رتبه پنجم یزد در حمل و نقل کالا در کشور

به گزارش مجله عکسفا، رئیس اداره حمل و نقل کالای و حمل و نقل جاده ای استان یزد گفت: یزد بعد از استان های اصفهان، خوزستان، تهران و کرمان در جایگاه پنجم حمل و نقل کالا واقع شده است.

رتبه پنجم یزد در حمل و نقل کالا در کشور

علیرضا غیرتمند رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد با اشاره به شرایط حمل و نقل و جایگاه استان یزد در بخش حمل و نقل کالا گفت: در سال گذشته بیش از 34 میلیون تن کالا از مبدا استان یزد به سایر نقاط کشور حمل شد که با افزایش 15 درصدی نسبت به دو سال گذشته روبرو بود.

او اضافه نمود: تعداد بارنامه های صادر شده در سال 1400 برابر با یک میلیون و 619 هزار و 802 برگ بوده که 12 درصد رشد داشته است.

غیرتمند با اشاره به کسب رتبه پنجم به وسیله استان یزد در جابجایی و حمل و نقل کالا در کشور توضیح داد: یزد بعد از استان های اصفهان، خوزستان، تهران و کرمان در جایگاه پنجم واقع شده است.

او ادامه داد: استان های دارای رتبه بالاتر از استان یزد دارای پایانه مرزی، پالایشگاه و یا محصولات کشاورزی هستند که رتبه پنجم این استان بدون دارا بودن دو عنصر تاثیرگذار و کمرنگ بودن عنصر سوم، نشان از جایگاه ویژه استان یزد در بخش حمل و نقل کالا است.

رئیس اداره حمل و نقل کالا استان درباره عمده کالا های حمل شده از مبدا استان یزد به سایر نقاط کشور گفت: عمده ترین محصولات جابجا شده به وسیله ناوگان جاده ای استان شامل سنگ آهن، موزائیک، کاشی و سرامیک، گندله، آهن آلات و انواع آجر بوده است.

غیرتمند توضیح داد: رونق صنعتی و مالی، وجود منابع غنی معدنی و موقعیت استراتژیکی استان، از عوامل اصلی ارتقای جایگاه حمل و نقل استان در چند سال اخیر به شمار می رود.

او گفت: در حال حاضر تعداد 279 شرکت در بخش حمل و نقل کالا در 11 شهرستان استان با تعداد 124 هزار و 30 راننده و 8 هزار و 907 ناوگان بار مشغول فعالیت هستند.

خبرنگاران یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 آبان 1401 بروزرسانی: 19 آبان 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2140

به "رتبه پنجم یزد در حمل و نقل کالا در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه پنجم یزد در حمل و نقل کالا در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید