قلعه ناریکالا؛از جاذبه های گردشگری تفلیس

به گزارش مجله عکسفا، قلعه ناریکلا (Narikala Fortress) بنایی تاریخی است که در قرن چهارم میلادی بر یکی از قدیمی ترین منطقه های پایتخت گرجستان بنا شده است. این استحکامات نظامی بر روی تپه ای شیب دار بین حمام های گوگردی و باغ گیاه شناسی قرار گرفته است.

قلعه ناریکالا؛از جاذبه های گردشگری تفلیس

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

در حیاط این قلعه کلیسای سنت نیکولاس واقع شده است. کلیسا را در سال 1996 برای جایگزینی با همتای قرن سیزدهمی اش ساختند که در آتش سوزی ویران شده بود، در ادامه بیشتر درباره این کلیسا توضیح می دهیم.

در زمان های گذشته تفلیس بخشی از خاک ایران بود و این قلعه هم در دوره امپراطوری ساسانیان ساخته شده است. در بخش پایین قلعه که به تازگی و در تاریخ 1996 - 1997 بازسازی شده، کلیسایی به نام سنت نیکلاس (St Nicholas) وجود دارد که این کلیسا جایگزین کلیسایی است که در قرن 13 به دلیل آتش سوزی از بین رفت.

این کلیسا با طرحی از معماری های قدیم با سه درب در سه طرف آن ساخته شده و بخش داخلی اش نیز با نقاشی های دیواری شامل تصاویری مربوط به کتاب مقدس و تاریخ کشور گرجستان، تزئین شده است.

قلعه ناریکالا کجاست؟

به راحتی می توانید با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی گرجستان در تفلیس خود را به این سازه باستانی جذاب برسانید. شما این امکان را دارید که از این وسایلی همچون مترو ، اتوبوس و تاکسی استفاده نمایید.

یکی از جالب ترین راه هایی که برای دسترسی به ناریکالا می توانیم به شما پیشنهاد کنیم، تله کابین تفلیس است و شما برای این کار باید خود را به بوستان رایک (Rike Park) که درست در آن سوی رودخانه کر تفلیس می باشد ، برسانید.

بعد از آن تنها با پرداخت 2 لاری گرجستان سوار بر تله کابین تفلیس شوید و از رودخانه عبور نموده و درست در نزدیکی قلعه پیاده شوید و همچنین اگر بخواهید برگشت هم از همین راه بروید.

در مجموع کارتی با شارژ 5 لاری گرجستان همان ابتدا به شما داده می گردد که کارتان راحت خواهد شد، در غیر این صورت این امکان هم هست که در راه برگشت از پیاده روی نهایت لذت را ببرید .

منبع: گردشبان
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 790

به "قلعه ناریکالا؛از جاذبه های گردشگری تفلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه ناریکالا؛از جاذبه های گردشگری تفلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید