عملیات خرابکارانه داعش برای قطع آب نیمی از ساکنان بغداد

به گزارش مجله عکسفا، وزارت برق عراق از حمله تروریستی تازه علیه یکی از خطوط انتقال برق که سیستم آب منطقه کرخِ بغداد را تغذیه می کرد، اطلاع داد.

عملیات خرابکارانه داعش برای قطع آب نیمی از ساکنان بغداد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت برق عراق، امروز (دوشنبه - 5 ژوئیه) از هدف قرار گرفتن خطوط انتقال برق 132 کیلوولت قدس - نصر که پروژه آب کرخ را تغذیه می نماید، اطلاع داد و بیان کرد که هدف از این اقدام، قطع آب آشامیدنی شهروندان عراقی است.

این خط انتقال برق، آب آشامیدنی نیمی از ساکنان مرکز عراق را تغذیه می نماید.

در بیانیه وزارت برق عراق آمده است که خشونت مسلحانه علیه زیرساخت های بخش برق، وارد آوردن خسارات زیاد به منابع حیاتی شهروندان عراقی، محروم کردن آنها از انرژی و جداسازی میان منطقه ها و استانهای مختلف با منفجر کردن دکل های برق و خطوط انتقال نیرو، همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، خط انتقال برق قدس-نصر با یک حادثه تروریستی روبرو شد و دکل شماره 21 نیروگاه نصر با چندین بمب در ساعت 10:20 شامگاه دیروز در منطقه الطارمیه و روستای زمله حمدی منفجر شد. بلافاصله ، کادر فنی و مهندسی ما برای بازسازی و صیانت از این خط به منظور به راه انداختن مجدد آن در اسرع وقت، به این محل رفتند.

در ادامه این بیانیه آمده است که وزارت برق، صادقانه به تعهدات خود در برابر ملت عراق برای تحقق توسعه پایدار در بخش انرژی پایبند است و دولت و نهادهای امنیتی کشور بر تدابیر خود برای بستن راه بر روی تروریست ها در رسیدن به تأسیسات زیرساختی کشور افزوده اند.

بعضی منابع رسانه ای می گویند که پس از هدف قرار گرفتن این خط برق در طارمیه واقع در شمال بغداد، انتظار می رود که امروز آب آشامیدنی از سمت کرخ قطع گردد.

امروز، سازمان الحشد الشعبی عراق هم بیان کرد که با سایر یگان های نظامی، یک عملیات نظامی گسترده از هشت محور برای تامین خطوط انتقال برق عراق انجام داده است.

از سوی دیگر، تحسین الخفاجی سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق، امروز از تشکیل یک نیروی مشترک برای تامین خطوط انتقال برق در عراق اطلاع داد و توضیح داد که داعش، کوشش دارد با هدف قرار دادن دکل های برق، یک نگرانی امنیتی عمومی ایجاد کند.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در ادامه از تشکیل یک اتاق عملیات میان نیروهای امنیتی و وزارت برق اطلاع داد و گفت، ماموریت این اتاق عملیاتی، برنامه ریزی برای حفاظت و تامین دکل های برق و تعقیب و پیگرد عاملان هدف قرار دادن آن است.

سرتیپ الخفاجی بعلاوه شرح داد که یک نیروی مشترک از ارتش، پلیس، الحشد الشعبی و الحشد العشائری برای تامین خطوط انتقال نیرو در سراسر استان های عراق تشکیل شده است.

در هفته های گذشته همزمان با گرم شدن شدید هوا و احتیاج مبرم به برق، تروریست های داعش هم اقدام به تخریب خطوط انتقال برق در استان های مختلف عراق نموده اند. عبدالخالق العزاوی عضو کمیسیون دفاع و امنیت مجلس دیروز گفت که از ابتدای امسال فقط در استان دیالی 15 عملیات تروریستی برای انفجار دکل ها انجام شده است. در یک ماه گذشته هم 34 مرتبه دکل های برق در منطقه ها شمالی عراق هدف قرار گرفته اند.

هم زمان که آمریکا بغداد را برای عدم خرید برق از ایران تحت فشار گذاشته، تروریست های داعش، ماه هاست که بر روی عملیات های خرابکارانه سازمان دهی شده در شبکه توزیع برق عراق، برای ایجاد هرج و مرج در این کشور کوشش می نمایند و طی این چند ماه موجب قطعی برق در اغلب بخش های استان های صلاح الدین، کرکوک و دیالی شد ه اند.

برج های انتقال برق در منطقه ها دور دست و دور از حضور نیروهای امنیتی در استان هایی چون دیالی، کرکوک و صلاح الدین اغلب هدف حملات تروریست های داعش قرار می گیرد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1714

به "عملیات خرابکارانه داعش برای قطع آب نیمی از ساکنان بغداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات خرابکارانه داعش برای قطع آب نیمی از ساکنان بغداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید