سومین کارگاه تولیدی صنایع دستی اسفراین افتتاح شد

به گزارش مجله عکسفا، رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اسفراین گفت: سومین کارگاه فراوری صنایع دستی این شهرستان، در روستای فرطان فعالیت خود را شروع کرد.

سومین کارگاه تولیدی صنایع دستی اسفراین افتتاح شد

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، عبدالله سهرابی روز سه شنبه 3 تیرماه 99 اظهار کرد: این کارگاه هم زمان با شروع دهه کرامت و به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) با حضور مدیرکل امور بانوان استانداری و دیگر مسئولان شهرستان افتتاح شد.

او اضافه نمود: این کارگاه، دومین کارگاه پارچه بافی در اسفراین است که با هدف توسعه و رونق فراوریات سنتی در این شهرستان به بهره برداری رسید.

رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی اسفراین با بیان این که این کارگاه ظرفیت فراوری سالانه سه هزار مترمربع پارچه را دارد، گفت: برای 14 نفر نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

شهرستان اسفراین در جنوب شرقی استان خراسان شمالی قرار گرفته و از شمال به شهرستان بجنورد، از شمال شرق به شهرستان شیروان، از شرق به شهرستان فاروج، از غرب به شهرستان جاجرم و از جنوب و جنوب شرقی به استان خراسان رضوی محدود می گردد.

هنر پارچه بافی در بین مردمان این شهرستان از قدمتی دیرینه برخوردار است به طوری که روستای روئین اسفراین به عنوان دهکده نساجی سنتی ایران نام گرفته است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1048

به "سومین کارگاه تولیدی صنایع دستی اسفراین افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین کارگاه تولیدی صنایع دستی اسفراین افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید