زندگی در کامبوج می تواند معیار خوبی جهت تهیه ارز برای سفر به کامبوج به شما بدهد.

بعضی از هزینه های اقامت در کامبوج (به دلار) به توضیح زیر است:

بعضی از خوراکی ها

  • آب یک و نیم لیتری بین 0.5 تا 1 دلار
  • شیر یک لیتری بین 7 تا 3 دلار
  • نان سفید تازه بین 0.75 تا 2.2 دلار
  • یک کیلوگرم برنج سفید بین 0.6 تا 1.5 دلار
  • 12 عدد تخم مرغ بین 1.2 تا 1.8 دلار
  • یک کیلوگرم پنیر محلی بین 6 تا 50 دلار
  • یک کیلوگرم سیب بین 2 تا 6.61 دلار
  • یک کیلوگرم موز بین 0.5 تا 3 دلار
  • یک کیلوگرم پرتقال بین 1 تا 5 دلار
  • یک کیلوگرم گوجه بین 0.75 تا 2.2 دلار
  • یک کیلوگرم سیب زمینی بین 0.88 تا 3 دلار
  • یک کیلوگرم پیاز بین 0.5 تا 1.65 دلار

هزینه رستوران

  • یک وعده غذا در رستوران مقرون به صرفه قیمت - بین 1.5 تا 7 دلار
  • یک وعده غذا دونفره در یک رستوران میانه - بین 15 تا 35 دلار
  • یک وعده غذا معمولی در رستوران های مک دونالد - بین 5 تا 7 دلار

هزینه های رفت وآمد

  • بلیط تک سفره - بین 0.4 تا 2 دلار
  • هزینه ورود به تاکسی بین 0.75 تا 2 دلار
  • رفت و آمد با تاکسی - هر کیلومتر در شرایط ترافیکی عادی بین 0.5 تا 2 دلار
  • هر ساعت توقف تاکسی - هر کیلومتر در شرایط ترافیکی عادی بین 1.25 تا 6 دلار
  • یک لیتر گازوئیل - بین 0.75 تا 1.05 دلار

جاهای دیدنی کامبوج

1. انکگور وات (Angkor Wat)، بزرگ ترین بنای مذهبی جهان

طبیعی است که بزرگ ترین بنای مذهبی جهان در کامبوج باشد و وقتی حرف از جاهای دیدنی کامبوج می شود، اولین مکان دیدنی را انکگور وات معرفی نمایند؛ بنای مذهبی تاریخی با برج های سر به فلک کشیده مشهور خود که با دیدنی آن مثل دیدنی به جای مانده بنای باشکوه تخت جمشید، هوش را از سر شما می برد. قدمت این بنای تاریخی مذهبی به قرن دوازدهم باز می شود و عظمت آن نمادی از کوه المپ است.

انکگور وات در نزدیکی شهر سیم ریپ واقع شده است. برای دیدنی همه جذابیت ها و زیبایی های این بنا برترین است حداقل نصف روزی زمان بگذارید.

2. سواحل سیانوکویل (Sihanoukville)، یکی از برترین منطقه ها برای گذران تعطیلات

سیانوکویل در منطقه کمپانگ سام واقع شده است. سیانوکویل نه تنها برای گردشگران که برای مردم کامبوج نیز به عنوان جایی برای گذران تعطیلات شناخته می شود. در این شهر ساحلی، ساحل های آرام و پر جنب و جوش و هتل های ساحلی دوست داشتنی منتظر شما هستند.

3. کامپوت (Kampot)، استانی آرام با جاذبه های دیدنی فراوان

کامپوت جز جاهای دیدنی کامبوج است که حداقل یک هفته برای بازدید از نقاط مختلف آن موقع احتیاج دارید. در این استان زیبا و آرام می توانید از منظره ها طبیعی، مزارع کشت فلفل، پارک ملی بوکور ، روستای شناور کپ و آبشار پوپویل دیدن کنید. اگر عاشق جاذبه های طبیعی و محیط های آرام هستید موقع سفر به کامبوج دیدن از کامپوت را نیز در برنامه خود قرار دهید.

4. باغ پروانه های بانتئی سری (Banteay Srey Butterfly Centre)، بزرگ ترین باغ پروانه سرپوشیده جنوب شرق آسیا

بانتئی سری نیز جز جاذبه های سیم ریپ است. در این باغ می توانید نظاره گر گونه های مختلف پروانه های کامبوجی از پروانه هایی که هنوز کرم هستند تا پروانه هایی که بالغ شده اند باشید و در خصوص پروانه ها اطلاعات خوبی کسب کنید.

5. معبد پری ور (Preah Vihear)، سازه ای که 300 سال برای ساخت آن موقع شده است

پری ور در مرز تایلند و کامبوج بر فراز صخره ای از رشته کوه های دانگرک بنا شده است. گفته می شود برای ساخت این معبد کوهستانی زیبا 300 سال وقت صرف شده و در نهایت به عنوان پیش کشی به یکی از خدایان هندو تقدیم شده است.

دیدنی سرزمین های کامبوج زیر پای خود و زیبایی های اطراف معبد بر فراز صخر ه و تجلی هنر دست انسان هایی که این معبد را ساخته اند از جمله مواردی هستند که قطعا از دیدنی آن ها حیرت زده خواهید شد.

6. کراتی (Krong Kracheh)، شهر دلفین های رودخانه ای

آنچه کراتی را به یکی از جاهای دیدنی دیدنیی کامبوج تبدیل می نماید، وجود گونه ای نادر از دلفین ها به نام دلفین های رودخانه ای است که در رودخانه مکونگ زندگی می نمایند. با سفر به شهر کراتی کامبوج می توانید از نزدیک به دیدنی این دلفین ها نشسته و اگر اهل قایق سواری باشید، دقایقی را با یک قایق پارویی در رودخانه به سر ببرید. اهالی کراتی مردمی خونگرم و مهمان نوازاند و از بودن کنارشان لذت خواهید برد.

7. سیم ریپ (Siem Reap)، شهری با جاذبه های دیدنیی فراوان

از جاهای دیدنی کامبوج در سیم ریپ صحبت کردیم، اما حیف است از شهری که بیشتر جاهای دیدنی کامبوج را درون خود جای داده یادی نشود. علاوه بر انکگور وات و باغ پروانه بانتئی سری، کوه کولن، پارک ملی پنوم کولن، سیرک کامبوج و آبشارهایی که در آبریز آن ها شنا کردن واقعا لذت بخش است از جمله جاذبه های دیدنی این شهر هستند که باید از آن ها حتما دیدن کنید.

8. دریاچه تونله ساپ (Tonlé Sap)، سرزمین دهکده های شناور

تونله ساپ سرزمین دهکده های شناور است، در این دریاچه 170 دهکده شناور وجود دارد که مستقیما روی آب ساخته شده و حقیقتا دیدنی آن ها از نزدیک شگفت انگیز است! این دریاچه یکی از جاهای دیدنی کامبوج که اگر به دیدنی فرهنگ و زندگی مردم جای جای جهان علاقه مند هستید، حتما در سفر به کامبوج باید از آن دیدن کنید. معروف ترین دهکده ای که می توانید در این منطقه از آن بازدید کنید، دهکده جونگ نیس در نزدیکی سیم ریپ است. از تونله ساپ به عنوان مهم ترین راستا آبی کامبوج و بزرگ ترین دریاچه آب شیرین در جنوب آسیا یاد می شود.

برترین مراکز خرید کامبوج

اگر مسافرت های تفریحی را به دو وجه تقسیم کنیم، یک وجه آن می شود بازدید از جاهای دیدنی و وجه دیگر آن رفتن به مراکز خرید؛ بنابراین آشنایی با مراکز خرید یکی از اطلاعاتی است که قبل از سفر به آن احتیاج خواهید داشت.

1. مرکز خرید Aeon Mall

مرکز خرید Aeon Mall بزرگ ترین مرکز خرید مرکز کامبوج است. این مرکز خرید در 4 طبقه بنا شده و درب آن همه روز از ساعت 9 صبح تا 10 شب به روی بازدیدنمایندگان باز است. اگر اهل خرید لباس های برند هستید، بهتر است گشت وگذارهای خود را در طبقه همکف این مرکز خرید بزنید، در این مرکز برندهایی همانند تیمبرلند (Timberlan)، لیوایز (Levis) وسوپر درای (Super Dry) شعبه دارند.

برای استراحت نیز می توانید به شعبه استارباکس (StarBox) و کی اف سی (KFC) سر زده و خستگی گشت و گذار در مرکز خرید Aeon Mall را از تن خود بیرون کنید. برای صرف وعده های غذایی نیز می توانید به رستوران چامپا یا سوشی شاپ مال سری بزنید.

2. مرکز خرید سوریا سنتر پوینت (Sorya Center Point)

این مرکز خرید به علت سوپرمارکت های زیاد در بخش همکف و از همه مهم تر قیمت های مطلوب، مناسب خرید مایحتاج روزانه است. سوریا سنتر پوینت یک مرکز خرید 8 طبقه ایست که هر آنچه که فکرش را می کنید از لباس گرفته تا لوازم الکترونیکی و کامپیوتر و جواهرات را در خود دارد.

برخلاف مرکز خرید Aeon Mall در این مرکز خرید بیشتر برندهای محلی حضور دارند و کمتر برند بین المللی در آن پیدا خواهید کرد. در مجموع سوریا سنتر پوینت مرکز خریدی با قیمت های نسبتا مناسب است که می توانید در طول سفر به کامبوج از آن دیدن و خرید کنید. سوریا سنتر پوینت همه روزه از ساعت 9 صبح تا 9 شب به روی شما باز است.

3. مرکز خرید Sovanna Shopping Mall

مرکز خرید سوانا در پنوم پن واقع شده و 5 طبقه دارد. این مرکز خرید همه روزه از ساعت 9 صبح باز شده و 10 شب به کار خود انتها می دهد. مزیت این مرکز خرید نسبت به دو مرکز خرید قبلی در این است که یک زمین بازی برای کودک شما نیز دارد.

4. فروشگاه La Porte du

فروشگاه La Porte du یک محل عالی برای خرید سوغاتی است. در این مغازه کوچک و جمع وجور انواع صنایع دستی، پارچه، جواهرات محلی، صابون های دست ساز و … وجود دارد که همگی می توانند به عنوان سوغاتی سفر به کامبوج انتخاب شما باشند.

5. بازار مرکزی کامبوج (Central Market)

رفتن به این محل هم فال است و هم دیدن! چرا که بازار مرکزی کامبوج علاوه براینکه یک مرکز خرید است، به عنوان یک بنای تاریخی نیز از آن یاد می شود. این بنا در سال 1937 ساخته شده و یک بازار گنبدی شکل است که چهار بازوی راهرو مانند بزرگ دارد. سنترال مارکت بازاری است که در آن همه چیز پیدا می شود؛ به قول معروف از شیر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد!

تنها مسئله ای که این بازار دارد، تهویه نامناسب و گرمای بیش ازحد آن در فصول گرم سال است. بنابراین بهتر است در روزهای گرم سال در بدو آغاز به کار بازار یا چند ساعت قبل از تعطیل شدن آن، به آنجا بروید. درب های سنترال مارکت کامبوج بین ساعت 7 صبح تا 6 بعدازظهر به روی شما باز هستند.

سوغاتی های کامبوج

ابریشم

ابریشم کامبوجی معروف است و از جمله سوغاتی هایی است که می توانید برای عزیزانتان در سفر به کامبوج بخرید. فقط تنها نکته ای که در این باره باید به آن توجه داشته باشید این است که ابریشم تقلبی به شما نفروشند. گاها فروشنده ها به جای ابریشم کامبوجی، ابریشم چینی و ویتنامی را به خریداران می فروشند.

مجسمه های سنگی و چوبی

کامبوج تاریخی غنی در زمینه حکاکی رو سنگ و چوب دارد. مجسمه های بودا و حیوانات از دیگر سوغاتی هایی هستند که می توانید برای عزیزانتان بخرید.

چفیه کامبوجی (Krama)

آخرین سوغاتی کامبوج که قصد معرفی آن به شما را داریم کراما است. اگر دنبال یک سوغاتی خاص هستید که اصالتا کامبوجی باشد و در جاهای دیگر جهان نتوانید آن را پیدا کنید، بهتر است چفیه کامبوجی را برای خرید انتخاب کنید. این جفیه تقریبا در همه جای کامبوج قابل تهیه است. جفیه کامبوچی معمولا به رنگ سفید و قرمز و از جنس پنبه یا ابریشم است. این محصول می تواند به عنوان شال گردن یا شال دور کمر و… مورد استفاده قرار گیرد.

سایر اطلاعات مورد احتیاج

  • کد کشور: +855
  • برق شهری: 220 ولت 50 هرتز
  • اختلاف ساعت نسبت به تهران: 7 ساعت جلوتر

فرودگاه ها

  • فرودگا ه بین المللی پنوم پن
  • فرودگا ه بین المللی سیم ریپ
  • فرودگا ه بین المللی سیهانکویل

سخن پایانی

کامبوج علی رغم مساحت کمی که دارد، جاذبه ها و جاهای دیدنی آن زیاد و بعضا نیز در جهان تک است. این کشور می تواند مقصد آن دسته از گردشگرانی باشد که دنبال یک کشور با جاذبه های تاریخی و طبیعی کنار هم هستند. بنابراین اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید سفر به کامبوج برایتان لذت بخش خواهد بود.

امیدواریم راهنمای سفر به کامبوج برای شما مفید واقع شده باشد. چنانچه درباره سفر به کامبوج تجربه ای دارید، آن را برای ما کامنت کنید.

منبع: علی بابا
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2030

به "راهنمای سفر به کامبوج بهشت آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به کامبوج بهشت آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید